Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor de rest van het gezin wil ik een snelle pc bouwen waarop ze kunnen surfen/textverwerken. Er komt geen videokaart in, alleen snelle processor, ram en als het mogelijk is een SSD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 voor alleen de pc, randapparatuur hebben we al liggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis toetsenbord beeldscherm speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, mobo, ssd, voeding, kast, disc drive, windows7(8 kan ik die digibeten niet aandoen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een intel processor, puur omdat ik dat altijd gehad heb in elke pc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral snelheid in opstarten en dagelijks gebruik is het hoofddoel, en relatief stil zou mooi meegenomen zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Hier wat ik zelf heb bedacht. Zoals gezegd is snelheid de nummer 1 prio. SSD hoeft niet groter, ze gebruiken behalve office windows en internet niets anders. windows 7 zijn ze nogal in vastgeroest dus wil ze niet naar 8 pushen.
De vragen waar ik nog echt mee zit:
Heb ik apparte koeling nodig voor de processor of redt de standaart koeling het ook om dit koel te houden?
Ik wil een kwalitatief knappe voeding zonder overkill, iemand tips?
Mobo heb ik random van pricewatch geplukt, tips voor verbetering zijn welkom.
Hier mijn lijstje:
Voor de rest van het gezin wil ik een snelle pc bouwen waarop ze kunnen surfen/textverwerken. Er komt geen videokaart in, alleen snelle processor, ram en als het mogelijk is een SSD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 voor alleen de pc, randapparatuur hebben we al liggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis toetsenbord beeldscherm speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, mobo, ssd, voeding, kast, disc drive, windows7(8 kan ik die digibeten niet aandoen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een intel processor, puur omdat ik dat altijd gehad heb in elke pc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral snelheid in opstarten en dagelijks gebruik is het hoofddoel, en relatief stil zou mooi meegenomen zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Hier wat ik zelf heb bedacht. Zoals gezegd is snelheid de nummer 1 prio. SSD hoeft niet groter, ze gebruiken behalve office windows en internet niets anders. windows 7 zijn ze nogal in vastgeroest dus wil ze niet naar 8 pushen.
De vragen waar ik nog echt mee zit:
Heb ik apparte koeling nodig voor de processor of redt de standaart koeling het ook om dit koel te houden?
Ik wil een kwalitatief knappe voeding zonder overkill, iemand tips?
Mobo heb ik random van pricewatch geplukt, tips voor verbetering zijn welkom.
Hier mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 168,94 | € 168,94 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | TP-Link TL-WN851N | € 12,95 | € 12,95 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 72,60 | € 72,60 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 49,35 | € 49,35 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 61,01 | € 61,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 481,75 | |