Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-02 18:50
Beste Tweakers,

Ik heb een glasvezel aansluiting bij Telfort. Aan het glasvezelmodem zit een interactieve tv module en een Sitecome router gekoppeld. Tijdens het spelen van Battlefield 4 via mijn desktop en bedraade aansluiting heb ik vaak verbindingsproblemen. Een typische foutmelding is:

"Game disconnected: Client closed down connection. Check your network connection and make sure that port 3659 (UDP) is open."

Nu heb ik aardig wat informatie gevonden op http://portforward.com/ en wat dingen geprobeerd, maar het probleem blijft zich herhalen. Erg verwarrend is dat de ene website zegt dat ik moet "port forwarden" terwijl de andere weer praat over "virual server" en de router zelf heeft ook nog een "special applications" sectie voor zaken zoals "Internet gaming, video conferencing, Internet telephony and others".

Ik gebruik Windows 8.1 x64 en heb de Windows Firewall naar standaard instellingen gezet. Tevens heb ik mijn IP adres op "dynamic" ingesteld. Router is ook weer op fabrieksinstellingen gezet.

Hier een handleiding van de router:
http://www.telfort.nl/web...1b-47f2-81d1-387b638aaeb9

Hoe open ik nou deze port? Hopelijk kan iemand mij uitleggen wat ik aan moet vinken en vooral wat NIET aan te vinken.

Dit is wat ik tot nu toe heb ingesteld (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/60u33v8wx/image.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Toetn op 10-01-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ik speel ook BF4 ik heb niks ingesteld voor BF in mijn router.
Maar je moet bij pagina 34 zijn "Port Forwarding"
Enable Port forwarding aanvinken.
Local IP de ip van je pc waar je BF4 op speelt
Type op UDP zetten
Range 3659 - 3659
Command : BF4 UDP

Apply drukken.

Wat ik zelf heb gevonden:

For Battlefield on PC, please enable the following online ports on your connection:

TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

http://answers.ea.com/t5/...port-problem/td-p/2459478

Gebruik je toevallig een Virus scanner / Spyware / Malware?? Zo ja verwijder dit is van je PC.
Schakel ook je Windows Firewall is uit.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetn
Het lijkt te werken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Kun je ook zeggen wat je hebt gedaan mocht er iemand het zelfde probleem hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetn
Het ging een tijdje goed, maar het probleem blijft zich herhalen :/
Wanneer de firewall in de router geheel is uitgeschakeld gaat het wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Toetn op 13-01-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mogelijk het IP-adres van de PC veranderd ondertussen? In dat geval dienen de port forward regels ook weer aangepast te worden. Om dit te voorkomen kunt u het beste de DHCP server de computer altijd hetzelfde adres laten toekennen. Dit kan onder Status > DHCP Status:
- vinkde optie Enable Static DHCP IP aan
- voeg het MAC-adres en IP-adres van de PC toe aan de Current Static DHCP Table
- Sla deze instelling op met Apply.

Vervolgens zorgt u dat het IP-adres wat zojuist is ingesteld ook overeenkomt met het adres dat gebruikt wordt voor port forwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Toetn schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:12:

"Game disconnected: Client closed down connection. Check your network connection and make sure that port 3659 (UDP) is open."
Nergens in de foutmelding staat dat de poort inbound open moet en dat is ook totaal niet nodig. Toch gaat iedereen daarvan uit blijkbaar.

Als UDP 3659 outbound toegestaan is ben je klaar; poorten forwarden door je NAT is totaal niet nodig.

EA is mede verantwoordelijk voor de verwarring, door nergens over outbound of inbound te spreken.

Ik heb 1200 uur in BC2, 1100 uur in BF3 en 850 uur in BF4 zitten en heb nog nooit een poort inbound open hoeven te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door pafdaddy op 03-02-2015 18:08 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EA is daarover inderdaad onduidelijk op hun website, die lijkt beide te suggereren. Mogelijk helpt het ook om eens te kijken naar de (Windows) Firewall, zie de instructies van EA hierover.
Pagina: 1