ram error dus werkt videokaart niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07
Ik had laatst wat extra geheugen gehaald voor m'n computer. Het werkte niet geheel perfect (bij 1 bepaald spel sprong ie steeds terug naar de desktop), maar na wat wisselen enzo leek het toch te werken.

Maar toen ik weer eens wilde opstarten, kreeg ik geen beeld, maar ik hoorde wel wat beebjes, 1 lange en 3 korte. Het lijkt erop (aan de hd te horen) dat na die piepjes wel gewoon verder wordt geboot en dat windows wordt gestart, maar dat weet ik niet zeker want ik heb geen beeld.
Ik heb nog wat met het geheugen proberen te verwisselen enzo, maar niets hielp. Omdat ik steeds geen beeld kreeg heb ik toen maar eens een andere videokaart geprobeerd, en dat werkte gewoon, geen piepjes meer.
Ik heb eens opgezocht wat die piepjes betekenen en toen vond ik dit:
The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems.
Volgens dit is het dus een ram probleem, maar waarom werkt het dan wel gewoon als ik een andere videokaart pak?
Ik heb de originele video kaart in een andere computer geprobeerd, en daar werkte ie gewoon.

De specs:

Asus P2L97 (Intel440lx) mobo
Pentium II 300Mhz (66fsb)
2 * 64 mb waarvan 1 100mhz noname en 1 66 mhz hyundai (elke combinatie wel geprobeerd)
3dfx Voodoo3 agp (een Asus AGP V3000 werkte wel)
2 * realtek 8029 (1 voor internet en 1 voor lan)
soundblaster64 isa
15 gig Quantum Fireball

Is er mischien iemand die me hiermee verder kan helpen, want ik zit nu echt helemaal vast.

Verwijderd

heb je nog geprobeerd of ie t weer in je oude systeem doet?
je agp kaart is erug gevoelig voor goed in het slot zitten wellicht heb je m weggeduwd met de instalatie van je ram geheugen
(ben je echt niet de eerste)

• -=Indigo=-
Ik heb de videokaart nog een paar keer verwisseld, en ik weet wel zeker dat de kaart goed in het slot zat (was ook een van de eerste dingen waar ik aan dacht).

• -=Indigo=-
Echt niemand die mischien een oplossing weet?