Toon posts:

Game-pc Max 1000euro .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben rudy ( 18 ) en ben opzoek naar een game pc met als richtprijs 1000euro , die jaren met meekan.
Nu heb ik zelf niet zoveel super veel verstand van hardware maar snap de meeste termen wel en zelf ook wat topics gelezen en aan de hand daarvan een lijstje gemaakt en ben benieuwd wat jullie er van vinden. En als ik evt een keer wat wil upgraden moet dat ook mogelijk zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen,Internetten,downloaden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongv 1000euro , was van plan om hemzelf in elkaar te zetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Was van plan om een ssd van 120 gb te nemen om daar windows op te draaien en 1 of 2 tb schijf als opslag voor spellen , documenten etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk dat intel het beste is als processor omdat ik dat had gelezen ergens in een topic maar ik sta voor alles open.
Zit er veel verschil in videokaarten ? Nivdia of Ati ?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een betrouwbaar systeem met kwaliteit onderdelen. Systeem hoeft niet super fluisterstil te zijn maar ook niet te luidruchtig. Het systeem moet zomers ook koel blijven omdat zomers best warm kan worden op me kamer.
Ook mag het systeem er ook best gelikt uit zien ( evt paar lampjes , zelfde kleur kabels zoiets)

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee , denk dat het niet nodig zal zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 168,94€ 168,94
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3€ 107,95€ 107,95
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)€ 188,95€ 188,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT H440 Zwart€ 98,95€ 98,95
1TP-Link TL-WDN4800€ 31,95€ 31,95
1Cooler Master Hyper 412S€ 28,95€ 28,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 74,95€ 74,95
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 59,75€ 59,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 875,29

Dit is trouwens een van me eerste post op dit forum , dus laat me weten als er is te verbeteren valt.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
Moederbord; pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

Weg met die GTX 760. Veels te duur. Je kunt voor ongeveer hetzelfde namelijk al bijvoorbeeld een R9 280 krijgen; pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost

Deze juweeltjes kun je in de V&A vinden;
€140; V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW
€190; V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED

SSD; pricewatch: Crucial MX100 256GB

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Wauw bedankt voor snelle reply , kun je me uitleggen waarom je voor deze kaart en moederboard kiest?

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Die kaart heeft meer VRAM, bredere bus, en is gewoon sneller. Moederbord is gewoon erg goed voor het geldt, heeft alles wat je nodig hebt.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Oke inderdaad zie het nu , is er verder nog iets waarvan je zegt als je daar wat meer geld insteekt heb je meer plezier? of is de setup zo goed?

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Welke games speel je?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als je goede looks wilt, vind ik het mobo er niet bij passen...knalgroen tussen de andere mooie rood/zwarte componenten.
Ik zou dan kijken naar een pricewatch: MSI B85-G43 Gaming of een pricewatch: MSI H97 GAMING 3 Dan heb je een zeer mooi systeem, de h97 heeft een zwart pcb tov de bruine van de b85.

-EDIT- Ik zou dan eerder besparen op de kast ipv het mobo, nu heb je een zeer strakke kast met een lelijk mobo. Neemt niet weg dat het gewoon de beste bang for buck is, het is een goed mobo voor zn prijs maar hij heeft zn looks niet mee.

[ Voor 20% gewijzigd door pwillemske op 10-01-2015 17:01 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Speel van alles Call of duty , League of legends, Racen spellen

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Maar laten we wel wezen, die zijn wel duurder en zijn niet per se beter. Mag je ook weer rood RAM ofzo uitzoeken. De beste keuzes matchen niet vaak in kleuren maar kleuren afstellen is slecht voor de portemonnee en doet niets voor de performance (sterker nog, is soms zelfs slecht ervoor).

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in Scorpion . Wil niet dat me systeem er onder gaat lijden . Maar wat denk jij van 2 mobo's die pwillemske linkte?

• pwillemske
  • Niet online
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:58:
Maar laten we wel wezen, die zijn wel duurder en zijn niet per se beter. Mag je ook weer rood RAM ofzo uitzoeken. De beste keuzes matchen niet vaak in kleuren maar kleuren afstellen is slecht voor de portemonnee en doet niets voor de performance (sterker nog, is soms zelfs slecht ervoor).
Daar heb je gelijk in, slechter presteren is volgens mij gewoon onzin hoor, een meer budget bordje dat de sniper is kun je niet vinden. En de looks mogen er ook wel zijn hoor, maar het is aan TS of hij het 30-40 euro waard vind...

-EDIT- Ram is wel overdreven hoor, ik heb een ASUS VII RANGER, met crucial geheugen, je ziet er niet veel van.

