BSOD bij aansluiten LAN-kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Ik ervaar sinds een tijd helaas BSOD's op onze notebook.
Deze komen enkele seconden na aansluiten netwerkkabel te voorschijn.
Ook als ik een PCI-netwerkkaart invoer en daar een netwerkkabel op aansluit, krijg ik hetzelfde blue screen.
Vanwege dit gegeven was ik sceptisch dat driverupdates zouden helpen. Desondanks heb ik het toch geprobeerd voor beide LAN-adapters, het had inderdaad geen resultaat. Via Google vond ik enkele programma's die boosdoener kunnen zijn, waaronder Comodo Firewall. Ik heb deze gelijk gedeinstalleerd en notebook gereboot. Helaas heeft dat niet geholpen, ik heb er nu zelfs een soort hard MIDI-geluid tijdens het booten bij. :9 Het doet zich voor bij zowel normale boot als Safe mode. Met of zonder netwerkmogelijkheden maakt niet uit.

Ik heb zojuist een foto gemaakt van het blue screen, resultaat zie je hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TmUttRo.jpg

Zoals je ziet, draait het steeds maar weer om het systeembestand NDIS.SYS.

Omdat mijn eigen inspiratie een beetje op begint te raken, ben ik benieuwd of er Tweakers zijn die nog een mogelijke oplossing voor dit probleem weten... :P

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:25
Heb je geprobeerd die NDIS.SYS te kopiëren van je Windows CD? Misschien is die bestand corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 15:34
(jarig!)
Wat plizz zegt, of probeer een Windows herstelpunt. En je kan Windows de fout zelf laten opsporen/herstellen door van de DVD op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 23:18
plizz schreef op zondag 11 januari 2015 @ 09:44:
Heb je geprobeerd die NDIS.SYS te kopiëren van je Windows CD? Misschien is die bestand corrupt.
Unlikely. Drivers zijn signed, dus als ze corrupt zijn worden ze niet eens geladen. Bovendien worden ze wel eens geupdate, dus restoren vanaf een (oude) CD is ook niet echt praktisch.

De output van WinDbg !analyze -v zou hier wel eens handig kunnen zijn. Analyzing BSOD Minidump Files Using Windbg
edit:
Hier kun je direct je dump uploaden, scheelt WinDbg installeren

Anyhow, NDIS zelf zou dat niet zomaar moeten veroorzaken. Dus een brakke thirdparty driver (ala firewall, zeker weten dat je niet meer van dat soort software hebt?). Ook weet ik niet hoe het zit met drivers die NDIS implementeren - maar als die 2 netwerkadapters die je getest hebt een andere driver gebruiken (check dat even!) dan zou je verwachten dat het niet daaraan ligt.

Misschien dat er een interessante verdachte driver op de stack trace van je !analyze -v staat..

[ Voor 6% gewijzigd door Thralas op 11-01-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..