Ik zoek een?
Goede maar graag stille CPU cooler en Case fans voor mijn i5 4690K en Cooler Master HAF X!
Met mijn PSU zit ik volgens mij wel goed denk ik.
Wat is je budget?
Rond 100 euro, Denk dat ik daar een heel eind mee kom!
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur kwa merk, Alleen geen watercooling (zelfbouw en AIO setjes) en geen geknutsel met aftermarket GPU coolers. Ben handig met PC's maar daar brand ik liever mijn vingers niet aan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige Setup:
De PC staat bij ons in de woonkamer en wordt dagelijks gebruikt voor simpel internet, Youtube, films en muziek downloaden (films afspelen alleen via de medi8er) maar vooral om op te gamen.
Aangezien de temperaturen tijdens het gamen natuurlijk oplopen gaat ook het geluid mee...
Om mijn vriendin niet tot last te zijn tijdens haar TV sessies en ik ook graag in stilte mijn ding doe wil ik mijn PC voor een schappelijk bedrag stiller maken maar nog steeds tot zijn volste recht laten komen en kunnen gebruiken!
Momenteel loopt de i5 4690K nog standaard omdat hij net nieuw is maar in de toekomst wil ik wel een lichte overclock gaan toepassen mocht ik het idee hebben dat ik er meer uit nodig heb.
Na wat onderzoek en een review van de buren uit sept 2014 kwam ik voor de CPU op de volgende 2 kandidaten... Be quiet! Dark Rock Advanced C1 en de Scythe Mugen 4 PCGH Edition.
Aangezien de Scythe Mugen 13 euro goedkoper is en iets sterker volgens de review met het oog op de lichte OC lijkt me dat de beste keuze.
Om dan ook de case fans te vervangen komt ik uit op het volgende lijstje:
Graag jullie gedachten over deze koop en eventuele tips/aanpassingen!
Alvast bedankt!
Goede maar graag stille CPU cooler en Case fans voor mijn i5 4690K en Cooler Master HAF X!
Met mijn PSU zit ik volgens mij wel goed denk ik.
Wat is je budget?
Rond 100 euro, Denk dat ik daar een heel eind mee kom!
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur kwa merk, Alleen geen watercooling (zelfbouw en AIO setjes) en geen geknutsel met aftermarket GPU coolers. Ben handig met PC's maar daar brand ik liever mijn vingers niet aan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige Setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 217,95 | € 217,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-SLI | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 369,95 | € 369,95 |
| 1 | WD Velociraptor WD1500HLFS, 150GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master HAF X | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 99,14 | € 99,14 |
| 1 | Logitech Speaker System Z623 | € 127,99 | € 127,99 |
| 1 | Arctic Cooling Freezer 13 | € 24,38 | € 24,38 |
| 2 | Kingston KHX1600C9D3K2/8GX | € 93,99 | € 187,98 |
| 1 | Kingston HyperX Cloud Zwart | € 87,57 | € 87,57 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 186,55 | € 186,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.808,41 | |
De PC staat bij ons in de woonkamer en wordt dagelijks gebruikt voor simpel internet, Youtube, films en muziek downloaden (films afspelen alleen via de medi8er) maar vooral om op te gamen.
Aangezien de temperaturen tijdens het gamen natuurlijk oplopen gaat ook het geluid mee...
Om mijn vriendin niet tot last te zijn tijdens haar TV sessies en ik ook graag in stilte mijn ding doe wil ik mijn PC voor een schappelijk bedrag stiller maken maar nog steeds tot zijn volste recht laten komen en kunnen gebruiken!
Momenteel loopt de i5 4690K nog standaard omdat hij net nieuw is maar in de toekomst wil ik wel een lichte overclock gaan toepassen mocht ik het idee hebben dat ik er meer uit nodig heb.
Na wat onderzoek en een review van de buren uit sept 2014 kwam ik voor de CPU op de volgende 2 kandidaten... Be quiet! Dark Rock Advanced C1 en de Scythe Mugen 4 PCGH Edition.
Aangezien de Scythe Mugen 13 euro goedkoper is en iets sterker volgens de review met het oog op de lichte OC lijkt me dat de beste keuze.
Om dan ook de case fans te vervangen komt ik uit op het volgende lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | BitFenix Spectre All Black, 230mm | € 10,78 | € 10,78 |
| 1 | Cooler Master Megaflow Blue 200MM, 200mm | € 11,52 | € 11,52 |
| 1 | Fractal Design Silent R2, 140mm | € 13,41 | € 13,41 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 70,66 | |
Graag jullie gedachten over deze koop en eventuele tips/aanpassingen!
Alvast bedankt!