Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:28
Mijn oog is gevallen op een iPad Air 2 64GB.

Ik zit er echter nog over te twijfelen waar ik deze zal aanschaffen. Er zijn 3 opties waar ik, tot nu toe, naar heb gekeken en welke interessant zijn/lijken.
  • Kopen via Apple.com/nl/:
    Hier kan ik 'm aanschaffen met studentenkorting voor €574,75. Echter vertelde iemand van de Apple afdeling bij Media Markt dat Apple maar 1 jaar garantie geeft. Ondanks dat men recht heeft op 2 jaar heeft Apple al vele (recht)zaken hierover gewonnen. Ook heeft Apple niet echt fysieke winkels, althans in mijn regio, dus even snel naar de winkel hoppen om te ruilen(i.v.m. batch), repareren en zaken als garantie zit er niet in door de afstand.
  • Kopen bij de Media Markt:
    Bij de MM betaal ik €599,- maar krijg ik wel gewoon 2 jaar garantie. Ook zit er in de buurt 2x een Media Markt waar ik dus zo even heen kan mocht er wat met het product zijn. Overigens haal ik vrijwel alles, of er moet ergens een aanbieding zijn, bij de MM. Ben daar namelijk altijd tevreden. De iPad doet overigens niet mee met de BTW-vrije dagen actie(toch?! :))
    Verschil ten opzichte van Apple: Zeg maar €25,- Bij Apple kun je nog een inscriptie achterop laten zetten.
  • Kopen via een bekende middels personeelskorting bij de Makro:
    Een bekende van mij werkt(als bijbaan, geen idee hoe lang nog) bij de Makro(ook in de buurt) en heeft personeelskorting. Als hij deze aanschaft(voor mij uiteraard) kan dat voor een bedrag van €540,-. Echter heb ik geen ervaringen met de Makro en ik weet dus ook niet hoe dit zit met ruilen en garantie.
De reden dat ik twijfel tussen voorgenoemde opties is hoe het precies zit met garantie en dergelijke. Nu is het zo dat bepaalde batches van de Air 2 last hadden van het doordrukken van de backcover op het scherm wat vlekken veroorzaakt. Echter is dit, naar wat ik gelezen heb, grotendeels opgelost en hebben nieuwere iPad hier minder tot geen last van. Ik wil dus een iPad uit een nieuwe batch.
Mocht je een oude batch krijgen, dan is het toch je recht om deze retour te doen en een nieuwe te kopen?

Ik ben dus op zoek naar advies over waar/via welke weg ik de iPad aan zal schaffen.Rekening houdend met het gemak van retour en reparatie, maar ook garantie.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Apple geeft wel degelijk twee jaar garantie. En heeft hier zeker geen rechtzaak over gewonnen. Het staat gewoon op hun site, en iets belangrijker nog in de Nederlandse wet.

Ik zou hem zelf bij apple zelf kopen. Juist door de goede garantie die ze geven.
Bij een defect hoef je niet per se naar de Apple Store.

Hoi!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik zou hem, als ik jou was, bij Dixons kopen. Die geven 3 jaar garantie op Apple producten. Overigens geeft Apple zelf ook 2 jaar garantie, dat zijn ze verplicht.

Ongeacht waar je hem koopt kun je de garantie het eerste jaar sowieso gelijk via Apple regelen, daarna moet je het via je verkooppunt regelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Chntl321 op 11-01-2015 09:05 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:32
Tja Apple heeft qua Service zowel een slechte, als een goede naam als je het zo kan zeggen, tot enige tijd geleden schermde Apple inderdaad met maar 1 jaar garantie (tenzij je een AppleCare afsloot), en kwam je na een jaar bij Apple (uiteraard met een product bij Apple zelf gekocht) dan deden ze standaard erg moeilijk. Voor zover ik weet zijn ze hier enige tijd geleden mee gestopt onder druk van de europese consumenten bonden en andere organisaties, en houden ze nu standaard 2 jaar aan, ik hoor trouwens nog wel regelmatig verhalen dat ze de nederlandse regelgeving met het conformiteits beginsel nog niet correct opvolgen en na 2 jaar alsnog met betaalde reparatie / omruil voorstellen komen, ook als niet vaststaat dat de schade door de klant veroorzaakt is. Voor producten niet bij Apple gekocht houden ze geloof ik nog steeds 1 jaar fabrieksgarantie aan.

