Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Ik wil graag DD-WRT op mijn R7000 draaien. Ik vind de UI van de Netgear software abominabel, wat je niet zou verwachten bij een apparaat van dergelijke hardwareklasse. Daarnaast wil ik een VPN server met hogere encryptie. De OpenVPN server doet 1024bit key exhange en 128bit AES. Ik wil op z'n minst 2048/128, liever nog 4096/256bit. Nu heb ik uiteraard eea aan onderzoek gedaan en ben ik erachter gekomen dat er wel wat nadelen zijn aan DD-WRT op een R7000:
- Wifi performance daalt iets
- Geen hardware NAT
- Een significate hoeveelheid mensen lijkt last te hebben van spontane reboots.

Veel meldingen zijn al van wat ouder en ik kan nergens een beetje centraal informatie vinden over evt oplossingen voor problemen. Op het DD-WRT forum is de informatie imho beperkt. Weten andere mensen hier van eventuele versies waar bovenstaande problemen zijn verminderd of opgelost?

• whitey-d
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 27-11 11:02
Helaas kan ik je niet verder helpen met dit model maar ik heb zelf een Netgear WNDR3700v2 en DD-WRT heeft bij mij juist problemen opgelost (o.a. met falende wifi-authenticatie, af en toe onbereikbare admin UI) t.o.v. de Netgear-firmware. Het lijkt allemaal stabieler en zelfs een stuk sneller te draaien.

Je kunt bij DD-WRT sowieso veel meer instellen dan in de standaard firmware. Dit valt prima uit te proberen lijkt me! Eerst je settings backuppen uiteraard, dan kun je die weer simpelweg terugflashen, is inclusief firmware namelijk.

Er zijn ongetwijfeld specifieke issues voor de R7000. Het verschilt bij Netgear-routers soms per gefabriceerde batch lijkt het wel.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• sl1000
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:47
wat wil je weten? Ik hang daar véél op het forum rond, en denk dat ik zo'n beetje alles wel weet. heb lang gedacht over het kopen van dezellfde router...

BS-builds werken, maar hebben zelfde probleem als kong builds. 2.4ghz broadcom driver is buggy en wil nog wel eens crashen met een bepaalde client-chipset. Hier is een work-around voor. 2 eigenlijk.

1. Oudere build van kong gebruiken.
2. In de nieuwere builds wds en ampdu uitschakelen, hierdoor schijnt de performance op 2.4G wel beperkt te zijn, maar het werkt tenminste.

Iedereen wacht al enkele maanden op de release van een nieuwe driver door Broadcom. helaas hebben we nog geen geluk gehad.

• JT
  • Nu online
quote:
whitey-d schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:00:
Helaas kan ik je niet verder helpen met dit model maar ik heb zelf een Netgear WNDR3700v2 en DD-WRT heeft bij mij juist problemen opgelost (o.a. met falende wifi-authenticatie, af en toe onbereikbare admin UI) t.o.v. de Netgear-firmware. Het lijkt allemaal stabieler en zelfs een stuk sneller te draaien.

Je kunt bij DD-WRT sowieso veel meer instellen dan in de standaard firmware. Dit valt prima uit te proberen lijkt me! Eerst je settings backuppen uiteraard, dan kun je die weer simpelweg terugflashen, is inclusief firmware namelijk.

Er zijn ongetwijfeld specifieke issues voor de R7000. Het verschilt bij Netgear-routers soms per gefabriceerde batch lijkt het wel.
DD-WRT heb ik op de vorige router gehad dus ik weet wat ik ermee in huis haal qua software :) Bedankt voor je input.
quote:
sl1000 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:14:
wat wil je weten? Ik hang daar véél op het forum rond, en denk dat ik zo'n beetje alles wel weet. heb lang gedacht over het kopen van dezellfde router...

BS-builds werken, maar hebben zelfde probleem als kong builds. 2.4ghz broadcom driver is buggy en wil nog wel eens crashen met een bepaalde client-chipset. Hier is een work-around voor. 2 eigenlijk.

1. Oudere build van kong gebruiken.
2. In de nieuwere builds wds en ampdu uitschakelen, hierdoor schijnt de performance op 2.4G wel beperkt te zijn, maar het werkt tenminste.

Iedereen wacht al enkele maanden op de release van een nieuwe driver door Broadcom. helaas hebben we nog geen geluk gehad.
Wat lever ik in met oudere builds? Het blangrijkste vind ik de wifi performance en bereik en stabiliteit; een van de redenen dat ik deze heb gekocht is
1. m'n vorige router was niet meer stabiel
2. ik wou 5ghz met goed bereik
Dus het zou vervelend zijn als ik DD-WRT installeer en vervolgens die 2 verbeteringen ongedaan maak ;) Dus, als ik een oudere versie installeer hoe zit het dan met bovenstaande dingen? En welke versie zou ik dan moeten hebben?

• sl1000
Eigenlijk lever je maar weinig in. Meeste mensen daar geilen nogal op het laatste versie nummertje, maar er zijn over het algemeen maar weinig echt relevante wijzigingen.

Let wel dat DD-wrt momenteel geen ondersteuning voor "cut through firewall (CTF)" heeft. hierdoor is de WAN-LAN performance gelimiteerd tot 250/300mbit. Dit is voor 99% van de wereld voldoende, maar niet iedereen kan deze beperking accepteren.

DD-wrt flashen doe je door je router te resetten naar de fabrieksinstellingen, en dan te flashen via een ethernet kabel (het kan wel anders, maar dit geeft het minste risico)
Eerst moet je een zgn. "trailed build" flashen om de router naar dd-wrt om te zetten.
Heb wel geduld. de eerste flash duurt grofweg 10 minuten en daarna kan het nog tot zo'n 20 minuten duren (samen met 3 reboots) voordat de router de nieuwe firmware heeft ingeladen. Drink een bak koffie, en blijf gedurende die tijd vooral van de router af!

