Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

B&W 6 serie vervangen voor?

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37
Ik twijfel wat te doen, daarom mijn vraag ook even deze kant op. Momenteel heb ik een Denon AVR-2801 reciever. Daaraan als front de B&W 603, centerspeaker de B&W CC6 en rear de 602. Dit alles al een paar jaar oud, vooral vroeger veel gebruikt toen ik nog veel muziek luisterde en films keek via de beamer.
Aangezien ik dit inmiddels niet meer zoveel doe, en ik andere eisen stel aan mijn woonkamer, ben ik me aan het oriënteren op hoe ik dit kan/wil veranderen. De beamer is inmiddels de deur uit, maar de st is nog zoals het was.

Ik zoek een?
ik zoek een vervangende set voor mijn huidige opstelling, zodat ik al niet enorm inlever qua geluid, wanneer ik eens in de twee weken toch eens een goede film kijk. Dan wil ik graag wel wat surroundgeluid ervaring hebben. Beter dan ik nu heb, hoef niet, mag ook best inleveren, maar terug naar stereo geluid wil ik niet..

Wat is je budget?
Eigenlijk geen budget, zelfs de B&W Panorama 2 valt binnen mijn budget, mits dit een goede vervanging is (even ter vergelijking)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
het zal voornamelijk dienen voor algemeen gebruik, dus tv kijken etc. Zo nu en dan starten we nog eens een goede film als de kids op bed liggen. De goede geluidservaring is dan wel een pré, want we zijn verwend geraakt met de B&W opstelling.

Wat heb je zelf al gevonden?
vervanging door de soundbar van B&W, Panorama 2, is een optie. Minder nadruk op de opstelling en qua geluid nog redelijk. Helaas zie ik er te weinig gebruikservaringen van, op internet, dus ik weet eigenlijk niet hoe deze bevalt ter vergelijking met de opstelling die ik nu heb

Je kunt je afvragen waarom ik dit wil inruilen. Dit is vooral omdat het door mijn huidige gebruik niet echt gebruikt wordt en dan wel een prominente plaats in neemt in mijn huiskamer. Als ik het kan vervanging voor een iets minder aanwezige set of bijv. soundbar, zonder enorm in te leveren, dan doe ik dit graag. Precies dezelfde kwaliteit hoeft niet, maar ik wil niet terug naar de blikkerige rotzooi, het moet wel richting mijn huidige set-up gaan.

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 22:55
Wil je de set ook gaan gebruiken om muziek op te luisteren of is het zuiver voor gebruik voor tv/film?

• Goofyduck384
Muziek luister ik eigenlijk niet meer, dus enkel de film muziek :)
Zo nu en dan een film, verder vooral veel tv, want de speakers van m'n tv zijn niks..

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

JT

VETAK y0

Wat je nu precies wil is mij niet geheel duidelijk. Volgens mij kan ik het als volgt interpreteren: je hebt nu grote speakers met erg goed geluid. Maar omdat je het minder vaak gebruikt wil je graag kleiner. Maar je wil niet inleveren op geluidskwaliteit :P

Als je tevreden bent over je B&W's dan zou je eens kunnen kijken naar de B&W M-1 of als complete set MT-50. De speakers zijn gewoon "full range" speakers (gaan met gemak onder de 100hz) waardoor je in ieder geval het bereik boven wat een subwoofer oppakt volwaardig kan weergeven. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat stemmen volwaardig worden weergegeven. Iets dat vaak met kleine satellietjes niet goed lukt. Ik zou het in die hoek zoeken qua speakers. Dan zul je niet heel veel inleveren qua geluid als je de juiste set uitzoekt maar het is wel veel kleiner. Nog kleiner gaat ten koste van je geluid.

