iPhone 5 start niet op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Hi,

Sinds de release van de 6 ben ik eigenlijk direct overgestapt van de iPhone 5 naar de 6. Mijn vader loopt al enige tijd met Nokia (Lumia 900 en 630) maar wilt nu (eindelijk) een andere telefoon. Gezien hij totaal niet technisch is op mobiele vlak wil ik hem eerst mijn oude iPhone 5 geven zodat hij daarna een nieuwe kan kopen wanneer hij er aan gewend is. In mijn ogen blijft iPhone zeker qua interface het makkelijkst en qua agenda/e-mails ook het makkelijkst bij te houden (hij heeft eigen bedrijf).

Mijn oude iPhone 5 ligt vanaf dag één (release van de 6) eigenlijk altijd al stil. Momenteel ligt hij al enige tijd aan de lader maar hier krijg ik verder nog geen response op (wel dat die -waarschijnlijk- oplaadt). Ik weet dat de iPhones een paar % dienen op te laden voordat ze weer aanspringen maar zoals ik al zei ligt de telefoon al eventjes aan de opader.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vpDAJCBj2tSIA2aHV3pe4xVG/thumb.jpg

Nu vraag ik mijzelf af of het normaal is dat hij na een lange tijd niet aanslaat met een geruime oplaadtijd? Ik kwam destijds al in aanmerking om de batterij te laten vervangen (wegen productie fout), kan het ook hier mee te maken hebben of is de batterij gewoon helemaal leeg en dient deze vervangen te worden?

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 11-01-2015 06:06 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 23:55
En nu? Is hij nu inmiddels wel vol genoeg om op te starten?!

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
MeShell schreef op zondag 11 januari 2015 @ 06:01:
En nu? Is hij nu inmiddels wel vol genoeg om op te starten?!
Helaas nog steeds niet, nog het zelfde als de afbeelding hierboven. Dit heb ik met mijn eigen iPhone ook wel eens wanneer die leeg is, maar nooit zolang als dit. Ik zie dus enkel dat hij contact maakt maar daar houd het op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hij is zojuist aangesprongen, blijkbaar had die bijna een uur nodig om aan te gaan :+
Topic mag dan ook van mij gesloten worden :Y

Wanneer je de iPhone herstart (alles wissen) dient hij dan internet te hebben? Er zit geen simkaart in en het WiFi wachtwoord heb ik destijds veranderd. Deze vraag gezien hij al enige tijd op herstellen scherm staat ma

Edit: wanneer ik hem nu aan de PC hangt zegt hij dat Sim-lock er nog opstaat en ik kan er dus ook via iTuens niets meer. Hijs is nu al geruime tijd bezig en er zit maar geen voortgang in..
De eerste keer dat de iPhone niet doet wat ik wil of denk dat het zal verlopen :D

[ Voor 79% gewijzigd door Famous op 11-01-2015 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
ik vermoed dat je batterij wel aan een vervanging toe is, bij meerdere klanten van mij zie ik dit probleem.

je kan de telefoon alleen met een simkaart(evt verlopen) instellen ontgrendelen.
je hebt wel een wifi verbinding nodig i.v.m icloud-lock.

je moet er voor zorgen dat je vanaf de pc ,jou oude telefoon uit jou apple acount verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit: https://www.apple.com/nl/support/iphone5-battery/
Apple heeft vastgesteld dat de batterijen van een zeer klein deel van de iPhone 5-apparaten plotseling een kortere gebruiksduur kunnen vertonen of vaker moeten worden opgeladen. De betreffende iPhone 5-apparaten zijn verkocht tussen september 2012 en januari 2013 en maken deel uit van een beperkte reeks serienummers.

Als uw iPhone 5 deze symptomen vertoont en voldoet aan de onderstaande vereisten om in aanmerking te komen, vervangt Apple kosteloos de batterij van uw iPhone 5.

[ Voor 82% gewijzigd door itsme op 11-01-2015 10:09 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dit had ik destijds ook gelezen maar omdat die het nog gewoon deed en er geen Apple store in de buurt zit vond ik het wel prima.
Het gekke nu is dat die met een originele Apple kabel niet oplaadt en een van een reseller wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:59
Hoe laadt je je telefoon op? Ik heb mijn iPhone 4 een keer op willen laden via de USB-hub in mijn monitor (Dell P2314H) maar die kan niet genoeg leveren om hem snel op te laden, even inpluggen in de USB van mijn computer en het werkte al veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik laad hem gewoon op via een usb inclusief stroomadapter (origineel). Telefoon blijft momenteel nog steeds hangen bij het eerste witte scherm, alsof die wilt resetten. Ik zal morgen nogmaals proberen om hem in DFU mode te krijgen. Lukte vandaag in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebulae
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-01-2024
Wat je het beste kan doen is een paar stappen volgen:

1 laat je iphone een dag lang aan de net oplader rustig opladen

2 neem een willekeurige simkaart en stop hem erin, de iphone doet er verder niks mee maar heeft hem alleen even nodig bij het opnieuw instellen.

3 sluit de iphone aan op je pc/mac en zet hem in DFU modus. klik op de link als je niet precies weet hoe.
overigens kan het echt een paar keer duren voordat je hem echt in dfu krijgt, zeker als het batterij niveau laag is, dan komt ie in een soort van loop terecht tussen het leeg raken en een reset proberen uit te voeren. dus eerst echt stap 1
http://www.iphonehacks.com/put-iphone-in-dfu-mode

4 kijk of je iphone gewoon aangaat.

5 maak een afspraak bij de genius bar. Dit zou ik hoe dan ook doen. Ik heb zelf drie iphones gehad van werk en mijzelf die aanzienlijke batterij problemen hadden. het is hoe dan ook de moeite waard hem te laten vervangen als je inderdaad in aanmerking kwam voor dat programma.
Voer wel de stappen hierboven uit, dan kan apple je niet wegsturen nadat ze zelf een DFU reset gedaan hebben van " probeer het even zo uit" . Als alles goed is zou je daarna een goed werkende iphone moeten hebben :)
Pagina: 1