Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hp Pavillion 15p045nd VS lenovo z50-70

Pagina: 1
Acties:

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Als desktop vervanger en toekomstige studielaptop ben ik uitgekomen bij deze twee laptops. Beide hebben dezelfde specificaties, het gaat mij meer om de bouwkwaliteit en externe functies.
Zo heb ik gelezen dat de lenovo z50-70 een niet al te best toetsenbord heeft en de trackpad alles behalve nauwkeurig is. Ook zou de accuduur niet super zijn. Daar ik hem toch 90% van de tijd aan mijn randapparatuur hang zijn deze minpunten ook niet super belangrijk voor mij. Over de hp Pavillion 15p045nd heb ik nog geen slechte dingen gelezen, maar ik kan er ook geen uitgebreide reviews van vinden.
Wat zou jullie voorkeur zijn tussen deze laptops? Keep in mind, de hp is €50 goedkoper.

Mochten jullie een andere aanrader hebben dan hierbij mijn eisen.:
Core i7
Dedicated videokaart, gt840m of hoger
15.6" of kleiner
Full HD resolutie
Budget € 750
Geheugen en hardeschijf is niet echt van belang.

Ik hoor graag jullie mening, wil er op korte termijn een gaan aanschaffen.

Lenovo :
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 01418NL

Hp:
pricewatch: HP Pavilion 15-p045nd

[ Voor 12% gewijzigd door j0ren op 12-01-2015 10:56 ]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Van de hp variant is ook een i5, deze is zelfs nog wat aantrekkelijker qua prijs. Eigenlijk alles erop en eraan, helaas geen ips scherm.

• j0ren
Die heb ik inderdaad gezien. Ik ben er nog niet over uit of het misschien toch een i5 word.
Maar wat is jullie ervaring met hp en lenovo? Voorkeur qua merk?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Die HP is best degelijk, en vind het ook een goede all-round laptop. De Z50 ken ik echter niet specifiek, maar ik moet wel zeggen best gecharmeerd te zijn van recente Lenovo modellen.

Voordelen van HP
- Constructie voelt degelijk, net ding om te zien ook.
- Scherm maakt een goede indruk
- tikt prima (gebruikte losse muis, dus geen idee van touchpad)

Nadelen?
- Om SSD / geheugen te bereiken moet je praktisch de hele laptop uit elkaar schroeven, klikken, en trekken. Ik vond dat echt een enorm nadeel.
- Dito dus voor schoonmaken ventilatoren.

Veel recente Lenovo modellen geven eenvoudig toegang tot HDD/RAM/CPU-Fan, De Z50 lijkt dat ook te hebben, zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=VqOWxfVbDg4

Ondanks de 50 euro en de positieve ervaring met die HP reeks neig ik toch naar de Lenovo voor dat gemak, maar dat moet je zelf beoordelen. Ik denk dat tenzij je ze beide naast elkaar gaat zetten ze elkaar verder weinig zullen ontlopen.

Oh, en die Hybrid drives zijn aardig, maar komen echt niet in de buurt van een SSD mocht je dat denken ;) Ik zou er lekker een 'echte' SSD in zetten.

• j0ren
Dankje voor je uitgebreide reactie :)

Ik heb dit weekend op een Lenovo Z510 gewerkt van een vriend van mij, en dat heeft me overtuigd om de 17" versie te doen aanschaffen. Deze serie heeft verder ook geen last van het slechte toetsenbord en bovendien heeft deze wél toetsenbordverlichting en 1000mbit vast internet.

Uiteindelijk is het deze laptop geworden: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-01099
Misschien wel de beste specificaties voor onder de 800 euro.
De hardeschijf word op korte termijn vervangen voor een SSD alsmede een hardschijf caddy voor mijn WD black 750gb die nog rondslingerd.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Laat ons nog even weten hoe de laptop bevalt :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• j0ren
Toevallig stond bij norrod een laatste model van een andere Z710.
i7 4700MQ, 8gb, gt740M, 500gb hdd, full hd scherm voor €600 in plaats van €800. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen.
Helaas ben ik een van de uitverkoren mensen met het bekende batterij probleem. Oftewel, windows meent dat er een ongeauthoriseerde batterij in de laptop zet en gevolg daarvan is dat je niet kunt opladen.
Ik bel morgen lenovo op voor een vervangende batterij, dat is de oplossing als het goed is.

Verder ben ik erg tevreden over de laptop. Ik heb van het bespaarde geld meteen een Crucial MX100 256GB, HDD caddy en laptoptas gekocht.
Wellicht dat ik binnenkort een review schrijf van deze laptop.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-00183

[ Voor 8% gewijzigd door j0ren op 12-01-2015 20:37 ]

Pagina: 1