PC UPGRADE {hulp nodig}

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 15:07
Hallo, ik heb hulp nodig.
Ik heb afgelopen zomer mijn eigen PC gebouwd. Toen ik een lijstje maakte met onderdelen maakte ik de PC alleen met Gamen in gedachte. Nu ben ik ook veel gaan editen, en het ergste is video editen. Ik ben samen met vrienden begonnen met youtube gaming. Nu edit ik dus heel veel, alleen duurt pre-renderen en renderen ontzettend lang. mn pc staat soms de hele nacht aan en dan is hij 's ochtends klaar.

Ik wil mijn pc nu zo upgraden dat ik dus kan gamen en editen, zonder problemen. Kan iemand helpen?

Ik denk dat een CPU upgrade renderen helpt, maar een betere GPU is nooit verkeerd en 2x 750TI is ook niet bepaald goed volgensmij XD...

Dit zit in mijn PC:
AMD FX 4350 4.2 GHZ Quad core
Gigabyte 990 FXA UD3 - AM3+
MSI GTX 750 TI 2GB OC
8 GB Crucial ballistix tactical 1600 mhz
1 TB HD
550 W PSU corsair

Wat is je budget?
Als een scholier heb ik niet al te veel geld, maar sparen vind ik niet erg.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, ik vind het fijn als ik mijn mobo kan houden, dus een cpu upgrade moet dan wel AM3+ zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
gamen, editen. Thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:17

Thomg

Aww yiss

Iets als een 8320.
pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition

Voldoet de 750Ti niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
Heb je een type van die voeding. Corsair heeft enkele slechte voedingen namelijk.

Naast een CPU upgrade zou je ook kunnen denken aan het uitbreiden van je geheugen naar 16GiB (als je geheugen steeds vol zit bij het renderen) en een SSD is ook aan te raden.

Maar als je voeding één van de slechte is, moet je die absoluut vervangen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 15:07
@nitrox infinity Sorry, ik heb een CM. Ik haal ze altijd door elkaar. een SSD is wel handig, hoeveel GB zou je aanraden? is 16 GiB wel nodig voor editen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
Even het typenummer volledig uitschrijven, dat is wel zo makkelijk.

Voor de SSD, als je veel programma's en spellen installeerd is 256GiB aan te raden;
pricewatch: Crucial MX100 256GB

Zoals ik al zei; als je 8GiB steeds vol loopt bij het renderen dan is het nodig.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Een SSD is een goede upgrade voor bijna iedere PC maar maakt het renderen niet sneller. Meer CPU cores is de eerste logische upgrade.

Bij GPU rendering maakt het heel veel uit met welke software en codecs je werkt, daar zou eventueel nog winst te behalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
Cx... Of cs... Met 500 of meer watt hebt dan kun je hem wel laten zitten. Zijn niet de beste voedingen maar zijn oke.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-07 08:59

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Elzenaartje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:21:
Cx... Of cs... Met 500 of meer watt hebt dan kun je hem wel laten zitten. Zijn niet de beste voedingen maar zijn oke.
er staat dat hij een CM heeft, aangezien 't 500W is ga ik uit van een B500 of een GX500-Lite

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1