Aan de andere kant geeft Apple wel een zeer goede service wanneer je gebruik maakt van AppleCare, of wanneer je product nog in de fabrieksgarantie c.q. de eerste 2 jaar zit (wanneer bij Apple direct gekocht). Ik heb regelmatig meegemaakt dat ze dan zeer coulant en zeer snel zijn met omruil / reparatie.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 17:23
Bedenk wel dat als je voor de Macro oplossing zou gaan, de rekening niet op jouw naam komt te staan. Bij een defect moet je vriend misschien naar de apple winkel, of opsturen vanaf zijn adres. Ook als men moeilijk gaat doen over de oorzaak moet alles via hem lopen. Dat kan toch enigzins een druk leggen op de vriendschap.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:54

Rannasha

Does not compute.

Hoe zit de garantie als je via de Makro koopt? Makro is in principe bedoeld voor b2b verkopen, dus mogelijk gelden er andere garantie-regels dan dat er voor consumenten gelden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43

Ypho

Allround Nerd

Dixons geeft 3 jaar garantie op Apple producten. Maar ik weet niet hoe goed het gaat met de Dixons. Bij ons is het meer een "dumpshop" geworden en gaat binnenkort weg. Nu zal Dixons wellicht niet failliet gaan, maar als dat wel zo is, ben je van je garantie afhankelijk van Apple (maar dat geldt voor iedere winkel, en helaas zijn er de afgelopen paar jaar wat ketens omgevallen).

Als je bij Apple zelf koopt (via de website) heb je gewoon 2 jaar garantie, dit hebben ze een tijdje terug volgens mij aangepast in hun beleid. Koopje elders, kun je voor het eerste jaar garantie direct naar een Apple winkel, die zijn namelijk wel veel sneller met omruilen reparatie dan via een andere winkel (opsturen, TD, naar Apple, terug naar TD, naar winkel).

Makro is zakelijk, zakelijk geldt de 2 jaar garantie niet (dat is puur voor consumentenaankopen). Hoe dit precies zit, zul je even moeten uitzoeken, maar dat is wel degelijk anders.

[ Voor 17% gewijzigd door Ypho op 11-01-2015 11:20 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ypho schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:18:
Makro is zakelijk, zakelijk geldt de 2 jaar garantie niet (dat is puur voor consumentenaankopen). Hoe dit precies zit, zul je even moeten uitzoeken, maar dat is wel degelijk anders.
Dit. Als consument ben je enorm veel beter beschermd door de wet dan als bedrijf. Aangezien aankopen bij de makro (waarschijnlijk, maar weet hoe dat is bij personeel) b2b is, zul je in geval van garantie weinig rechten hebben. Ik zelf ben erg tevreden over de garantie van Apple.
Had een aantal jaar geledene en iPhone 4 (toen t-mobile in NL nog het alleenrecht had op iPhones) in Parijs gekocht bij de Apple store. Anderhalf jaar later (na een klein beetje aandringen) kreeg ik voor twee tientjes ofzo direct een nieuwe opgestuurd, en moest ik een afhaalafspraak maken voor de defecte iPhone.
Met CC-garantie uiteraard, maar dat is logisch.

Hoi!

• Trezzahn
Bedankt voor alle reacties!!

Ik laat de Makro afvallen als optie. Juist vanwege de door jullie aangedragen items met betrekking tot garantie omdat je een consument bent en koopt via een B2B winkel.

Bij Apple kun je dus een reparatieverzoek indienen en wordt die opgehaald? Maar hoe zit dit bijvoorbeeld als ik toch een andere batch wil vanwege het doordrukken van de backcover(wat vlekken geeft)?

