Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Desktop versturen of laptop kopen?

Pagina: 1
Acties:

• jgrolman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 13:09
Geachte tweakers!

Ik ben van plan naar Azië te verhuizen, hoewel de kans dat ik tijdelijk terugkeer na 3 maand groot is.
Nou ben ik benieuwd wat jullie tweakers zouden doen in mijn positie wat betreft de keuze maken tussen mijn net 4 maand oude desktop pc te versturen naar Azië, of deze te verkopen voor €600 (heb al en koper) en voor dit geld (misschien 100 EUR er bij op doen) een laptop te kopen.

Ik zal het alleen voor webcoding en poker gebruiken en heb altijd 2x 17 inch schermen hiervoor gehad.
Webcoding en poker gebruikt beiden databases.

Desktop pc--

AMD 3.5ghz 6-core
8 GB geheugen
1gb video
2x 17 inch scherm
4 maand oud

of een Laptop---

i5/i7
8gb geheugen
1gb video
15/17 inch, maar kan altijd een scherm oversturen zodat ik toch nog twee schermen heb.

Hebben jullie tweakers tips en advies?
Misschien toch beter om mijn desktop toch goed in te pakken en over te sturen?
Ik heb daar al een vast adres.

Alvast bedankt voor jullie replies!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:50
Heb je al gekeken wat het versturen je gaat kosten? Dat is vaak ook aardig schrikken voor iets van dat formaat/gewicht

[ Voor 3% gewijzigd door nooberke op 10-01-2015 17:03 ]

• jgrolman
Haha dat heb ik inderdaad nog niet gedaan. Ik ging er vanuit dat het ongv €50,- gaat kosten.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Ik zou er ook aan denken dat je harde schijven niet zomaar op de post wil doen omdat die erg snel stuk gaan, dus die moet je loshalen en in je handbagage doen ofzo, veel gedoe. De taken die je doet lijken me niet echt iets waar je per se een supersnelle desktop voor nodig hebt en makkelijk met ongeveer iedere laptop moeten kunnen, dus ik zou voor een mooie compacte laptop met snelle SSD gaan. En een leuk scherm erbij en klaar.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jgrolman
Ik gebruik PokerTracker tijdens poker, en multitask enorm veel.

Optimal: Intel Core i5 or i7 multi-core 64-bit processor with 8GB of RAM or greater. Mac: Any Mac released in 2012+ with an SSD hard disk such as the Macbook Pro Retina line of laptops with 8GB of RAM or greater.

Windows: Windows 8 64 Bit or Windows 7 64 Bit with PostgreSQL 64 Bit 9.0.x manually installed. Mac: OS X 10.8 with PostgreSQL 64 Bit 9.0.x manually installed

SSD wordt inderdaad aanbevolen.

• nooberke
Zo extreem snel is die AMD processor ook niet, aangenomen dat we het over een FX-6300 hebben

Voor 50 euro ga je die computer echt niet verstuurd krijgen...daarnaast lijkt het me een aardige klus om hem zo in te pakken dat hij ook heel blijft

Ik zou een krachtige laptop zoeken, met een i7-4710HQ en een prettige SSD zal je echt niet veel op performance inleveren...mijn gevoel zegt zelfs dat die 4710HQ sneller is dan je huidige AMD...

Op een Full-HD laptop scherm heb je al meer werkruimte als momenteel op één scherm. Een extra scherm regelen kan altijd daar nog.

Ik denk overigens dat je dan het budget nog iets verder moet rekken...maar het verzenden van een zware computer voor 50 euro kan ik me ook niet voorstellen

• jgrolman
Is de levensduur van een laptop over het algemeen niet korter dan die van een desktop?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Idd, zoek eerst maar eens de verzendkosten uit (evt. incl verzekering).. alleen daarvan heb je al je halve laptop.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jgrolman
Verzendkosten komt op 70 EUR uit, volgens PostNL, inclusief aangetekend en verzekerd.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
jgrolman schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:45:
Verzendkosten komt op 70 EUR uit, volgens PostNL, inclusief aangetekend en verzekerd.
Ik zou eerder kijken wat UPS er voor vraagt... Als je hem binnen 3 maanden daar wil hebben...

Afhankelijk van het land zou ik trouwens fijn daar een laptop kopen, en gewoon alleen een harddisk met data meenemen.

• jgrolman
Waarom daar een laptop kopen? Prijzen zijn het zelfde.

• nooberke
jgrolman schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:45:
En welk formaat en gewicht mag je dan versturen?

Computer past niet in een standaard doos, dus kan me niet voorstellen dat je dat gaat redden voor dat bedrag

• jgrolman
Ik dacht er aan belangrijke componenten er uit te halen, en die te verzenden. Dus alles behalve de systeemskast, eventueel daar een voeding kopen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou er niet mee gaan slepen en dan nog de verzending (hoop dat die nog aankomt ook). Ik zou zeggen steek het geld in je zak (per maand wordt de pc toch minder waard) en koop daar een laptop (of hier eventueel als je liever een normaal toetsenbord wilt). De laptop kan je altijd nog weer verkopen en dan weer een desktop hier kopen mocht je ooit terugkomen of koop je een dock voor de laptop (als je een zakelijke laptop hebt). Je kan voor minder ook een hele leuke desktop samenstellen (of je bewaart de dure componenten).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41

_Apache_

For life.

Vergeet bij gewicht ook niet het dempings- beschermingsmateriaal? Bij dit soort gewichten doet dat ook nog wel een duit in het spreekwoordelijke zakje.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• jgrolman
Al in al, is het denk ik handig om de desktop te verkopen en hier een laptop voor te halen. Stel dat ik niet te vreden ben kan ik de laptop inderdaad altijd weer verkopen en daar een desktop voor halen.

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-11 16:49
Makkelijkst is een laptop inderdaad. Doe er een SSD in, doe de harde schijf in een behuizing en je kan alles doen wat je wilt. En weet zeker dat het stukken sneller zal aanvoelen dan de pc die je nu hebt.

Je zou eventueel kunnen kijken in Azië voor een laptop, maar zelf nooit echt het gevoel gehad dat het daar nou echt heel veel goedkoper was, daarnaast is je garantie ook beter hier in Nederland.

BABYMETAL LoL - Twitch

Pagina: 1