Eenmaal op dd-wrt kun je de "normale" builds flashen. Het beste is om bij het flashen in de gui opnieuw te kiezen voor "reset to defaults" zodat je zeker weet dat de defaults van die flash worden ingeladen.

Eerst moet je deze trailed build downloaden en flashen:
http://www.desipro.de/ddw...itial/dd-wrt.K3_R7000.chk

Daarna kun je testen met de laatste old driver versie van KONG: http://www.desipro.de/ddw...24-K3_AC_ARM_STD_OLDD.bin

Later kun je dan altijd nog overschakelen op de laatste (bleeding-edge) builds, mocht je dat prettiger vinden.
en mocht je DD-wrt weer beuh zijn dan kun je vanzelfsprekend de fabrieksversie weer inladen.

lees ook de betreffende handleidingen op de dd-wrt site door, mbt flashen. Negeer hierbij wel de 30-30-30 methode. Deze is voor jouw router niet meer van toepassing!

• JT
  • Nu online
Ja, ik heb 50/50 dus geen hardware NAT is geen probleem. Misschien moet ik het maar gewoon eens gaan proberen en met wifi analyzer ofzo eens checken wat het scheelt in bereik.

• sl1000
Waarom denk je dat andere software zou uitmaken in bereik? Persoonlijk denk ik dat het bereik tussen dd-wrt en nethear firmware identiek zal zijn...

• JT
  • Nu online
Omdat ik dat vaker heb gelezen als ervaring van mensen. Ik zou ook niet weten waarom :) Vond het ook raar klinken...

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12-12 13:02
Ik draai ook DD-WRT op een R7000. De laatste build van Kong met de oude driver draait super stabiel. Nieuwere builds (nieuwe driver) lieten mijn R7000 een paar keer per dag rebooten. Ik heb inmiddels een uptime van 92 dagen zonder problemen.

Firmware: DD-WRT v24-sp2 (06/13/14) kongac - build 24345M

• JT
  • Nu online
Tnx :) Eerst maar eens een andere uitdaging uitzoeken voor ik dit nodig heb: hoe versleutelde data van de Syno incrementeel backuppen naar een andere NAS :X Als dat niet werkt dan is het de vraag of ik DD-WRT nodig ga hebben voor VPN...

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:01
quote:
JT schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:48:
Omdat ik dat vaker heb gelezen als ervaring van mensen. Ik zou ook niet weten waarom :) Vond het ook raar klinken...
Dit omdat er in Nederland bepaalde wetten zijn met betrekking tot het uitzenden van signaal, hier moeten de fabrikanten zich aan houden. DD-WRT kan wel de volledige power van de zender gebruiken en lever hierdoor soms beter signaal. ;)

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:39

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Op mijn R7000 draait al een tijd DD-WRT v24-sp2 (08/15/14) kongac - build 24865M .
Voor mij draait deze versie stabiel. Klopt het dat de images tegenwoordig ergens anders staan?
Het lijkt dat de link die gebruikte niet actief meer is.

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:39

timovd

Voorsprong door techniek

De uploader kreeg er problemen mee op zn werk, dus moest de downloads offline halen. Er zijn nog wel mirrors te vinden, maar de laatste build is volgens mij nog steeds 25100

EOS 70D 11-16 (2.8) 17-70 (2.8-4.0), 50 F1.4, 70-200 F2.8; AUDI-torium.eu

• rachez
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-12 19:20
Iemand nog leuke projectjes draaien op zijn R7000 met dd-wrt :) ?

Laatst heb ik yamon2 geinstalleerd: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=259806. Is een applicatie om je data verbruik per apparaat in je LAN inzichtelijk te maken. Just for fun (voor mij dan).

Ook de event logging van de R7000 laten doorsturen naar een syslog deamon op een centos servertje. Het voordeel daarvan is dat je meerdere dagen/weken logging kan bewaren en terugzoeken in geval van problemen.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Twijfel, twijfel.

Standaard firmware werkt opzich prima.

Laatste build van dd-wrt is recent zo te zien.
http://dd-wrt.tweakedrom.com/Kong_PTB/

dd-wrt beviel best goed op oude routers van me.

Hoe bevallen de recente builds?

Gok en steun de NCFS - 1530Wp op het dak in Hoorn.

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:39

timovd

Voorsprong door techniek

Als het prima werkt; wat voor meerwaarde verwacht je dan van deze firmware? Ik draai r27560M en die is stabiel, ook vorige builds waren stabiel. We zijn ook geen grootgebruikers.

EOS 70D 11-16 (2.8) 17-70 (2.8-4.0), 50 F1.4, 70-200 F2.8; AUDI-torium.eu

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
timovd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:31:
Als het prima werkt; wat voor meerwaarde verwacht je dan van deze firmware?
:o Dat probeer ik ook te bedenken waarom ik het vroeger gebruikte :o

web-interface is iig overzichterlijker en de router 1x pw herstarten (thuiswerkdag)

Al vond ik op die online-demo niet 123 terug hoe ik een apparaat (bv de NAS) mbv zijn mac-adres op een vast IP-adres zet.

Gok en steun de NCFS - 1530Wp op het dak in Hoorn.

• Amiga68k
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-11 09:25
Voor mensen die het leuk vinden heet Optware voor de R7000: Entware ;)

Zie https://gist.github.com/dreamcat4/6e58639288c1a1716b85

Werkt dankzij qnapware tot nu toe ook perfect op de Netgear. Zaken die ik tot nu toe zonder problemen aan de praat heb gekregen:

mc
nano
python
tmux
weechat
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*