Hoi Tweakers,
Ik heb een redelijk nieuwe PC overgenomen, (specs hieronder) alleen miste deze nog een GPU. Nu ben ik zelf vrij onbekend met PC's bouwen, maar dacht dat een GPU plaatsen wel te doen zou zijn. Na lang zoeken heb ik een MSI GTX 970 aangeschaft en vandaag geprobeerd aan de praat te krijgen.
Helaas. wat ik ook probeerde, elke keer als ik hem aansluit krijg ik een zwart beeld te zien, maakt niet uit of ik de hdmi/dvi-d kabel in het moederbord of de GPU stop. Vervolgens wanhopig gaan googlen naar oplossingen en meerdere geprobeerd.
Nou ben ik gefrustreerd er even mee gestopt, voordat ik iets kapot zou trekken
. Maar zou toch graag willen weten wat er nog aan de hand kan zijn.
Wat ik heb geprobeerd;
-Bios grafische optie op PEG gezet
-Opstarten in safe modus --> Intel interne GPU uitgezet in apparaatbeheer --> uitgezet, GPU erin, weer opgestart --> zo kreeg ik wel beeld als ik kabels in de GTX 970 stopte, stond alleen bij apparaat beheer niet de kaart vermeld, maar een windows display adapter oid.
-Stuurprogramma's van Intel interne GPU verwijderd
-Elke mogelijkheid van kabel combinaties in moederbord en GPU gestopt.
Ik heb nu geen idee waar het probleem kan liggen, als ik hem aansluit gaan de fans gewoon draaien en brand het MSI logo ook elke keer. In de BIOS herkent hij de kaart, maar BIOS krijg ik alleen in beeld als ik in safe modus boot, zoniet dan blijft t scherm gewoon zwart.
Hopelijk kan een van jullie iets bedenken, alvast bedankt!
Specs:
Ik heb een redelijk nieuwe PC overgenomen, (specs hieronder) alleen miste deze nog een GPU. Nu ben ik zelf vrij onbekend met PC's bouwen, maar dacht dat een GPU plaatsen wel te doen zou zijn. Na lang zoeken heb ik een MSI GTX 970 aangeschaft en vandaag geprobeerd aan de praat te krijgen.
Helaas. wat ik ook probeerde, elke keer als ik hem aansluit krijg ik een zwart beeld te zien, maakt niet uit of ik de hdmi/dvi-d kabel in het moederbord of de GPU stop. Vervolgens wanhopig gaan googlen naar oplossingen en meerdere geprobeerd.
Nou ben ik gefrustreerd er even mee gestopt, voordat ik iets kapot zou trekken
Wat ik heb geprobeerd;
-Bios grafische optie op PEG gezet
-Opstarten in safe modus --> Intel interne GPU uitgezet in apparaatbeheer --> uitgezet, GPU erin, weer opgestart --> zo kreeg ik wel beeld als ik kabels in de GTX 970 stopte, stond alleen bij apparaat beheer niet de kaart vermeld, maar een windows display adapter oid.
-Stuurprogramma's van Intel interne GPU verwijderd
-Elke mogelijkheid van kabel combinaties in moederbord en GPU gestopt.
Ik heb nu geen idee waar het probleem kan liggen, als ik hem aansluit gaan de fans gewoon draaien en brand het MSI logo ook elke keer. In de BIOS herkent hij de kaart, maar BIOS krijg ik alleen in beeld als ik in safe modus boot, zoniet dan blijft t scherm gewoon zwart.
Hopelijk kan een van jullie iets bedenken, alvast bedankt!
Specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 188,85 | € 188,85 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 135,99 | € 135,99 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 688,59 | |