Ondanks dat gezegd is/vaker het geval is geweest dat Apple (deels) niet meedoet met de actie, voor de zekerheid nog wachten met aanschaffen(mocht ik kiezen voor de Media Markt)? Dit in verband met de BTW-vrije dagen.
Zie ook:
Verwijderd in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
Trezzahn in "MediaMarkt BTW week 2015"

Straks krijg je dus toch wel korting. Of de 'gok' nemen en aanschaffen via Apple.

Bij Apple kun je je iPad ook nog voorzien van een inscriptie. Volgend dilemma wat ik daar in wil hebben :p

[ Voor 5% gewijzigd door Trezzahn op 11-01-2015 12:30 ]

• Dennism
Apple iets ophalen heb ik nog nooit meegemaakt, opsturen of langsgaan bij en Apple store zijn de normale acties die ik ken bij een garantie traject bij Apple zelf. Misschien dat ze het in uitzonderlijke situaties doen zoals die van EWK, of bij de producten in het duurrdere segment (Top modellen Mac Pro en Macbook Pro), maar een standaard practise is het voor zover ik weet niet.

Een apparaat verzoeken uit een andere batch ben ik zelf nog niet tegenaan gelopen, maar ik verwacht niet dat ze dit zomaar doen daar dit geen standaard procedure is in een RMA traject en dus extra handelingen kost. Normaliter zul je echter vaak zien dat je een vervanging krijgt uit een andere batch (tenzij je een DoA hebt op dag 1, en ze nog maar 1 batch uitgeleverd hebben bijvoorbeeld) daar als jij na een jaar of wat een probleem hebt, de kans zeer klein is dat ze nog producten hebben uit de batch waaruit jouw product komt, of het moet een refurb vervanging betreffen die sowieso opnieuw getest is, en OK bevonden.

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:40
Apple geeft inderdaad twee jaar garantie en eigenlijk nog langer. Onlangs ging de ipod van mijn dochter stuk (power knop), ongeveer twee na aflopen van de garantie. Je kunt dan aanspraak maken op de wettelijk geregelde consumentebescherming oid. Hier moet je wel expliciet naar vragen. Ipod was online bij Apple aangeschaft, toch verwees apple me naar een dealer. Deze dealer verwees me weer naar Apple. Na wat geharrewar heeft Apple er voor gezorgd dat de ipod werd opgehaald. Na korte tijd werd netjes gemeld dat vervangende ipod onder weg was. Dit bleek zelfs een nieuwe te zijn, maar inclusief de inscriptie op de achterkant.

Voor 25 euro meer, zou ik persoonlijk voor apple kiezen.

Kies je voor Dixons, dan zou ik wel goed checken wat daar wel en niet ondervalt. Overigens heb ik een aantal ipads ingedrukt gehad en nooit problemen mee gehad. Wel allemaal in een beschermhoes gehad.

MediaMarkt biedt je overigens laagste prijsgarantie (check voorwaarden). Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ze daar niet moeilijk overdoen.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dennism schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:43:
Apple iets ophalen heb ik nog nooit meegemaakt, opsturen of langsgaan bij en Apple store zijn de normale acties die ik ken bij een garantie traject bij Apple zelf.
Dit klopt niet. In Nederland haalt Apple online support al zijn producten zelf af met UPS. Dat houdt overigens ook in dat je het product niet hoeft in te pakken, omdat UPS dit verzorgt.

