pc's remote afsluiten als de users zijn uitgelogd

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
oke hier een situatie schets, plus minus 40 pc's met win98se er op moeten s' avond worden uitgezet.....

op alle pc zit family log on. het nu de bedoeling dat de gebruiker zijn computer uitlogd en dan naar huis gaat. dan draaien wij om 6 uur een proggie dat alle pc's worden afgesloten. MAAR nu komt het probleem als een computer nog wel is ingelogd moet dat proggie of wat dan ook de pc met rust laten want er wordt ook wel eens overgewerkt..........

wie weet er een proggie hier voor?
of iets anders?????

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42
ja, ben eigenlijk ook wel benieuwd, wie...?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Eeeh... powersaving op max. zetten na een uur?

ok, dan gaan ze niet helemaal uit, maar die paar watt maakt ook niet zo heel veel uit.

voor de rest zou ik het zo niet weten.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zelf een proggie schrijven.. Moet niet zo moeilijk zijn..

Je controleert of de user is ingelogd (Ik neem aan dat je een server hebt, dus daar kun je dat eventueel controleren)
en dan het commando uitvoeren om Windows af te sluiten (user.exe,exitwindows ofziets :? )

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• x-force
das niet de bedoeling, het moet wanneer wij een programma starten om 6 uur bijvoorbeeld

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• x-force
Op donderdag 14 juni 2001 12:20 schreef WHiZZi het volgende:
Zelf een proggie schrijven.. Moet niet zo moeilijk zijn..

Je controleert of de user is ingelogd (Ik neem aan dat je een server hebt, dus daar kun je dat eventueel controleren)
en dan het commando uitvoeren om Windows af te sluiten (user.exe,exitwindows ofziets :? )
zelf proggie schrijfen zie ik niet zo zitten enne eerst controleren als een user is uitgelogd op de server is niet te doen!! elke dag van 40-50 mensen!!!!

moet automatich d.m.v proggie

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Houdt Win98 zelf niet bij of er users zijn ingelogd (dmv een bestand ofzo).

Dan kun je dat bestand controleren.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op donderdag 14 juni 2001 12:23 schreef x-force het volgende:
[..]
zelf proggie schrijfen zie ik niet zo zitten
eerste bug :)
enne eerst controleren als een user is uitgelogd op de server is niet te doen!! elke dag van 40-50 mensen!!!!
dat zijn er niet zo veel en de server kan pas bijhouden welke compie wel of geen connexie meer heeft.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• x-force
Op donderdag 14 juni 2001 12:32 schreef PipoDeClown het volgende:
dat zijn er niet zo veel en de server kan pas bijhouden welke compie wel of geen connexie meer heeft.
oke we kunnen dus een lijst krijgen met users die nog actief zijn en dan juis de andere. maar dan? je hebt een lijst met computers die uit kunnen....

allemaal VNC'en??

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46
ik gebruik in mijn netwerk het programma 'remote control'kan je al je pc's mee afsluiten in een netwerk, en als je wilt ook remote instellingen veranderen en dergelijke.
is beter dan pcanywhere

• x-force
Op donderdag 14 juni 2001 13:24 schreef fatalharry het volgende:
ik gebruik in mijn netwerk het programma 'remote control'kan je al je pc's mee afsluiten in een netwerk, en als je wilt ook remote instellingen veranderen en dergelijke.
is beter dan pcanywhere
kan je dat met meerdere pc's tegelijk doen??
of moet je ze dan een voor een af?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als eerste:
het juiste commando is:
rundll32.exe user.exe,exitwindows

En als tweede:
Waarom laat je je gebruikers niet gewoon hun eigen PC uitzetten.

Het zal mij niet gebeuren dat ik krijg te horen van de gebruikers dat zze het teveel werk vinden.

Maar goed, ik neem aan dat er wel een andere reden voor is, vb: dat jullie naar 6 uur nog wat updates remote willen draaien ofzo.
Misschien is het handig om naar SMS te gaan.
Daar zit vast wel een optie bij om de PC's uit te zetten.

