Budget monitor voor bij laptop

Pagina: 1
Acties:

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:26
Ik zoek een monitor
Ik heb vorige week een nieuwe 13,3 inch laptop gekocht ( http://tweakers.net/pricewatch/427679/acer-aspire-v3-371-31hv.html).
Ik ben heel tevreden en wil graag een monitor erbij.
Ik speel games, maar niet heel fanatiek, maar een goede response time zou dus wel handig zijn .Ik kijk geen films, dus de kleuren zijn minder belangrijk heb ik gelezen. Ik ben op zoek naar een 23 of 24 inch scherm, dat lijkt me de beste grootte voor mijn wensen en budget.
Ik heb al wat gelezen over TN schermen en IPS schermen, maar weet niet of ik perse een ips scherm nodig heb. Ik heb bij een kennis wel eens op een TN scherm gespeeld, en dat vond ik eigenlijk best goed.

Wat is je budget?
Mijn budget is 120 euro. Ik heb op andere post gelezen dat er voor 150-160 euro betere monitors te koop zijn, maar ik vraag me af of dat geen overkill is, aangezien de laptop redelijk snel is maar niet supersnel.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn laptop: http://tweakers.net/pricewatch/427679/acer-aspire-v3-371-31hv.html

Ik heb even in de pricewatch gekeken en een paar monitoren uitgezocht die me wel goed lijken:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/344/296929;382495;377135;378215/categorie/
NB die LG staat er voor 118 euro in, maar met verzendkosten is het 135.

Nu zijn mijn vragen:

Welke van deze monitoren is meer geschikt voor mij en mijn laptop?
Wat is belangrijker? Een ips scherm of TN, of een lage response time?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Roland

(Ik heb het even aangepast, de monitor die ik gister had gezien is ineens 20 euro duurder).

[ Voor 20% gewijzigd door roltor op 11-01-2015 14:48 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

De bouwkwaliteit van die LG vond ik dusdanig slecht dat ik die direct RMA heb gestuurd, nog nooit zo'n wankele poot gezien (scherm wiebelt wanneer ik mijn armen op tafel leg).

hoewel die BenQ schermen vaak kritiek te verduren krijgen omdat het 'slechts TN' is ben ik er als budget monitor bijzonder over te spreken. Ze staan stevig op hun pootje, zijn redelijk snel (merk geen lag/ghosting bij gamen), en hoewel de kleurweergave wat over-the-top is vind ik het wel prettige en warme schermen om te zien. Tenzij iemand 150-160 uit wil geven vind ik die BenQ's dan ook echt meer dan prima.

pricewatch: Asus VS247HR Zwart

Die Asus ken ik niet, maar is wel een mooie aanbieding voor 100 euro lijkt mij. Kan mij niet voorstellen dat dat ding echt veel minder zal zijn. Heb je weer centjes over voor een mooie muis erbij ofzo :D

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:26
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb wat reviews van de Asus gevonden op google, en hij lijkt ook wel in orde te zijn ja.
Heeft iemand hier ervaring met deze Asus monitor?