• Trezzahn
Dennism schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:43:
Apple iets ophalen heb ik nog nooit meegemaakt, opsturen of langsgaan bij en Apple store zijn de normale acties die ik ken bij een garantie traject bij Apple zelf. Misschien dat ze het in uitzonderlijke situaties doen zoals die van EWK, of bij de producten in het duurrdere segment (Top modellen Mac Pro en Macbook Pro), maar een standaard practise is het voor zover ik weet niet.
Dan moet je waarschijnlijk dus je iPad opsturen middels aangetekende post lijkt me?! 't Is wel een ding van €600,-
Een apparaat verzoeken uit een andere batch ben ik zelf nog niet tegenaan gelopen, maar ik verwacht niet dat ze dit zomaar doen daar dit geen standaard procedure is in een RMA traject en dus extra handelingen kost. Normaliter zul je echter vaak zien dat je een vervanging krijgt uit een andere batch (tenzij je een DoA hebt op dag 1, en ze nog maar 1 batch uitgeleverd hebben bijvoorbeeld) daar als jij na een jaar of wat een probleem hebt, de kans zeer klein is dat ze nog producten hebben uit de batch waaruit jouw product komt, of het moet een refurb vervanging betreffen die sowieso opnieuw getest is, en OK bevonden.
RMA? DoA?

Ik snap je punt. Denk dat Apple daar zelf moeilijk over zou doen. Maar kan me voorstellen dat als je teruggaat naar de MM en je zegt van ik ben niet tevreden met mijn iPad want ik heb vlekken op het scherm bij het vasthouden van de iPad. Dat ze deze eerder terugnemen/omruilen dan Apple zelf toch. Als je uitlegt dat nieuwe batches dit niet hebben uiteraard.
newtastyland schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:38:
Apple geeft inderdaad twee jaar garantie en eigenlijk nog langer. Onlangs ging de ipod van mijn dochter stuk (power knop), ongeveer twee na aflopen van de garantie. Je kunt dan aanspraak maken op de wettelijk geregelde consumentebescherming oid. Hier moet je wel expliciet naar vragen. Ipod was online bij Apple aangeschaft, toch verwees apple me naar een dealer. Deze dealer verwees me weer naar Apple. Na wat geharrewar heeft Apple er voor gezorgd dat de ipod werd opgehaald. Na korte tijd werd netjes gemeld dat vervangende ipod onder weg was. Dit bleek zelfs een nieuwe te zijn, maar inclusief de inscriptie op de achterkant.
Super!
Voor 25 euro meer, zou ik persoonlijk voor apple kiezen.

Kies je voor Dixons, dan zou ik wel goed checken wat daar wel en niet ondervalt. Overigens heb ik een aantal ipads ingedrukt gehad en nooit problemen mee gehad. Wel allemaal in een beschermhoes gehad.
Apple is €25 goedkoper dan MM. Wat eerder ook al over Dixons werd gezegd dat het meer een dumpshop is geworden wekt niet echt mijn interesse, misschien ook wel terecht. MM is in dat opzicht 'gezonder'.
MediaMarkt biedt je overigens laagste prijsgarantie (check voorwaarden). Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ze daar niet moeilijk overdoen.
Media Markt geeft niet (meer) de korting die ik bij Apple wel krijg. Dit werd mij in de winkel verteld. Dus dan is bij MM volle mep betalen of via Apple.com €25,- goedkoper uit zijn(maar dan zit je met ophalen/opsturen).

De verkoopvoorwaarden van Media Markt:
Zoals hierboven genoemd doet MM niet meer aan de korting die je krijgt via Apple(studentenkorting). Ik heb het toch nog even opgezocht. Met name sub C en D zorgen er in mijn ogen helaas voor dat MM de korting niet geeft. Zie onder:
5. Laagste prijsgarantie
5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet
in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien
dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de
klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, de voorwaarden hiervan zijn:
a. Het product is nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.
b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst,
advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de
betreffende aanbieder.
c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de
vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via
internet.
e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop,
groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in
Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.
f. Het prijsverschil moet aanwezig zijn op het moment dat de klant een beroep doet op de
laagste prijsgarantie.

5.2 Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media
Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde
voorwaarden. De klant ontvangt een kopie van de originele aankoopbon.
5.3 Indien de klant bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product
elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal
Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant.
http://www.mediamarkt.nl/...%20Verkoopvoorwaarden.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door Trezzahn op 11-01-2015 13:55 ]

• Dennism
Muthas schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:42:
[...]

