Toon posts:

Crucial MX100 vs Plextor M6e M.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een SSD voor mijn nieuwe pc, deze pc gaat dienen voor school maar ook om games te spelen. Ik wil met mijn pc het zo lang mogelijk uithouden daarom is mijn vraag of de M.2 SSD het waard zijn om te kiezen boven SATA ondanks de prijs.

Wat is je budget?
Budget speelt hierbij geen rol

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zelf zat te twijfelen tussen de Crucial MX100 en de Plextor M6e M.2 beide 256GB

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hij gaat dienen voor alledaags gebruik, school, gamen, photoshop, video editing

Hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Ik zou gewoon voor een Crucial gaan, helemaal als je op prijs vergelijkt wat je er voor krijgt.

€212 voor een M6e 256GiB of €186 voor een 512GiB MX100.

Alleen de leessnelheid van de Plextor is een stuk hoger (770MB/s vs. 550MB/s). De schrijfsnelheden scheelt maar 80MB/s.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
En dan moet je nog even meerekenen dat je die hoge sequentiële snelheden amper gebruikt. Tijdens normaal gebruik is het vooral random IO en dan is het imo gerommel in de marge om voor een M2 te gaan, zeker met dat prijsverschil.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Als je voor zo'n PCI-E m.2 ding gaat zal de gevoelsnelheid iets hoger liggen, zeker wanneer je ze naast elkaar zou zetten, maar het wordt al lastiger als je ze niet direct naast elkaar zet. Maar ja, kost je meer in aanschaf, en vereist ook een duurder moederbord (ASRock Z97 Extreme 6 of een X99 bord). Misschien handig om je hele setup / wenslijst met ons te delen?

Leuk als je het geld over hebt hoor, maar voor gamen ga je meer hebben aan een 5xx GB of grotere SSD dan een kleinere (256) snelle. Als je echt geld over hebt voor een grote snelle m.2 SSD is dat leuk, maar je spreekt over 'school'? Er zijn uiteraard nog snellere SSD's (XP941, of dat nieuwe Intel ding, maar ik vermoed dat ergens budget toch wel een rolletje zal gaan spelen.