VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
ok, dan gaan ze niet helemaal uit, maar die paar watt maakt ook niet zo heel veel uit.
voor de rest zou ik het zo niet weten.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Je controleert of de user is ingelogd (Ik neem aan dat je een server hebt, dus daar kun je dat eventueel controleren)
en dan het commando uitvoeren om Windows af te sluiten (user.exe,exitwindows ofziets
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
zelf proggie schrijfen zie ik niet zo zitten enne eerst controleren als een user is uitgelogd op de server is niet te doen!! elke dag van 40-50 mensen!!!!Op donderdag 14 juni 2001 12:20 schreef WHiZZi het volgende:
Zelf een proggie schrijven.. Moet niet zo moeilijk zijn..
Je controleert of de user is ingelogd (Ik neem aan dat je een server hebt, dus daar kun je dat eventueel controleren)
en dan het commando uitvoeren om Windows af te sluiten (user.exe,exitwindows ofziets)
moet automatich d.m.v proggie
Dan kun je dat bestand controleren.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
eerste bugOp donderdag 14 juni 2001 12:23 schreef x-force het volgende:
[..]
zelf proggie schrijfen zie ik niet zo zitten
dat zijn er niet zo veel en de server kan pas bijhouden welke compie wel of geen connexie meer heeft.enne eerst controleren als een user is uitgelogd op de server is niet te doen!! elke dag van 40-50 mensen!!!!
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
oke we kunnen dus een lijst krijgen met users die nog actief zijn en dan juis de andere. maar dan? je hebt een lijst met computers die uit kunnen....Op donderdag 14 juni 2001 12:32 schreef PipoDeClown het volgende:
dat zijn er niet zo veel en de server kan pas bijhouden welke compie wel of geen connexie meer heeft.
allemaal VNC'en??
is beter dan pcanywhere
kan je dat met meerdere pc's tegelijk doen??Op donderdag 14 juni 2001 13:24 schreef fatalharry het volgende:
ik gebruik in mijn netwerk het programma 'remote control'kan je al je pc's mee afsluiten in een netwerk, en als je wilt ook remote instellingen veranderen en dergelijke.
is beter dan pcanywhere
of moet je ze dan een voor een af?
het juiste commando is:
rundll32.exe user.exe,exitwindows
En als tweede:
Waarom laat je je gebruikers niet gewoon hun eigen PC uitzetten.
Het zal mij niet gebeuren dat ik krijg te horen van de gebruikers dat zze het teveel werk vinden.
Maar goed, ik neem aan dat er wel een andere reden voor is, vb: dat jullie naar 6 uur nog wat updates remote willen draaien ofzo.
Misschien is het handig om naar SMS te gaan.
Daar zit vast wel een optie bij om de PC's uit te zetten.
Suc6
CyberJ
nou kan je ook uitloggen, ctrl + alt + del
en dan afsluiten zegt gaat ie wel down.
maar dat is te moeilijk voor de gebruikers, dus dan maar remote
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
DohOp donderdag 14 juni 2001 14:13 schreef x-force het volgende:
willen wij remote alles afsluiten, behave de mensen die niet uitgelogd zijn want die zijn nog aan het werkt.
Onder Win98? Kun je niet gewoon Start > Afsluiten ??nou kan je ook uitloggen, ctrl + alt + del
en dan afsluiten zegt gaat ie wel down.
of desnoods een snelkoppeling aanmaken naar
rundll32.exe user.exe,exitwindows
op de desktop en het icoontje
Afsluiten noemen
(Dit werkt overigens ook als je via poledit ofzo het afsluiten hebt disabled!!)
[/quote]
Ik vind het persoonlijk zowieso omslachtig om Windows98 via CTRL-ALT-DEL af te sluiten.. (Of je moet de patch voor afsluiten niet hebben ...)maar dat is te moeilijk voor de gebruikers, dus dan maar remote
de mijn documenten is gelinkt aan een dir op de linux server en die connexie houdt ie open maar niet als je eerst uitlogd en daarna um uitzet
@echo off
C:\WINDOWS\SYSTEM32\RUNDLL32.EXE SHELL32.DLL,SHExitWindowsEx
C:\WINDOWS\SYSTEM32\rundll32.exe user.exe,exitwindows
De 2e regel weet ik niet zeker:
RUNDLL32.EXE SHELL32.DLL,SHExitWindowsEx
deze dus..
Maar ik had hier ook een Linux server en Mijn Documenten naar de server gekoppeld.. En hier werkte het wel.
En al geprobeerd met C:\WINDOWS\SYSTEM32\rundll32.exe user.exe,exitwindows
Deze geeft nml hetzelfde effect als CTRL-ALT-DEL > Afsluiten
maar het is dus de bedoel dat de computer uitgaat als wij een proggie draaien als de computer op inlog scherm staat. want wij willen later het zo maken dat wij als de computer op het inlog scherm staat een backup maken van de pc. maar dat is een doel voor later maar dat is wel het uiteindlijke doel
snappie waarom ie moet afsluiten als ie op login scherm staat??
als er dan een ping op die poort komt dan doet ie het volgende.....(win afsluiten)
maar het probleem is dat windows alle software alsluit als je uitlogd dus hoe maak je dat of wie heeft er zoiets?
alvast bedankt voor de reply's !!!
spijtig genoeg moet je iedere pc appart afsluitenOp donderdag 14 juni 2001 13:25 schreef x-force het volgende:
[..]
kan je dat met meerdere pc's tegelijk doen??
of moet je ze dan een voor een af?
http://www.greyware.com/software/xo/main.asp