Dit klopt niet. In Nederland haalt Apple online support al zijn producten zelf af met UPS. Dat houdt overigens ook in dat je het product niet hoeft in te pakken, omdat UPS dit verzorgt.
Dat is wel netjes dan, mogelijk dat ze dit hebben aangepast. In het verleden heb ik hier 2x mee te maken gehad, en kreeg ik van Apple na aanvraag van RMA een shipping label waardoor Apple wel de verzend kosten betaalde, maar ik moest het product wel zelf afgeven bij de verzender.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op zich zijn dit dingen die al vaak zat voorbij zijn gekomen en ook zelf op te zoeken zijn. Uiteindelijk is dit aankoopadvies en daar is het Shopping Forum niet voor bedoeld. Vandaar een schopje naar het Mobiele AankoopAdvies forum.

SF >> MAA

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mizgala28
  • Laatst online: 13-11 12:05
Ik zou zeggen, bij Media Markt kopen met Apple Care.

Waar je ook een Apple product koopt, garantie is bij de verkoper voor 2 jaar en sowieso kun je de eerste jaar bij Apple zelf terecht, met Apple Care heb je 2 jaar in plaats van 1 jaar om bij Apple zelf aan te kloppen.

Waarom Media Markt? Vaak goedkoper vooral als ze weleens met de btw acties komen.

En verder, je hebt sowieso 2 jaar bij MM aan garantie, ook zonder Apple Care.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 11-01-2015 16:33 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:03
Mizgala28 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:32:

Waar je ook een Apple product koopt, garantie is bij de verkoper voor 2 jaar en sowieso kun je de eerste jaar bij Apple zelf terecht, met Apple Care heb je 2 jaar in plaats van 1 jaar om bij Apple zelf aan te kloppen.

Waarom Media Markt? Vaak goedkoper vooral als ze weleens met de btw acties komen.

Heb je het topic wel gelezen?

Apple is 25 euro goedkoper dan de MediaMarkt én je krijgt 2 jaar garantie én je kunt daar een inscriptie op de achterkant laten maken (waarover de topicstarter twijfelt). Ik zou dus bij Apple bestellen.

Bovendien kost Apple Care voor 2 jaar ook nog eens 90 euro? (uit mijn hoofd), dus ben je bij de MediaMarkt dan aanzienlijk meer kwijt dan bij Apple zelf. :)

• Trezzahn
Mizgala28 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:32:

Media Markt is niet goedkoper, zie rest van het topic.
Apple Care twijfel ik niet over. Daarvan weet ik zeker dat ik het niet wil/neem. Vind dat echt compleet onzin om zo'n hoog/groot bedrag te betalen voor wat extra service c.q. garantie.
oohh schreef op maandag 12 januari 2015 @ 00:01:
[...]

Heb je het topic wel gelezen?

Apple is 25 euro goedkoper dan de MediaMarkt én je krijgt 2 jaar garantie én je kunt daar een inscriptie op de achterkant laten maken (waarover de topicstarter twijfelt). Ik zou dus bij Apple bestellen.

Bovendien kost Apple Care voor 2 jaar ook nog eens 90 euro? (uit mijn hoofd), dus ben je bij de MediaMarkt dan aanzienlijk meer kwijt dan bij Apple zelf. :)
Juist, wat je zegt. MM is duurder en AC is (in mijn ogen) duur.

Mocht ik voor Apple gaan dan wacht ik sowieso nog even de btw-vrije dagen af van de MM. Ze hebben al gezegd niet mee te doen met Apple, maar je weet maar nooit. Scheelt wel €100 mocht het doorgaan. :p

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Lees een paar keer in dit topic dat Dixons als een dumpshop wordt gezien. Zelf heb ik die ervaring niet en heb dan ook vorige week een iPad Air 2 64GB daar voor 569,- euro gehaald (i.c.m. een bon die bij kledingwinkel WE te halen is t.w.v. 30,- euro, actie loopt tot eind januari). Oh ja, met 3 jaar garantie.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52

Croga

The Unreasonable Man

Trezzahn schreef op zondag 11 januari 2015 @ 08:50:
Bij Apple kun je nog een inscriptie achterop laten zetten.
Let wel dat Apple deze dienst vooral aanbied om de Wet Koop op Afstand te omzeilen. De inscriptie zorgt er voor dat het een "op maat gemaakt" product is geworden en dus niet meer terug te sturen is.