[ Voor 8% gewijzigd door pwillemske op 10-01-2015 17:04 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-03 20:27
Je wilt een game pc die "jaren mee kan". Nou is dat sowieso moeilijk, maar met deze GPU gaat dat (afhankelijk van hoe je gamed/welke spellen) sowieso niet lukken. Met die R290 uit de V&A kom je al een stuk verder (2.5/3 jaar?).
Voor een 1000 euro game pc mag er dus wat mij betreft wel een wat zwaardere videokaart in (indien je bereid bent om voor de meeste bang for buck te gaan, dan hoeft er nu niet een van 350 euro in, maar kun je beter een van 250 nemen en dan wat eerder een vervanger halen (dus "jaren mee" is per definitie duur)).

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

pwillemske schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:02:
[...]

Daar heb je gelijk in, slechter presteren is volgens mij gewoon onzin hoor, een meer budget bordje dat de sniper is kun je niet vinden. En de looks mogen er ook wel zijn hoor, maar het is aan TS of hij het 30-40 euro waard vind...

-EDIT- Ram is wel overdreven hoor, ik heb een ASUS VII RANGER, met crucial geheugen, je ziet er niet veel van.
Niet bij moederborden nee, maar qua RAM is er bijvoorbeeld weinig beters dan de Crucial Ballistix voor de prijs, een rood setje is waarschijnlijk 1600MHz CL9 op 1.5V. Niet dat dat iets merkbaars is maar het is wel minder dan bijvoorbeeld het Crucial setje.

Als je voor koelers gaat kijken is de bijvoorbeeld wel Cooler Master V8 GTS wel bruut maar een True Spirit 140 is toch echt beter.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zn videokaart uit Vraag en aanbod is dus nog niet gebruikt ? Want dat is inderdaad meer bang for buck :P

• NitroX infinity
Dat moet je aan de verkoper vragen. Ik denk dat het onmogelijk is om dat te weten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik zn videokaart met 4gb neem dan heb ik ook betere voeding of valt dat mee?

• NitroX infinity
500+ Watt is meer dan genoeg. Een simpele rekensom;
De kaart heeft een TDP van 250Watt, de processor een TDP van 84Watt. De rest van het systeem zal op zo'n 50Watt komen. Tesamen dus 384Watt, zeg maar 400Watt.

Maar dat is TDP. Het daadwerkelijke verbruik van de onderdelen ligt een stuk lager.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Voor een videokaart kan je met een goede 450W voeding toe. Een GTX 970/980 SLI moet lukken op 550W, voor een R9 290 CFX zou ik 650W pakken.

Grotere set-up zijn al helemaal onzinnig. In jouw geval; hou het lekker bij een videokaart en upgrade die gewoon af en toe. 450W voeding moet met de zuinigheid-trend voldoende zijn.

• NitroX infinity
Die zuinigheid trend is er vaker geweest en iedere keer neemt het stroomverbruik toch weer toe.

Volgens mij komt die trend iedere keer als ze tegen de 250Watt TDP aanlopen.

[ Voor 37% gewijzigd door NitroX infinity op 10-01-2015 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus kortom me voeding is prima heeft genoeg over, moederboard vervangen voor 1 boven genoemde , en voor de 4gb videokaart gaan ?
Dan is me systeem perfect.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

NitroX infinity schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:35:
Die zuinigheid trend is er vaker geweest en iedere keer neemt het stroomverbruik toch weer toe.

Volgens mij komt die trend iedere keer als ze tegen de 250Watt TDP aanlopen.
Nu is Intel anders toch wel 5 jaar aan een stuk door verbruik aan het beperken er ze zijn er nog lang niet klaar mee volgens de roadmap. Nvidia gooit het ook op performance/watt. En volgens de geruchten verbruikt de R9 390 maar 15W meer ingame dan een 980 (En presteert ook beter). Tegen de tijd dat het weer de andere kant op gaat zou ik anyhow overwegen om je voeding eens te vervangen, ook met een goede voeding is het geen gekkigheid om dat om de 5-7 jaar te doen.

• NitroX infinity
Lijkt wel zo.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 19:21 ]

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:27:
ik had de verkoper een berichtje gestuurd en ik kan de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED' voor 187 euro kopen en voor 30 euro extra krijg ik er een Corsair CX750watt voeding bij is dat een goeie deal?
Niet vervelend bedoeld, maar volgens mij is het verboden om zoiets op GoT te bespreken.
Toch geef ik antwoord...
Die CX750 is een matige voeding, zal het doen maar dan houd het op. (waarschijnlijk veel kabaal en matige stroomlevering, dus een instabiel systeem. Van de 750W zal ie waarschijnlijk zo'n 650W maximaal kunnen geven).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry dat wist ik niet zal de post verwijderen .

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:21:
Oh sorry dat wist ik niet zal de post verwijderen .
Dat kan niet, dat moet een weet ik veel wat doen.
Het geeft niet hoor, volgende keer rekening mee houden en dan is alles goed.
Het is overigens aan jou of je voor 30 euro het risico wil nemen (ik zou het niet doen).

[ Voor 8% gewijzigd door pwillemske op 10-01-2015 20:01 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

pwillemske schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:02:
[...]

