Steelseries Kinzu V2 / ZOWIE FK2 / Andere lichte Game Muise

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-04 10:16
Beste Tweakers,

Na uren lang zoeken ben ik er helemaal klaar mee. Sommige dingen krijg ik nou eenmaal niet gevonden. Help mij aub! :)

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een kleine, lichte game muis zonder te veel toeters en bellen. Ik heb nu 7 jaar lang de Logitech RX250 gebruikt en ik heb helaas veel moeite met aan iets anders wennen. Toch is het tijd voor een upgrade. Eentje zonder acceleratie of andere onzin zou fantastisch zijn!

Deze muizen heb ik al uitgeprobeerd in verschillende winkels of zelfs al thuis gehad:
1. Logitech G502 (Te zwaar)
2. Corsair M95 (Veel te zwaar, stom van me)
3. Razer Ouroboros (Te breed)
4. Razer Naga 2014 (Knopjes aan de zijkant begonnen te irriteren, ook stom van me)
5. Steelseries Kinzu V2 Pro (Deze had ik gratis gekregen maar direct verkocht, knoppen te zwaar)
6. EVGA TORQ X10 (Fantastische muis, maar helaas veel te zware knoppen. Omron switches soortgelijk aan de Steelseries Kinzu V2 Pro)

Wat is je budget?
Van mij mag die muis best 200 euro kosten bij wijze van spreken. Zo lang ik er maar eentje vind die eindelijk de juiste is!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals wellicht al duidelijk is geworden heb ik geen voorkeur aan merken. Echter vind ik dat Razer's muizen over het algemeen van lage kwaliteit zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De reden dat ik een kleine, lichte muis aan het zoeken ben is omdat ik een mix van fingertip- en clawgrip gebruik. Een soort van hybride zeg maar. Een grote muis zal dus niet passen, en een te zware krijg ik niet vooruit haha.

Nou, genoeg gezeur van mij. Tijd voor wat vraagjes.

De switches in de Steelseries Kinzu V2 Pro en de EVGA TORQ X10 zijn volgensmij allebei gemaakt door Omron. Deze zijn nou eenmaal veelste zwaar en daar kan ik helaas niet aan wennen. Maar de Steelseries Kinzu V2 (Dus niet de pro editie) heeft geen Omron switches. Heeft er iemand ervaring met deze? Zijn ze zwaarder of lichter dan de Omron switches?

En hoe zit dat met de V3? Deze zou zogenaamd Steelseries switches hebben, maar zijn ook dit Omron switches? Zo niet, heeft iemand er ervaring mee?

De ZOWIE FK2 staat ook op mijn verlanglijstje. Hoe zit het precies met die switches? Zwaar/licht?

Ik heb al honderden muizen voorbij zien komen, maar suggesties zijn altijd welkom. Ik ben zeer benieuwd!

Ontzettend bedankt voor je tijd en hulp!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik ken die Kinzu niet dus kan het je niet vertellen. De meeste 'degelijke' game muizen gebruiken Omron switches zo lijkt het, dus je keuze wordt snel beperkt. Ik verwacht volgende week de FK2 te hebben, maar voor zover ik weet maakt die net als de FK1 gebruik van Huano switches. De FK2 is volgens mij ook niets anders dan een iets kleinere versie van de FK1.

Huano's, of in elk geval die in de Zowie muizen zitten, zijn iets zwaarder dan Omron. Al is er nog enige discussie over of de oorzaak nu bij de switches ligt of de behuizing, maar puntje bij paaltje is een Zowie FK1 iets zwaarder om te clicken dan de meeste Omron muizen. Nu merk ik er weinig van, of tijdens het gamen eigenlijk helemaal niets van, maar als jij die standaard Omron dingen al te zwaar vindt dan zal de FK1, en dus 99% zeker de FK2, ook niets vinden.

De laatste muis met voor mij 'te lichte' switches was een Sharkoon Fireglider. Helaas is dat een dusdanig groot ding dat het voor jou geen optie is, maar misschien dat Sharkoon nog wat kleinere alternatieven heeft die het proberen waard zijn? Helaas zijn het wel veelal budget muizen, met daarbij passende sensor. De Darkglider heeft een Avago A9800 wat weer prima is, maar ja, weer een grote muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:36
Misschien is een Logitech G302 wel wat voor je, klein en licht en met name geschikt voor fingertip en claw-grip. Volgens de reviews die ik heb gelezen hebben de knoppen een lichte en prettige aanslag.
In het topic Gamingmuizen [Deel 2] zijn de eigenaars er ook erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-04 10:16
Foritain schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:44:
Ik ken die Kinzu niet dus kan het je niet vertellen. De meeste 'degelijke' game muizen gebruiken Omron switches zo lijkt het, dus je keuze wordt snel beperkt. Ik verwacht volgende week de FK2 te hebben, maar voor zover ik weet maakt die net als de FK1 gebruik van Huano switches. De FK2 is volgens mij ook niets anders dan een iets kleinere versie van de FK1.

Huano's, of in elk geval die in de Zowie muizen zitten, zijn iets zwaarder dan Omron. Al is er nog enige discussie over of de oorzaak nu bij de switches ligt of de behuizing, maar puntje bij paaltje is een Zowie FK1 iets zwaarder om te clicken dan de meeste Omron muizen. Nu merk ik er weinig van, of tijdens het gamen eigenlijk helemaal niets van, maar als jij die standaard Omron dingen al te zwaar vindt dan zal de FK1, en dus 99% zeker de FK2, ook niets vinden.

De laatste muis met voor mij 'te lichte' switches was een Sharkoon Fireglider. Helaas is dat een dusdanig groot ding dat het voor jou geen optie is, maar misschien dat Sharkoon nog wat kleinere alternatieven heeft die het proberen waard zijn? Helaas zijn het wel veelal budget muizen, met daarbij passende sensor. De Darkglider heeft een Avago A9800 wat weer prima is, maar ja, weer een grote muis.
Bedankt, helpt enorm! Ik ga liever niet uit van Razer of Sharkoon. Nou heb ik weinig ervaring met Sharkoon, maar als ik de reviews op internet moet geloven zijn het niet de sterkste muizen.
Sebastiaannn schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:37:

Misschien is een Logitech G302 wel wat voor je, klein en licht en met name geschikt voor fingertip en claw-grip. Volgens de reviews die ik heb gelezen hebben de knoppen een lichte en prettige aanslag.
In het topic Gamingmuizen [Deel 2] zijn de eigenaars er ook erg over te spreken.
Zeer interessant, die was ik namelijk nog niet tegengekomen. Weet je misschien wat voor een sensor daarin zit? Ik zal nu ook eens wat onderzoek doen ernaar.

Ik weet dat ik zei dat ik liever geen Razer muis heb, maar de Abyssus staat toch op m'n verlanglijstje nu. De volgende drie zullen het dus waarschijnlijk worden: Steelseries Kinzu V2 (Dus zonder de Omron switches, wellicht dat die lichter zijn), de Razer Abyssus (Daarvan weet ik zeker dat de switches goed zijn, maar de kwaliteit is mager) en de Logitech G302 (Waar ik nu nog niks vanaf weet maar aan het einde van de dag waarschijnlijk alles haha).

Bedankt jongens!