Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke TV raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben inmiddels al enkele tijd op zoek naar een goede televisie, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Elk bedrijf roept weer iets anders en het internet spreekt hen telkens weer tegen. Ook online valt er geen overzicht te vinden waaruit ik een duidelijke conclusie kan trekken. Daarom heb ik de volgende vraag:

"Welke televisie raden jullie mij aan?"

Voorwaarden:
1. Mijn budget ligt tussen de 400 en 500 euro.
2. Ik stel 3D wél op prijs, maar het is geen must.
3. LCD of Plasma? Ik hoor van velen dat áls ik een plasma aan kan komen, ik zeker daarvoor moet kiezen. Het schijnt dat deze veel goedkoper is in aanschaf (het energieverbruik doet er niet toe). Welke is daadwerkelijk beter of handiger voor mij?
4. Ik wil het liefst 40". Hij is voor op mijn slaapkamer en ik zit er rond de 2 meter vanaf. Maar ik wil hem ook kunnen gebruiken wanneer ik uit huis ga. En ik ben dol op films en series kijken, dus lijkt het mij mooi als hij wat aan de grote kant is.
5. Ik ga hem vooral gebruiken voor de PS4. De games die ik speel variëren van Battlefield tot Dragon Age en Tomb Raider. Ik hou eigenlijk wel van elk genre, dus het moet er wel fatsoenlijk op draaien.
6. Daarnaast ga ik hem veel gebruiken voor netflix. Ik kijk regelmatig films en series dus ook hier moet hij in excelleren.
7. Ik zal waarschijnlijk weinig gebruik gaan maken van smart-features of apps, aangezien ik via de PS4 al kan browsen en hier ook al youtube of netflix mee kan afspelen.
8. Persoonlijk stel ik design wel op prijs. Het is voor mij geen reden om een televisie niet te kopen, maar ik hou wel van een dunne rand, dunne televisie en mooie voet. Vooral omdat ik mijn kamer heel strak heb ingericht hoop ik wel een televisie te vinden die hier goed in past.
9. De televisie moet minstens één HDMI aansluiting hebben, 2 is ook heel fijn, maar 3 is onnodig. Ik vind het wel heel prettig om zoveel mogelijk HDMI aansluitingen te hebben, maar 1 a 2 zou al voldoende zijn.
10. Graag met usb aansluiting zodat ik er eventueel een externe schijf op aan kan sluiten.
11. Omdat ik van plan ben games erop te spelen hoop ik op een zo laag mogelijke input lag en een zo goed mogelijke handeling van motion blur. Voor de films en series hoop ik op een rijk kleurcontrast met diep zwart en zo min mogelijk reflectie. Reflectie mag je met een korreltje zout nemen want ik verwacht niet dat ik hier heel veel last van krijg, aangezien mijn ramen niet direct op het beeldscherm gericht zullen zijn.
12. Het laatste punt is dat ik een enorme fan van geluid ben. Ik hoop dus dat de televisie degelijk geluid heeft.

Hier moet ik wel op toevoegen dat geluid misschien onnodig is. Dit wordt een kleine vraag in een vraag: Is het voor mij de moeite om een goedkope 5.1 set (onder de 150 euro) aan te schaffen voor in een kamer waarvan het dak schuin loopt en de ruimte om mij en de televisie niet heel ruim is?.

Echt enorm bedankt voor alle reacties die ik krijg, ik stel dit enorm op prijs aangezien ik hier zelf geen raad mee weet en absoluut geen verstand heb van televisies. Ik kijk uit naar tips en adviezen!

Mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het graag en probeer ik ze zo zorgvuldig mogelijk te beantwoorden.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben je al naar een winkel geweest in te kijken en te oriënteren? Daar beeld vergelijken enzo?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:22:
Wat heb je zelf al gevonden?
Ben je al naar een winkel geweest in te kijken en te oriënteren? Daar beeld vergelijken enzo?
Ja ik ben zelf al naar een winkel geweest en heb ook al op het internet rond gekeken. En ik heb wel televisies gevonden die volgens de een goed is, maar volgens de ander kan ik beter een andere pakken. Iedereen zegt iets anders en ik hoop eigenlijk gewoon één model genoemd te krijgen waarbij ik weet dat ik sowieso goed zit.
Ook die pagina heb ik al bekeken, maar iedereen kan daar reviews plaatsen, ook mensen die er geen verstand van hebben. En het is moeilijk om een televisie te kopen afgaand op één beoordeling van een persoon.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Blijkbaar denk je dat in dit topic ineens de leden van het Geheime Genootschap van Professionele TV-beoordelaars (de GGPTV) speciaal voor jou een TV gaan aanraden? Ik heb nieuws voor je: iedereen kan in dit topic advies geven, ook mensen die er geen verstand van hebben...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:11:
Ook die pagina heb ik al bekeken, maar iedereen kan daar reviews plaatsen, ook mensen die er geen verstand van hebben. En het is moeilijk om een televisie te kopen afgaand op één beoordeling van een persoon.
Wie kan dan beter die beoordeling maken dan jij zelf?
Eerst online filteren naar specs, dan erop uit, bekijken wat jij mooi vindt, wat jij handig vindt en dan pin of contact betalen, ding meenemen naar huis, uitpakken, aansluiten een aanzetten. Of offline bekijken en online bestellen, maar wat jij wil :9

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 11-01-2015 11:25 ]

Hoi!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 17:09
Nou-nou-nou, TS krijgt het wel gelijk zwaar te verduren zeg... :X

Je budget is niet erg hoog, dus verwacht geen super luxe tv. Maar dan nog kun je prima aan een geschikt model komen.

Je zegt dat je hem vooral voor de PS4 gaat gebruiken. Ook met shooters, online neem ik aan. Lage input lag is voor jou dus erg belangrijk. Daarom denk ik dat de Sony 42W705 erg interessant is. Heeft ook nog eens een erg mooi design en valt binnen je budget.

Wat betreft de 5.1 set. Dit loont eigenlijk altijd. Geluid uit de tv zelf is bij alle tv's echt bedroevend. Kan ook haast niet anders, want er zit helemaal geen volume in de tv. Als je ruimte dermate ongunstig is voor 5.1 dan kun je natuurlijk ook voor een 2.1 set gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Rossi46 op 11-01-2015 12:25 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:20:
Blijkbaar denk je dat in dit topic ineens de leden van het Geheime Genootschap van Professionele TV-beoordelaars (de GGPTV) speciaal voor jou een TV gaan aanraden? Ik heb nieuws voor je: iedereen kan in dit topic advies geven, ook mensen die er geen verstand van hebben...
Nee, ik verwacht alleen wel serieuze adviezen van mensen die weten waar zij het over hebben. Ik neem aan dat iedereen dat mag verwachten wanneer hij/zij vraagt om goed advies betreft een aankoop.
EWK schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Wie kan dan beter die beoordeling maken dan jij zelf?
Eerst online filteren naar specs, dan erop uit, bekijken wat jij mooi vindt, wat jij handig vindt en dan pin of contact betalen, ding meenemen naar huis, uitpakken, aansluiten een aanzetten. Of offline bekijken en online bestellen, maar wat jij wil :9
Daar zit wat in, ik ga er inderdaad z.s.m. op uit om de televisies te bekijken in een winkel, maar in de winkel ziet de televisie er natuurlijk ook weer anders uit dan in de woonkamer.
Rossi46 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:47:
Nou-nou-nou, TS krijgt het wel gelijk zwaar te verduren zeg... :X

Je budget is niet erg hoog, dus verwacht geen super luxe tv. Maar dan nog kun je prima aan een geschikt model komen.

Je zegt dat je hem vooral voor de PS4 gaat gebruiken. Ook met shooters, online neem ik aan. Lage input lag is voor jou dus erg belangrijk. Daarom denk ik dat de Sony 42W705 erg interessant is. Heeft ook nog eens een erg mooi design en valt binnen je budget.

Wat betreft de 5.1 set. Dit loont eigenlijk altijd. Geluid uit de tv zelf is bij alle tv's echt bedroevend. Kan ook haast niet anders, want er zit helemaal geen volume in de tv. Als je ruimte dermate ongunstig is voor 5.1 dan kun je natuurlijk ook voor een 2.1 set gaan.
Bedankt voor de tip! Dit ziet er inderdaad uit als een degelijke televisie met daarnaast ook een mooi design. Heb de review net even vluchtig doorgelezen, en aan de input lag te zien zal deze televisie uiterst geschikt zijn. Ik ga zo snel mogelijk even naar de BCC om hem ook een keer werkend te zien.