Suc6
CyberJ

• x-force
willen wij remote alles afsluiten, behave de mensen die niet uitgelogd zijn want die zijn nog aan het werkt.

nou kan je ook uitloggen, ctrl + alt + del
en dan afsluiten zegt gaat ie wel down.

maar dat is te moeilijk voor de gebruikers, dus dan maar remote

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik heb het hier waar ik nu zit voorelkaar gekregen met Kix,alleen de werkstations zijn NT maar volgens mij moet je met Win98 SE met Kix ook een heel end komen .. alleen zou ik geen netwerk willen draaien met 98SE clients .. maar da's een ander verhaal .. ik zou zeggen grijp naar de resource kit en installeer kix eens :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• x-force
windows recources kit??

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op donderdag 14 juni 2001 14:13 schreef x-force het volgende:
willen wij remote alles afsluiten, behave de mensen die niet uitgelogd zijn want die zijn nog aan het werkt.
Doh ;)
nou kan je ook uitloggen, ctrl + alt + del
en dan afsluiten zegt gaat ie wel down.
Onder Win98? Kun je niet gewoon Start > Afsluiten ?? :?
of desnoods een snelkoppeling aanmaken naar
rundll32.exe user.exe,exitwindows
op de desktop en het icoontje
Afsluiten noemen :7
(Dit werkt overigens ook als je via poledit ofzo het afsluiten hebt disabled!!)
[/quote]
maar dat is te moeilijk voor de gebruikers, dus dan maar remote
Ik vind het persoonlijk zowieso omslachtig om Windows98 via CTRL-ALT-DEL af te sluiten.. (Of je moet de patch voor afsluiten niet hebben ...)

• x-force
als je start-> afsluiten zegt blijven bijna alle pc hangen omdat er nog een netwerk connecie is, en daarom werkt de windows pacht ook niet.....

de mijn documenten is gelinkt aan een dir op de linux server en die connexie houdt ie open maar niet als je eerst uitlogd en daarna um uitzet

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Batch bestand aanmaken met de inhoud

@echo off
C:\WINDOWS\SYSTEM32\RUNDLL32.EXE SHELL32.DLL,SHExitWindowsEx
C:\WINDOWS\SYSTEM32\rundll32.exe user.exe,exitwindows

De 2e regel weet ik niet zeker:
RUNDLL32.EXE SHELL32.DLL,SHExitWindowsEx
deze dus..

Maar ik had hier ook een Linux server en Mijn Documenten naar de server gekoppeld.. En hier werkte het wel.

En al geprobeerd met C:\WINDOWS\SYSTEM32\rundll32.exe user.exe,exitwindows

Deze geeft nml hetzelfde effect als CTRL-ALT-DEL > Afsluiten

• x-force
nou crtl + allt + del = een niet zo mooie mannier om de te disconnecten.

maar het is dus de bedoel dat de computer uitgaat als wij een proggie draaien als de computer op inlog scherm staat. want wij willen later het zo maken dat wij als de computer op het inlog scherm staat een backup maken van de pc. maar dat is een doel voor later maar dat is wel het uiteindlijke doel

snappie waarom ie moet afsluiten als ie op login scherm staat??

• x-force
ik heb dus een stukie software nodig wat blijft draaien als je uitlogd en die software moet bv naar een poort luisteren....
als er dan een ping op die poort komt dan doet ie het volgende.....(win afsluiten)

maar het probleem is dat windows alle software alsluit als je uitlogd dus hoe maak je dat of wie heeft er zoiets?

alvast bedankt voor de reply's !!!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46
Op donderdag 14 juni 2001 13:25 schreef x-force het volgende:

[..]

kan je dat met meerdere pc's tegelijk doen??
of moet je ze dan een voor een af?
spijtig genoeg moet je iedere pc appart afsluiten

• x-force
hier is een mooi programma echter dan moet je een nt/2000 server moeten hebben....

http://www.greyware.com/software/xo/main.asp

Pagina: 1