problemen met de inf bestanden van drivers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik worstel nu al een lange tijd met problemen bij het installeren van audio drivers op mijn pc met windows 7. Een tijd geleden probeerde ik een realtek hd audio driver te installeren, toen liep ik voor het eerst tegen dit probleem aan. De setup opende gewoon en hij begon met installeren, alleen op een gegeven moment stopte de setup en kreeg ik een foutmelding: "De stijl van het inf bestand verschilt van het aangevraagde". Ik ben toen een volle dag bezig geweest om een oplossing te vinden, zonder resultaat. Er is heel erg weinig te vinden op het internet over dit probleem. Ik heb toen besloten het maar te laten en heb sindsdien een vrij slechte default driver van windows gebruikt.

Alleen vandaag probeerde ik een virtuele audio kabel te installeren en liep weer tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb het met twee verschillende programma's geprobeerd en ze deden het allebei niet goed.

Ik heb van een van de twee een log file van de installatie en daar stond weer die zelfde foutmelding in...

http://pastebin.com/wzNNFhf0

Ik heb een 64-bit besturingssysteem en de drivers zijn daar ook voor en ik heb het als administrator uitgevoerd.

Misschien heeft iemand hier een geniale oplossing (een simpele mag ook, zolang hij maar werkt ;)), want ik ben zwaar gefrustreerd.

- Flapman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:43:
...Ik heb een 64-bit besturingssysteem...
Wèlk 64-bit besturingssysteem?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Volgens de pastebinlink OS version: 6.1.7601 SP 1.0, SPname="Service Pack 1", wat voor Windows 7 staat als ik mij niet vergis.

edit: De Engelstalige versie van de error lijkt "The style of the INF is different than what was requested." te zijn, volgens http://www.tomshardware.c...-44-vista-style-requested een taalprobleem.

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 10-01-2015 17:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:15:
[...]

Wèlk 64-bit besturingssysteem?
Windows 7
Raven schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:19:
@hierboven: Volgens de pastebinlink OS version: 6.1.7601 SP 1.0, SPname="Service Pack 1", wat voor Windows 7 staat als ik mij niet vergis.

edit: De Engelstalige versie van de error lijkt "The style of the INF is different than what was requested." te zijn, volgens http://www.tomshardware.c...-44-vista-style-requested een taalprobleem.
Hmmhm, daar kwam ik ook al wat van tegen, maar ik weet niet precies hoe ik dat dan zou moeten aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In wat voor taal is de driver die je hebt gedownload? Engels of Nederlands? Probeer anders de andere taal eens. Zie ook het topic waar ik naar link.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

However i solved that problem by changing everything to English from Regional Settings in Control Panel
misschien de moeite van het proberen waard

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:13:
[...]
misschien de moeite van het proberen waard
Raven schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:56:
In wat voor taal is de driver die je hebt gedownload? Engels of Nederlands? Probeer anders de andere taal eens. Zie ook het topic waar ik naar link.
Ik heb net windows naar engels omgezet met behulp van een Engels language pack, maar ik loop nog steeds tegen hetzelfde probleem aan. Alleen nu in het Engels ;)

http://pastebin.com/qCK4Xb9Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
Heel soms lukt het om een driver te installeren dmv een rechtermuisklik op het inf bestand te geven en dan installeren te kiezen (hoewel ik betwijfel dat dat het op gaat lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Killah_Priest schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:04:
Heel soms lukt het om een driver te installeren dmv een rechtermuisklik op het inf bestand te geven en dan installeren te kiezen (hoewel ik betwijfel dat dat het op gaat lossen)
Dat heb ik ook al geprobeerd, dat zorgde voor dezelfde foutmelding.
Maar bedankt voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:59:
Ik heb net windows naar engels omgezet met behulp van een Engels language pack, maar ik loop nog steeds tegen hetzelfde probleem aan. Alleen nu in het Engels ;)...
Hmmz, dat was niet de strekking van mijn opmerking. Het gaat vooral om de regional settings.
In de .inf staat bijvoorbeeld "DriverVer=06/24/2013" en als je daar de nederlandse interpretatie op loslaat is dat dus de 6e dag van de 24e maand; daar komt de installer dan niet uit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:28:
[...]

Hmmz, dat was niet de strekking van mijn opmerking. Het gaat vooral om de regional settings.
In de .inf staat bijvoorbeeld "DriverVer=06/24/2013" en als je daar de nederlandse interpretatie op loslaat is dat dus de 6e dag van de 24e maand; daar komt de installer dan niet uit
Oh, ik begrijp wat je bedoelt. Ik had je verkeerd begrepen. Ik had echter mijn region settings wat betreft datum en tijd al op de settings van de US staan en volgens de format die ook in de .inf file gebruikt werd. Dat maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je 't probleem met alle drivers, of alleen met die gerelateerd aan je soundcard?
Gaat 't ook stuk als je bijv. een usb-printer inplugged, of een muis?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 11 januari 2015 @ 01:34:
Heb je 't probleem met alle drivers, of alleen met die gerelateerd aan je soundcard?
Gaat 't ook stuk als je bijv. een usb-printer inplugged, of een muis?
Ik heb net drivers van mijn muis en drivers van m'n grafische kaart geinstalleerd en die werkten zonder problemen. Ook een andere muis werkte gewoon toen ik hem aansloot. Tot nu toe zijn alle problemen die ik tegen kom gerelateerd aan de geintegreerde geluidskaart van mijn moederboard. Ik heb dit model moederboard: MSI G41M-P25

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je zou weg kunnen komen met het uninstallen van de huidige drivers voor je geluidskaart.
't Idee is dat zowel bij upgrade van de drivers als bij de installatie van VAC, Windows graag wil weten welke geluidskaart er aan hangt en daar op stuk loopt. Maar als het tegen zit werkt uninstall ook niet.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:22:
Je zou weg kunnen komen met het uninstallen van de huidige drivers voor je geluidskaart.
't Idee is dat zowel bij upgrade van de drivers als bij de installatie van VAC, Windows graag wil weten welke geluidskaart er aan hangt en daar op stuk loopt. Maar als het tegen zit werkt uninstall ook niet.
Elke keer als ik dat doe dan installeerd hij de "high definition audio device" naar een uurtje weer uit zichzelf. Het heeft ook geen invloed op de uitkomst van het installeren van die andere drivers. Bij alle realtek drivers krijg ik de error: "install realtek HD audio driver Failure !! [Error Code: 0xE0000100]". Ik heb die code nog opgezocht, maar ik kon niks vinden. Wanneer ik de drivers probeer te installeren via device manager dan krijg ik bij allemaal (Realtek, VAC en vergelijkbare drivers) de foutmelding: "The style of the inf was different than what was requested."

Ik had de realtek hd audio driver al geinstalleerd voor al deze problemen, dus mijn geluidskaart moet het echt wel ondersteunen. Ik heb alleen de fout gemaakt om hem eraf te gooien omdat ik een nieuwere versie wilde installeren vanwege problemen met een spel. Ik heb ook de realtek drivers die MSI voor mijn moederboard heeft geprobeerd en die gaf dezelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 17:32
Geeft je eventlog een specifieke foutmelding?
Pagina: 1