Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dabor
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15-01 23:05
Goede dag :D

Om maar direct met de deur in huis te vallen ;) Mijn zusje vroeg vandaag of ik naar haar laptop wilde kijken omdat ze random bsod's heeft. Ik had eerder al een keer een chkdsk gedaan maar dat heeft niet geholpen. Nu heb ik dus met HD Tune een test gedaan en met CrystalDiskInfo heb ik de SMART waardes opgeslagen.

De screenshots van CrystalDiskInfo en HD Tune

De volledige smart logboek staat op klik
De dump van de BSOD is te vinden op klik

Ik weet niet wat ik nog kan doen :?

Iemand nog ideeën?
In ieder geval alvast bedankt :D

Boris

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Misschien een nieuwe schijf aanschaffen?

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-12-2019
Je zegt "random" BSOD's. Als in op random momenten of verschillende soorten BSOD's? In het geval van die laatste, welke bug check codes zie je in de historie?

Desktop | Server | Laptop

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:01
quote:
dabor schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:25:
Ik weet niet wat ik nog kan doen :?

Iemand nog ideeën?
Zo snel mogelijk de belangrijke data er afhalen en een nieuwe harde schijf kopen.

We do what we must because we can.

• dabor
@beta990 @ResuCigam dan moet dat maar denk ik :S
@Rupie Ze heeft een paar foto's gemaakt en ze waren steeds hetzelfde, maar er was nog maar een dump (van gisteren) Kan het zijn dat de anders dumps weg zijn door ccleaner?

Edit: Foto in BSODViewer

dabor wijzigde deze reactie 10-01-2015 19:53 (19%)

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
De BSOD`s kunnen idd door een kapotte hdd zijn, je hebt 59 kapotte sectoren, als hier belangrijke data opstaat die windows nodig heeft en niet gevonden kan worden omdat deze in zo`n sector staat kan het zijn dat Windows er geen zin meer in heeft en een BSOD geeft. Je zou de schijf een volledige format kunnen geven dan worden de kapotte sectoren omgewisseld en dan staat de Current Pending Sector op 0, en de Reallocated Setor Count op 56 of meer als er nog meer gevonden word. Maar ik zou zo`n schijf niet meer zo snel vertrouwen iig niet voor belangrijke data, wellicht nog als download schijf.

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
ResuCigam schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:42:
[...]

Zo snel mogelijk de belangrijke data er afhalen en een nieuwe harde schijf kopen.
De schijf heeft 56 pending bad sectors. Als je de schijf volledig formatteerd worden deze weggeschreven en is de schijf nog bruikbaar. De vraag is alleen hoe snel er weer nieuwe slechte sectoren bij komen. Als dit door blijft gaan moet de schijf vervangen worden. Het is niet zo dat iedere schijf met een paar slechte sectoren gelijk vervangen moet worden. Hoewel 56 wel richting de hoeveelheid gaat dat ik de schijf zou vervangen, maar het niet zo dat deze gelijk weg moet. Hij zou zoals rikadoo aangeeft bijvoorbeeld nog als download schijf gebruikt kunnen worden.

Als je de schijf trouwens weg doet is dat een mooi moment om een SSD te kopen.

PilatuS wijzigde deze reactie 10-01-2015 20:29 (11%)

• dabor
Tja, ik heb eerder gekeken maar dacht dat het wel mee viel maar het aantal uncorecteble errors zijn gestegen (en flink ook) dus word wss nieuwe schijf

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
quote:
rikadoo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:22:
De BSOD`s kunnen idd door een kapotte hdd zijn, je hebt 59 kapotte sectoren, als hier belangrijke data opstaat die windows nodig heeft en niet gevonden kan worden omdat deze in zo`n sector staat kan het zijn dat Windows er geen zin meer in heeft en een BSOD geeft.
Dat weet ik wel zeker.
quote:
The KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR bug check has a value of 0x0000007A. This bug check indicates that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory.
Ofwel, kernel memory was swapped out naar de disk, als hij dat vervolgens niet kan lezen vliegt de boel in de fik.

• dabor
Dankje :D Mijn zus heeft er mee ingestemd om een ssd te gaan kopen ;) Heb haar overgehaald :P Zal ze sws geen spijt van hebben

• dabor
Zo :D Ssd er in, hdd eruit :) Alles werkt ;) Mijn zus is helemaal blij :)

Mijn woorden over de ssd: "Orgasme voor je oren"
Mijn zus: "Ik let eigenlijk nooit op hoe snel mijn pc is, maar volgens mij scheelt het wel."
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True