Als je echt surround wil dan koop je geen bar.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Goofyduck384
Oh sorry, dan was dat niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat ik uiteraard inlever qua kwaliteit, als de grote speakers de deur uitgaan. Alleen wil ik er dan iets voor terug wat zoveel mogelijk kwaliteit terug geeft.
Ik had uit de reviews begrepen dat de B&W Panorama 2 nog redelijk verbluffend veel surroundgeluid geeft, vandaar dat die wel een optie is voor mij. Minder boxen en kabels in mijn huis, gewoon netter, maar toch optimaal kunnen genieten van tv en films.

Alleen zie ik daar te weinig echte gebruikerservaringen van. In de plaatselijke hobo winkel staat hij ook helaas niet.

Maar goed, een ander type speaker, kleiner, compacter, met een goede kwaliteit is ook goed, als het maar minder zichtbaar wordt. Alleen wil ik geen prut, vandaar dat mijn budget wel hoog genoeg is.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wil je de Denon ook op gaan ruimen omdat je naar een Soundbar aan het kijken bent?

Testing, one, two ...

• Goofyduck384
Ja dat is ook zeker mogelijk ja. Qua audio set-up staat niks vast.

• JT

JT

VETAK y0

Als je de Panorama nergens kunt beluisteren beluister dan eens wat andere surroundbars. Ik denk dat je redelijk terugkomt van het idee van een surroundbar als je écht surround wil ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is toch geen mooi weer dus.... ;)

http://www.whathifi.com/p...HF.is_field_rating_l_desc

Testing, one, two ...

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:04
Ik zat min of meer voor dezelfde keuze maar ben teleurgesteld in het soundbar gebeuren als je B&W gewend ben. De soundbars die ik beluisterd heb waren Bose cinema, Sonos en Naim Muso, allemaal leuke apparaten maar ik blijf bij mijn B&W opstelling. Nu alleen een upgrade van de receiver om stream/spotify mogelijkheid te hebben.

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 22:55
Gezien ze er toch zeer lange ervaring mee hebben is wellicht een Yamaha iets voor je. Qua muzikaliteit schijnen ze, net als veel andere soundbars, niet denderend te zijn, maar als het gaat om effecten schijnen ze tot 1 van de betere te behoren.

Je zou kunnen kijken naar een YSP-4300 of, als deze nog leverbaar is, de YSP-5100. Deze laatste zul Je wel moeten aanvullen met een subwoofer. De eerste wordt volgens mij standaard geleverd met een draadloze subwoofer.

• JT

JT

VETAK y0

Als het compact moet, je houdt van de B&W sound en je wilt netwerk connectivity van is wellicht een Pioneer VSX-S510 + 5x B&W MT-50 + een nog nader uit te zoeken sub een hele goede oplossing :Y)

Ecodan warmtepomp

• Goofyduck384
En stel dat ik alle boxen inruil voor 5x M1 plus eventueel een sub? Hoeveel ga ik dan achteruit? En dan m'n denon AVR 2801 hou? Ik ken de geluidskwaliteit van de M1 t.a.v. mijn huidige niet. Ik begrijp wel dat voor puur muziek luisteren m'n huidige setup beter zal zijn, maar dat is toch vrijwel niet meer het geval.

Ik hoef dus ook niet perse een soundbar. Al vraag ik me wel af hoe de prestaties van de Panorama 2 dus zijn. De goedkopere soundbars wil ik eigenlijk niet, maar zie ook weinig tot geen gebruikersreviews van mensen die hem hebben.

• JT

JT

VETAK y0

Je zal er wel iets op achteruit gaan maar ik denk dat het wel meevalt :) Maar dat weet je alleen zeker door te gaan luisteren.

Ecodan warmtepomp

• Goofyduck384
Denk dat ik de Panorama maar even links laat liggen en m'n aandacht ff op de m-1 zet. 5x de M-1, als vervanging voor mijn huidige setup. Eerst maar eens luisteren bij de plaatselijke hobo, om h geluid eens te ervaren. Als dit aansluit bij mijn wensen, kan ik volgens mij m'n huidige reciever gewoon houden. En qua vormgeving passen ze wel in mijn wensenlijstje.

Nu de kwaliteit nog :)
Pagina: 1