• Trezzahn
bozzo schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:33:
Lees een paar keer in dit topic dat Dixons als een dumpshop wordt gezien. Zelf heb ik die ervaring niet en heb dan ook vorige week een iPad Air 2 64GB daar voor 569,- euro gehaald (i.c.m. een bon die bij kledingwinkel WE te halen is t.w.v. 30,- euro, actie loopt tot eind januari). Oh ja, met 3 jaar garantie.
Ik heb eigenlijk niks met Dixons en heb er volgens mij ook nog nooit iets gekocht. Dat derde jaar is mooi meegenomen overigens maar twijfelde tussen Media Markt en Apple(Makro ook, maar die is afgevallen door de argumenten m.b.t. B2B-verkopen) omdat Apple maar 1 jaar zou geven naar mijn mening. Uiteindelijk bleek dit 2 jaar te zijn.
Croga schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:38:
[...]

Let wel dat Apple deze dienst vooral aanbied om de Wet Koop op Afstand te omzeilen. De inscriptie zorgt er voor dat het een "op maat gemaakt" product is geworden en dus niet meer terug te sturen is.
Oke, nice, bedankt! Dat is echt een topantwoord! Ga dan toch maar voor Media Markt. Ik wacht nog wel even de BTW dagen af, voor de zekerheid. :)

• Luchtenburger
  • Laatst online: 11:24
Een kick in een behoorlijk oud topic, maar ik denk dat deze hier wel op zijn plaats is.

Wij hebben een iPad4 gekocht bij de Mediamarkt. Thuis geprobeerd, maar de wifi verbinding valt telkens weg. We hebben verschillende andere apparaten in huis (iPad2, laptop, android telefoons) welke zonder problemen werken op het netwerk.
We zijn met de iPad4 teruggegaan naar de Mediamarkt om hem te retourneren, het product voldoet niet aan onze wensen.
In de winkel is de iPad (even) getest en daar werkte deze op dat moment goed. Hierop kregen wij de mededeling dat retourneren niet mogelijk is omdat we de iPad al aangemeld hebben en het device dus gekoppeld is aan ons account. Hierdoor zou het apparaat niet meer als nieuw te verkopen zijn.
Ik kan nergens iets over deze voorwaarde vinden, weet iemand hier wat mijn rechten zijn?

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 16:39

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je kan op een iOS device gewoon je applieID afmelden en het apparaat 'resetten' dan krijg je weer gewoon het 'hallo' scherm zoals deze nieuw uit de doos komt.

hoe denken ze bij de MM anders dat mensen hun iOS devices op marktplaats verkopen? incl hun account?

Dus retourneren moet gewoon kunnen lijkt mij.

• Luchtenburger
  • Laatst online: 11:24
Het apparaat resetten lukt inderdaad wel, maar MM claimt dat dit device dan nog wel gekoppeld is aan ons AppleID...

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:39
Je kunt door in te loggen op iTunes je Apple apparaten zien en beheren die aan je account gekoppeld zijn:
http://www.iphoned.nl/tips/apple-id-beheren/
Open iTunes (dit kan zowel met of zonder dat je iDevice aansluit);
Klik rechtsboven op jouw naam of op ‘Log in’;
Kies vervolgens voor ‘Accountinformatie’ en voer je wachtwoord in;
Je ziet nu een aantal opties; klik onder het kopje ‘iTunes in de cloud’ op ‘Beheer apparaten’;
Check tot slot de lijst met apparaten en verwijder de ongewenste apparaten.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:27

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hoi :)

Graag hiervoor een apart topic openen op de juiste plaatst in het forum, dit heeft niets met aankoopadvies te maken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.