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:13:
Daar zit wat in, ik ga er inderdaad z.s.m. op uit om de televisies te bekijken in een winkel, maar in de winkel ziet de televisie er natuurlijk ook weer anders uit dan in de woonkamer.
Dat klopt, maar misschien kun je eens vragen of ze een gewoon HD-kanaal opzetten, of je zet zelf wat op een USB-stick en vraagt of je dat mag zien. Denken in oplossingen, niet in problemen ;).

Ik heb het idee dat je een stap miste toen toen je de TS aanmaakte en je verwachtte dat wij konden zeggen dat je model X van fabrikant Y moet nemen. Dat kunnen wij niet. Ik zou zelf twee stappen zetten als ik een nieuwe tv ga kopen:

todo-lijstje:
- eerst online sorteren op prijs, specs, reviews (wellicht kunnen wij je daar een beetje bij helpen)
- dan de winkel, zelf bepalen wat je mooi vindt, praktisch, wat je wel en niet fijn vindt werken (zelf doen)

Die twee samen zullen zorgen voor het resultaat wat het beste bij jou past. Dat kunnen wij niet bepalen. Wij kunnen je helpen in het eerste, maar uiteindelijk is het je eigen geld en zul je er zelf een X aantal jaren mee moeten doen.

Hoi!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb van de week een Samsung UE40HU6900 ontvangen uit Duitsland (cyberport.de) voor 505 euro incl. verzending. Geen 3D maar wel UHD en een heel mooi plaatje vanaf de PS4. Super netflix 4k ondersteuning maar het geluid is niet bijzonder goed (maar ook niet bijzonder slecht). Zou zowiezo een soundbar of av receiver aanraden (buiten je budget).

Duits model uiteraard, maar daar is een mouw aan te passen.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews

Hier kun je makkelijk filteren door reviews gemaakt door mensen met professionele apparatuur en kennis.

De Samsung 42F5500 komt er goed uit, net als de Sony KDL40W605

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je games gaat spelen, zijn de Sony's altijd een interessante optie vanwege de lage input lag. Bekijk deze W6 en W7 eens, zonder 3D. Als je ook 3D wil hebben, is de W8 een alternatief.

Je topic krijgt ook een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor alle reacties! En excuses moderator, was mij hier niet van bewust.
EWK schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:21:
[...]

Dat klopt, maar misschien kun je eens vragen of ze een gewoon HD-kanaal opzetten, of je zet zelf wat op een USB-stick en vraagt of je dat mag zien. Denken in oplossingen, niet in problemen ;).
Goed advies, dit klinkt inderdaad als een goede oplossing, dat ga ik doen!
[...]

Ik heb het idee dat je een stap miste toen toen je de TS aanmaakte en je verwachtte dat wij konden zeggen dat je model X van fabrikant Y moet nemen. Dat kunnen wij niet. Ik zou zelf twee stappen zetten als ik een nieuwe tv ga kopen:
Klopt, hier heb je gelijk in. Ik hoopte inderdaad dat er gewoon één televisie als de beste uit zou rollen om te kopen, zodat ik hier zelf niet bij na hoef te denken (ik ben bang een fout te maken door mijn geringe kennis van televisies, aangezien het voor mij een behoorlijke aankoop is).
[...]

todo-lijstje:
- eerst online sorteren op prijs, specs, reviews (wellicht kunnen wij je daar een beetje bij helpen)
- dan de winkel, zelf bepalen wat je mooi vindt, praktisch, wat je wel en niet fijn vindt werken (zelf doen)
Dat klinkt inderdaad als een oplossing. De prijs is dus reeds bekend, de specs weet ik alleen niet zo veel van. Ik weet alleen wat ik ongeveer wil (wat ik dus in mijn eerste bericht heb beschreven). Als jullie mij zouden kunnen helpen met het opzetten van een specs lijstje zou ik al enorm geholpen zijn.

Wat voor sites raden jullie mij overigens aan voor reviews?
http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews ziet er, zoals Jeroenneman al zei, er goed uit. Maar ik heb het idee dat deze niet alle televisies covert? Want als ik filter op 42 inch, tussen 300 en 500 euro en highly recommended krijg ik maar 4 modellen. Is dat omdat die 4 televisies gewoon simpelweg de beste zijn voor wat ik wil, of zijn er nog meer televisies die gemakkelijk de concurrentie aankunnen?
Pagina: 1