Verwijderd

Topicstarter
Misschien is de titel een beetje raar, maar wat ik bedoel is:
Wat ik heer raar vind, is dat ik vele youtube video's zie over mensen die Titanfall spelen op een Radeon R7 250 1GB en een intel core i3, en die hebben helemaal geen lagg, zelfs niet met opnemen en graphics op high, en ik heb een Radeon R7 250 2GB en een AMD A10-6800k with Radeon HD graphics, en ik heb low FPS, zelfs zet ik de graphics op medium-low. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb dan alleen Titanfall en chrome geöpend (Chrome voor muziek), en ik speel met 13FPS. Ik heb een goede PC die, na benchmark bekijken, deze games goed moeten draaien en ook op hoge FPS.

Weet iemand hoe dit komt, want het frustreerd mij heel erg :(

PS: Ik heb een probleem met mijn RAM, want deze geeft aan dat ik maar 5,94GB vrij heb en msconfig werkt niet en in mijn BIOS (click BIOS 4.0) kan ik ook niks terugvinden over RAM

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

heb je dan ook gekeken naar de resolutie waarop die mensen spelen, en de resolutie waarop jij speelt?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens wat de videokaart en CPU doen tijdens het spelen van het spel. Is de R7 250 wel iets aan het doen op dat moment ? Misschien gebruik je perongeluk de onboard videokaart ?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, de resolutie niet echt eigenlijk en hoe kan ik per ongeluk op de onboard GPU spelen en hoe zet je deze over?

Verwijderd

De kabel van je scherm aansluiten op de GPU in plaats van op je moederbord :)

Verwijderd

Topicstarter
oh, maar dat heb ik niet, mij kabel zit gewoon op mijn GPU.
Maar even over die RAM, weet iemand daar iets op
Ik heb namelijk 8,00GB RAM maar 5,94 GB is vrij
Msconfig.exe werkt niet, want hij staat al goed, in mijn BIOS kan ik niks vinden over Memory ofzoiets en het enige wat ik vind waar memory in staat zijn mn harde schijven

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Punten achter zinnen is soms wel eens handig...

Wanneer heb je 6 GB vrij, in game of alleen met geladen desktop. Volgens mij is dat redelijk normaal voor Windows, iets van 1.5 GB voor je systeem plus wat applicaties.

Wat voor besturingssysteem heb je?

Waarom werkt msconfig niet? "omdat hij al goed staat" is m.i. geen antwoord.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Verwijderd

Topicstarter
oke, als ik msconfig open en ik ga naar "geavanceerde opties...", staat bij mij "Maximaal geheugen:" uit, en "Aantal processors:" op 1. Als ik mijn maximaal geheugen op 8192 zet, en ik heropen geavanceerde opties, staat hij weer op 0.
Ik heb windows 8.1 64-bit.
Maar waarom heeft een andere PC bij mij thuis ook windows 8 64-bit en die geeft niks qua minder geheugen beschikbaar aan.

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 14:43

Nickbn

Betrokken

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:01:
Misschien is de titel een beetje raar, maar wat ik bedoel is:
Wat ik heer raar vind, is dat ik vele youtube video's zie over mensen die Titanfall spelen op een Radeon R7 250 1GB en een intel core i3, en die hebben helemaal geen lagg, zelfs niet met opnemen en graphics op high, en ik heb een Radeon R7 250 2GB en een AMD A10-6800k with Radeon HD graphics, en ik heb low FPS, zelfs zet ik de graphics op medium-low. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb dan alleen Titanfall en chrome geöpend (Chrome voor muziek), en ik speel met 13FPS. Ik heb een goede PC die, na benchmark bekijken, deze games goed moeten draaien en ook op hoge FPS.
Welke i3 heb je precies? Op welke snelheid draait deze?
Lopen er geen andere processen tijdens het gamen? Ik bedoel dan overijverige virusscanners of anti-malware dingetjes? Kijk ook naar je harde schijf. Als je een normale (geen SSD) drive hebt, hoor je die dan de hele tijd ratelen? En op welke resolutie speel je? Is dat dezelfde resolutie als de mensen van de youtube videos?

Staar je ook niet blind op wat mensen beweren. Ik speel veel Arma 3 en zie dan vaak dat men beweert altijd meer FPS te hebben dan anderen of de server zelf(technisch gezien niet echt mogelijk). Daarom neem ik dat soort beweringen altijd met een flinke schep zout.

Verwijderd

Topicstarter
niet ik maar zei hebben een i3.
Maar dat probleem van die RAM...
Weet iemand daar iet op, ik heb namelijk msconfig geprobeerd, bij iedereen werkt het... behalve bij mij, ik houdt nog steeds 5,94GB aan RAM over, en in mijn click bios 4.0 kan ik niks vinden wat PAE, Memory, RAM te maken heeft en het is scheitvervelend. Als ik een spel doe, kan ik niks anders dan alleen mijn spel geöpend hebben.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Heb je toevallig dual graphics aanstaan? dan neemt de iGPU namelijk ook werkgeheugen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-01 14:59
Over dat geheugen, hoe ziet het volgende scherm er bij jou uit?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/emFQN/295514b8d4.png

Het leest bij jou alsof je gewoon 8GB RAM hebt, maar er standaard al 2GB in gebruik is (wat heel normaal is)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17

Nemesizz

Untouchable

Weet iemand hoe dit kan? Ik heb dan alleen Titanfall en chrome geöpend (Chrome voor muziek)
Zet eens, puur voor testen, Chrome eens uit en kijk of je FPS dan wel beter word.

Bepaalde kaarten hebben wat moeite als er op de achtergrond een ander programma ook gebruik maakt van de videokaart (mediaplayer en/of browser met hardwareversnelling). Dan blijft de GPU en MEM (van de videokaart) 'vast' zitten op bijvoorbeeld medium clockspeeds (die gebruikt worden voor hardwareversnelling tijdens het kijken van bijv een HD video of een internetbrowser).

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar hoe zit dat met die RAM

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:00:
oke, maar hoe zit dat met die RAM
Als je nou eerst leest wat hierboven gepost wordt. Plaats een screenshot van je systeeminfo zoals hierboven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hij herkent de 8GB in ieder geval wel, want boven je grafiek staat 8.00GB.

Blijft de vraag waarom er maar tot 5.9 beschikbaar is. Heb je inderdaad al gechecked of je geintegreerde graphics uitstaan in het moederbord UEFI?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Je CPU wordt op het plaatje voor 49% belast, wat was hij aan het doen, welke programma's draaiden er op de achtergrond?
Normaal bij Idle zit je ergens tussen de 5 á 10%.

apollo13

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cpu had een boost omdat ik mijn taakbeheer aan het opstarten was, en dat gebeurde bij mij altijd wel, ik heb mijn geïntergreerde graphics card heb ik net uitgezet want ik wist niet dat in mijn moederboard mijn gpu mijn interne gpu is.
mijn monitor staat gewoon op mijn GPU

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
YESSSSSSSS, HET WERKT...
Ik was zo dom om mijn geïntergreerde graphics card aan te zetten terwijl ik deze niet eens gebruik... deze heb ik dus uitgezet in de bios.

BEDANKT!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 22:56 . Reden: aanvullende edit ]

Pagina: 1