3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Je kunt bij DD-WRT sowieso veel meer instellen dan in de standaard firmware. Dit valt prima uit te proberen lijkt me! Eerst je settings backuppen uiteraard, dan kun je die weer simpelweg terugflashen, is inclusief firmware namelijk.
Er zijn ongetwijfeld specifieke issues voor de R7000. Het verschilt bij Netgear-routers soms per gefabriceerde batch lijkt het wel.
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”
BS-builds werken, maar hebben zelfde probleem als kong builds. 2.4ghz broadcom driver is buggy en wil nog wel eens crashen met een bepaalde client-chipset. Hier is een work-around voor. 2 eigenlijk.
1. Oudere build van kong gebruiken.
2. In de nieuwere builds wds en ampdu uitschakelen, hierdoor schijnt de performance op 2.4G wel beperkt te zijn, maar het werkt tenminste.
Iedereen wacht al enkele maanden op de release van een nieuwe driver door Broadcom. helaas hebben we nog geen geluk gehad.
DD-WRT heb ik op de vorige router gehad dus ik weet wat ik ermee in huis haal qua softwarewhitey-d schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:00:
Helaas kan ik je niet verder helpen met dit model maar ik heb zelf een Netgear WNDR3700v2 en DD-WRT heeft bij mij juist problemen opgelost (o.a. met falende wifi-authenticatie, af en toe onbereikbare admin UI) t.o.v. de Netgear-firmware. Het lijkt allemaal stabieler en zelfs een stuk sneller te draaien.
Je kunt bij DD-WRT sowieso veel meer instellen dan in de standaard firmware. Dit valt prima uit te proberen lijkt me! Eerst je settings backuppen uiteraard, dan kun je die weer simpelweg terugflashen, is inclusief firmware namelijk.
Er zijn ongetwijfeld specifieke issues voor de R7000. Het verschilt bij Netgear-routers soms per gefabriceerde batch lijkt het wel.
Wat lever ik in met oudere builds? Het blangrijkste vind ik de wifi performance en bereik en stabiliteit; een van de redenen dat ik deze heb gekocht issl1000 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:14:
wat wil je weten? Ik hang daar véél op het forum rond, en denk dat ik zo'n beetje alles wel weet. heb lang gedacht over het kopen van dezellfde router...
BS-builds werken, maar hebben zelfde probleem als kong builds. 2.4ghz broadcom driver is buggy en wil nog wel eens crashen met een bepaalde client-chipset. Hier is een work-around voor. 2 eigenlijk.
1. Oudere build van kong gebruiken.
2. In de nieuwere builds wds en ampdu uitschakelen, hierdoor schijnt de performance op 2.4G wel beperkt te zijn, maar het werkt tenminste.
Iedereen wacht al enkele maanden op de release van een nieuwe driver door Broadcom. helaas hebben we nog geen geluk gehad.
1. m'n vorige router was niet meer stabiel
2. ik wou 5ghz met goed bereik
Dus het zou vervelend zijn als ik DD-WRT installeer en vervolgens die 2 verbeteringen ongedaan maak
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Let wel dat DD-wrt momenteel geen ondersteuning voor "cut through firewall (CTF)" heeft. hierdoor is de WAN-LAN performance gelimiteerd tot 250/300mbit. Dit is voor 99% van de wereld voldoende, maar niet iedereen kan deze beperking accepteren.
DD-wrt flashen doe je door je router te resetten naar de fabrieksinstellingen, en dan te flashen via een ethernet kabel (het kan wel anders, maar dit geeft het minste risico)
Eerst moet je een zgn. "trailed build" flashen om de router naar dd-wrt om te zetten.
Heb wel geduld. de eerste flash duurt grofweg 10 minuten en daarna kan het nog tot zo'n 20 minuten duren (samen met 3 reboots) voordat de router de nieuwe firmware heeft ingeladen. Drink een bak koffie, en blijf gedurende die tijd vooral van de router af!
Eenmaal op dd-wrt kun je de "normale" builds flashen. Het beste is om bij het flashen in de gui opnieuw te kiezen voor "reset to defaults" zodat je zeker weet dat de defaults van die flash worden ingeladen.
Eerst moet je deze trailed build downloaden en flashen:
http://www.desipro.de/ddw...itial/dd-wrt.K3_R7000.chk
Daarna kun je testen met de laatste old driver versie van KONG: http://www.desipro.de/ddw...24-K3_AC_ARM_STD_OLDD.bin
Later kun je dan altijd nog overschakelen op de laatste (bleeding-edge) builds, mocht je dat prettiger vinden.
en mocht je DD-wrt weer beuh zijn dan kun je vanzelfsprekend de fabrieksversie weer inladen.
lees ook de betreffende handleidingen op de dd-wrt site door, mbt flashen. Negeer hierbij wel de 30-30-30 methode. Deze is voor jouw router niet meer van toepassing!
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Firmware: DD-WRT v24-sp2 (06/13/14) kongac - build 24345M
Hier had uw reclame kunnen staan.

Ecodan warmtepomp
Dit omdat er in Nederland bepaalde wetten zijn met betrekking tot het uitzenden van signaal, hier moeten de fabrikanten zich aan houden. DD-WRT kan wel de volledige power van de zender gebruiken en lever hierdoor soms beter signaal.JT schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:48:
Omdat ik dat vaker heb gelezen als ervaring van mensen. Ik zou ook niet weten waaromVond het ook raar klinken...
Voor mij draait deze versie stabiel. Klopt het dat de images tegenwoordig ergens anders staan?
Het lijkt dat de link die gebruikte niet actief meer is.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Laatst heb ik yamon2 geinstalleerd: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=259806. Is een applicatie om je data verbruik per apparaat in je LAN inzichtelijk te maken. Just for fun (voor mij dan).
Ook de event logging van de R7000 laten doorsturen naar een syslog deamon op een centos servertje. Het voordeel daarvan is dat je meerdere dagen/weken logging kan bewaren en terugzoeken in geval van problemen.
Standaard firmware werkt opzich prima.
Laatste build van dd-wrt is recent zo te zien.
http://dd-wrt.tweakedrom.com/Kong_PTB/
dd-wrt beviel best goed op oude routers van me.
Hoe bevallen de recente builds?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
timovd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:31:
Als het prima werkt; wat voor meerwaarde verwacht je dan van deze firmware?
web-interface is iig overzichterlijker en de router 1x pw herstarten (thuiswerkdag)
Al vond ik op die online-demo niet 123 terug hoe ik een apparaat (bv de NAS) mbv zijn mac-adres op een vast IP-adres zet.
Zie https://gist.github.com/dreamcat4/6e58639288c1a1716b85
Werkt dankzij qnapware tot nu toe ook perfect op de Netgear. Zaken die ik tot nu toe zonder problemen aan de praat heb gekregen:
mc
nano
python
tmux
weechat