De Sniper is helemaal geen 'budgetbord'. Het bord is uitgevoerd met goede audio en heeft een Intel NIC, net zoals jouw RoG bord. De Sniper is eigenlijk Gigabyte's variant op een B85 gaming moederbord, maar omdat die goedkoper is dan de MSI, noem je het opeens een budgetbord en de MSI niet?

Kleur matchen kan trouwens ook nog steeds als pricewatch: NZXT H440 Zwart/Groen wordt gekozen. De TRI-X matcht niet, maar hetzelfde geldt voor een rode build en niet dat het iets uitmaakt voor de performance.
pwillemske schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:19:
[...]
Die CX750 is een matige voeding, zal het doen maar dan houd het op. (waarschijnlijk veel kabaal en matige stroomlevering, dus een instabiel systeem. Van de 750W zal ie waarschijnlijk zo'n 650W maximaal kunnen geven).
CX voedingen hebben wat slechtere caps, maar je moet ook niet zo overdrijven hoor. Ze zijn niet zo matig dat ze hun geadverteerde vermogen niet halen. Ze zullen alleen minder lang meegaan dan andere goede voedingen. Maar als er genoeg geld is, raad ik zeker aan om pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular te nemen.

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:15:
[...]

De Sniper is helemaal geen 'budgetbord'. Het bord is uitgevoerd met goede audio en heeft een Intel NIC, net zoals jouw RoG bord. De Sniper is eigenlijk Gigabyte's variant op een B85 gaming moederbord, maar omdat die goedkoper is dan de MSI, noem je het opeens een budgetbord en de MSI niet?

Kleur matchen kan trouwens ook nog steeds als pricewatch: NZXT H440 Zwart/Groen wordt gekozen. De TRI-X matcht niet, maar hetzelfde geldt voor een rode build en niet dat het iets uitmaakt voor de performance.

[...]

CX voedingen hebben wat slechtere caps, maar je moet ook niet zo overdrijven hoor. Ze zijn niet zo matig dat ze hun geadverteerde vermogen niet halen. Ze zullen alleen minder lang meegaan dan andere goede voedingen. Maar als er genoeg geld is, raad ik zeker aan om pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular te nemen.
Ook de MSI is een budget mobo, je kunt het geen mid-range mobo noemen. Een mobo van rond de 100euro is mid-range en 175+ is high-end...(hoe kom je erbij dat de sniper geen budget mobo is...vreemd).
Maar ookal is het een budget mobo, het is nog steeds een mobo wat compleet is voor de gemiddelde gebruiker.

Die kast kan natuurlijk ook, inderdaad de TRI-X matcht nergens mee, behalve als je alles geel doet natuurlijk.

De voeding is niet bepaald 'goed' te noemen, waarom zouden tweakers als mk en br00ky de rm series ook van corsair niet adviseren, deze zijn van nog betere kwaliteit tov de CX, het komt er op neer dat je met een seasonic M12II Evo, CM vs550 beter af bent.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• NitroX infinity
Je haalt budget en low-end door elkaar. Budget heeft met geld te maken. Low-end, mid-range en high-end hebben met kwaliteit en features te maken.

• martji
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11-2022
Als het op B85 aankomt zijn de Sniper en MSI B85 Gaming zo'n beetje het beste wat je kan krijgen, waarbij de Sniper wat goedkoper is.
pwillemske schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:38:
[...]
De voeding is niet bepaald 'goed' te noemen, waarom zouden tweakers als mk en br00ky de rm series ook van corsair niet adviseren, deze zijn van nog betere kwaliteit tov de CX, het komt er op neer dat je met een seasonic M12II Evo, CM vs550 beter af bent.
Je raadt de CX voeding af met zelfverzonnen argumenten, zoals instabiel en dat die maar 650W haalt. De CX is echt niet zo slecht zoals jij beschrijft, maar er zijn inderdaad betere voedingen te krijgen. Dat CX voedingen niet worden aangeraden, is omdat ze slechtere caps hebben, zoals SP97 heeft gezegd, niet omdat het enorme prutvoedingen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door martji op 10-01-2015 22:13 ]

• pwillemske
  • Niet online
Oke ik heb wat overdreven....heb ze door de war gehaald met andere voedingen (er zijn er zo veel). In dat geval moet je het zelf weten, ookal is het dikke overkill (beter teveel dan te weinig).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

pwillemske schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:24:
Oke ik heb wat overdreven....heb ze door de war gehaald met andere voedingen (er zijn er zo veel). In dat geval moet je het zelf weten, ookal is het dikke overkill (beter teveel dan te weinig).
Wordt er niet gezegd dat hij beter de Cooler Master kan nemen als hij het geld ervoor over heeft?

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
Voor €30 is het een koopje, en zijn het zeker geen slechte voedingen. Dat er beteren zijn, dat maakt deze niet slecht.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• pwillemske
  • Niet online
Elzenaartje schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:04:
Voor €30 is het een koopje, en zijn het zeker geen slechte voedingen. Dat er beteren zijn, dat maakt deze niet slecht.
Ja ik zij al, ik haalde ze door elkaar met andere (oudere) voedingen...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1