Toon posts:

FDISKEN lukt niet bij nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb er ff een hd'tje bij ingeprikt op de primaire slave, en in de bios vind ie um. vervolgens draai ik ff fdisk en kies ik die nieuwe scijf, gaat ook goed. Maar dan zeg ik primair dos partitie aan maken, gaat ook goed. Dan zegt bezig met controleren van integriteit station, en dat schommelt tussen de 0 en 1 procent, komt niet verder, was dit?

Verwijderd

moved --> OM

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Staat er nog andere partities op?

Juist

Verwijderd

Topicstarter
nee geen enkele. op de masterschijf staan 3 partities. op deze slave schijf staan geen partities gedefinieert.

Verwijderd

Al fdisk /MBR geprobeert? Werkte bij mij wel en lost vaak veel probleempjes op m.b.t. harddisken.

Verwijderd

Topicstarter
helpt nix!!! als ik zeg partitie gegevens weer geven zegt ie geen partitie, als ik zeg partitie kiezen zegt ie geen partitie, dus ik denk, dan zal er wel geen partitie zijn op die schijf, dus ik zeg maak een primaire dospartitie geeft ie de melding "er is geen ruimte om een dos partitie te maken"

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:43

GaMbiNo

1337

Volgens mij is je hd dan kaduuk... ;(

Test hem anders ff met een diagnostic tool die je van de site van de fabrikant kan downloaden.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

En als je kiest voor een geen actieve dos partitie (dus iets anders dan a-dos p)? Geeft ie dan ook een fout melding? Anders moet je PM 6 proberen (ICQ) ;)

Juist

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zo proberen om hem even in een NT/2000 machine te hangen, misschien dat ik dan iets meer kan. Heel raar hij is bezig met de integriteit te controleren, soms loopt ie in 1 x op tot 30 procent en dan is het in 1 x weer nul, blijft ie 5 minuten schommelen tussen 1 en 0 loopt weer iets op, en dan het hele verhaal weer opnieuw...... is spikkiesplinternieuwe hd...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

waarschijnlijk kaduuk of wat eventueel ook zou kunnen is datie in de winkel al een keer nfts geformateerd :? (lijkt mij onwaarschijnlijk)

Verwijderd

Gdisk al geprobeerd ??

en een low-level format ??

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
pff. komen ze weer met hun low-level format.. NIET DOEN... als je hem niet gewoon kan fdisken dan is ie hoogst waarschijnlijk kapot, aangezien het om een nieuwe schijf gaat zal ie wel makkelijk in te ruilen zijn.
succes

Verwijderd

Topicstarter
had ik eigenlijk geen zin in......... moet ik hem weer opsturen met een langverhaal dr bij, en weer een week wachten.... owh owh owh wat een ellende...

Verwijderd

:?
Op donderdag 14 juni 2001 12:37 schreef Horus het volgende:
pff. komen ze weer met hun low-level format.. NIET DOEN... als je hem niet gewoon kan fdisken dan is ie hoogst waarschijnlijk kapot, aangezien het om een nieuwe schijf gaat zal ie wel makkelijk in te ruilen zijn.
succes
Wat is er mis met low-level formateren? dit doet soms wonderen. Ik mis mijn oude 486 wel eens hoor. Dan kon je dat gewoon van uit de bios doen. kon er zowat niets fout gaan.

Maar ik ben bang dat je HD stuk is.
|:(
:'(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Voordat je gaat Low formatten zou ik toch eerst naar de winkel gaan... Niet zo snel doen dus dat low formatten..
Je hoeft een product wat nooit gewerkt heeft echt niet helemaal met een brief naar de fabriek terug te sturen, dan krijg je nl gewoon een direct een nieuwe in de winkel.

Wat voor merk hebben we het hier eigenlijk over..??
Als het een maxtor is dan moet ie het met dat MaxBlast tooltje van Maxtor zelf saltijd doen.. Je maakt dan gewoon een bootdiskaan waarmee je je disk kan indelen e.d.

Probeer em ook eens op een ander IDE slot. Misschien staat er een jumper niet helemaal goed. Als laatste mogelijkheid kan je nog de gegevens van de schijf in je BIOS invoeren (dus heads, cylinders, etc).
suuk6 iig!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ligt waarschijnlijk aan je BIOS! Mogelijk kan deze niet met grote harddisks overweg. Hoe groot is je eerste HDD? En hoe groot is de tweede (nieuwe)?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 13:47 schreef Tefflar het volgende:
Ligt waarschijnlijk aan je BIOS! Mogelijk kan deze niet met grote harddisks overweg. Hoe groot is je eerste HDD? En hoe groot is de tweede (nieuwe)?
eerste is 20,4 gig, tweede 15,4 gig, dit zal dus het probleem niet zijn. Ik heb hem nou gefdisked en gaaf aan dat 95% is benut, terwijl ik nu maar een partitie heb van 10 giegelbytes dus waarschijnlijk een brakke hd code #55 hardeschijf tijdelijk niet bereikbaar...... >:)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:43

GaMbiNo

1337

Op donderdag 14 juni 2001 11:55 schreef GaMbiNo het volgende:
Volgens mij is je hd dan kaduuk... ;(

Test hem anders ff met een diagnostic tool die je van de site van de fabrikant kan downloaden.
Als je dit nou eerst eens deed??

Anders blijft het gissen, zo'n tooltje kan met met 99,9% zekerheid vertellen of je hdd brak is of niet...
Pagina: 1