Toon posts:

Problemen met MSI GTX 970 (geen beeld)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een redelijk nieuwe PC overgenomen, (specs hieronder) alleen miste deze nog een GPU. Nu ben ik zelf vrij onbekend met PC's bouwen, maar dacht dat een GPU plaatsen wel te doen zou zijn. Na lang zoeken heb ik een MSI GTX 970 aangeschaft en vandaag geprobeerd aan de praat te krijgen.

Helaas. wat ik ook probeerde, elke keer als ik hem aansluit krijg ik een zwart beeld te zien, maakt niet uit of ik de hdmi/dvi-d kabel in het moederbord of de GPU stop. Vervolgens wanhopig gaan googlen naar oplossingen en meerdere geprobeerd.

Nou ben ik gefrustreerd er even mee gestopt, voordat ik iets kapot zou trekken 8)7 . Maar zou toch graag willen weten wat er nog aan de hand kan zijn.

Wat ik heb geprobeerd;

-Bios grafische optie op PEG gezet

-Opstarten in safe modus --> Intel interne GPU uitgezet in apparaatbeheer --> uitgezet, GPU erin, weer opgestart --> zo kreeg ik wel beeld als ik kabels in de GTX 970 stopte, stond alleen bij apparaat beheer niet de kaart vermeld, maar een windows display adapter oid.

-Stuurprogramma's van Intel interne GPU verwijderd

-Elke mogelijkheid van kabel combinaties in moederbord en GPU gestopt.

Ik heb nu geen idee waar het probleem kan liggen, als ik hem aansluit gaan de fans gewoon draaien en brand het MSI logo ook elke keer. In de BIOS herkent hij de kaart, maar BIOS krijg ik alleen in beeld als ik in safe modus boot, zoniet dan blijft t scherm gewoon zwart.

Hopelijk kan een van jullie iets bedenken, alvast bedankt!

Specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 188,85€ 188,85
1MSI Z87-G45 Gaming€ 135,99€ 135,99
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 72,95€ 72,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 81,95€ 81,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 688,59

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26
Doe is een cmos reset en probeer het opnieuw,laatste bio erop staan van het moederbod?

Hoe heb je de driver verwijdert?
Heb je al wel de driver kunen instaleren van je nieuwe kaart?

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Dingen die je kunt doen zijn:
- Cmos Reset
- Andere pci expres bus pakken
Ik heb ooit ook zo'n probleem gehad deze was bij mijn eerst opgelost uit het niets maar 2 maanden later sneuvelde die als nog. Bij mijn ging die onder de lichtste vorm van stress op zwart en dan kon ik weer resetten, windows kreeg ik nog net voor elkaar maar dan hield het eigelijk wel op.
Heb je geen vriend of zo waar je even kan testen of de kaart het probleem is. Bij driver problemen krijg je eigelijk altijd wel een blue screen (of death). Vergeet niet dat je altijd een Death On Arrival kun ontvangen van de winkel. Nvidia en partners proberen dit te verkomen maar is niet onmogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:26:
Doe is een cmos reset en probeer het opnieuw,laatste bio erop staan van het moederbod?

Hoe heb je de driver verwijdert?
Heb je al wel de driver kunen instaleren van je nieuwe kaart?
Het lijkt me dat drivers niet het hoofdprobleem zijn, aangezien ik niet eens in de BIOS kom via de GTX 970. Maar de drivers staan op mn PC ja. Heb die van intern GPU alleen via aparaatbeheer verwijderd.

Ik denk dat ik hem eerder nog terug stuur onder DOA wat comitatus al zei, dan dat ik de BIOS ga flashen, aangezien ik lees dat dat vrij risky is en ik dan waarschijnlijk mn garantie kwijt ben.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26
heb je al een cmos reset gebprobeerd dan?
Heb je de laatste bios van het moederbord?

Als je een nieuwe kaart krijgt en die werkt ook niet,dan zal je alsnog een bios update moeten doen.

Zolang je het NIET in windows doet is de kans vee kleiner dat het mis gaat.
Goed de instructies opvolgen.

heb je een andere pc om de kaart in te testen?

[ Voor 62% gewijzigd door freaky35 op 11-01-2015 00:40 ]

• comitatus
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 01:07:
nee ik heb 1.6, nieuwste is 1.9 maar bios update gaat toch door te flashen, naar wat ik gelezen heb? Dat doe ik liever nog niet aangezien ik niet zo heel ervaren ben en er makkelijk wat fout kan gaan.

Heb wel bios settings naar default gezet, is dit voldoende of moet ik echt met die jumper op het moederbord aan de slag voor een cmos reset?
Bedankt voor deze nachtelijke hulp trouwens, word erg gewaardeerd :)
.
Met een klein beetje extra research kwam ik achter dat MSI ook een VGA boost optie had in hun bios, kan deze geen probleem veroorzaken?

[ Voor 95% gewijzigd door comitatus op 11-01-2015 01:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb 1.6, nieuwste is 1.9 maar bios update gaat toch door te flashen, naar wat ik gelezen heb? Dat doe ik liever nog niet aangezien ik niet zo heel ervaren ben en er makkelijk wat fout kan gaan.

Heb wel bios settings naar default gezet, is dit voldoende of moet ik echt met die jumper op het moederbord aan de slag voor een cmos reset?
Bedankt voor deze nachtelijke hulp trouwens, word erg gewaardeerd :)
comitatus schreef op zondag 11 januari 2015 @ 01:02:
Met een klein beetje extra research kwam ik achter dat MSI ook een VGA boost optie had in hun bios, kan deze geen probleem veroorzaken?
Ik zou niet weten wat O-) en zoja, hoe zou ik dat kunnen omzeilen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 01:11 ]

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Beste is om met je jumper te doen of batterijtje uit moederbord te halen. Die zit tussen je 2de en 3de pci e x16 slot (zelfde als waar je je grafische kaarten insteekt. Zoals eerder gezegt kan je proberen je grafische kaart in een ander slot te doen om te kijken of het ook niet aan die pcie bus kan liggen.

En heb je ook de 6 en 8 pins peg kabeltjes op je grafische kaart gedaan?

Succes!:)

• comitatus
Ja wat freaky zegt over updaten van bios zou zin kunnen hebben als een oudere versie dan 1.5 opstaat maar het is altijd het proberen waard. Het flashen kan inderdaad een probleem zijn bij single bios, ik koop vanwege die reden altijd dual bios. Als er dan een foutje of updateje nodig is riskeer je niet het bord. Een reparatie daarvan kost ongeveer 15-30 euro, al kun je ook altijd proberen onder garantie te laten vallen. Het staat niet uitgesloten in je garantie zo op eerste oog dus je kunt altijd proberen. Anders kun je ook advies inwinnen bij MSI zelf gezien je een kaart en bord van hun hebt.
Pagina: 1