Gratis Driver update tool

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:44
Beste jullie,

Kent iemand een goede, gratis, driver update tool?

Ik ben wel een aantal betaalde tegengekomen, die ook aangeven dat er voor behoorlijk wat spul een update beschikbaar is, maar ik was benieuwd welke jullie gebruiken, en of er ergens een redelijk goede gratis te vinden is.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03

SkyStreaker

Move on up!

De nieuwste drivers zijn niet altijd meteen ook de juiste drivers, dat al ten eerste. Ten 2e, wat houd je tegen om zelf naar de sites van de fabrikant te gaan of eventueel zelfs Google te gebruiken?

Als ik zelf naar zoiets op zoek zou gaan, zou ik anders zelf SlimDrivers eens proberen - let wel, niet lukraak overal op "ja" drukken tijdens het installeren. "Gratis" betekend tegenwoordig "we installeren meteen een shitload aan crapware mee".

[ Voor 38% gewijzigd door SkyStreaker op 10-01-2015 14:32 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen problemen hebt met je hardware, niet tegen beperkingen op loopt, etc, waarom dan drivers updaten?
Bij vga drivers zijn de nieuwere juist ook geoptimaliseerd voor nieuwere hardware, en zijn ze voor oudere hardware juist helemaal niet (altijd) beter.

En automatisch updaten van drivers zou ik helemaal niet aan beginnen. (persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:39
Niet, door automatisch bij te werken van drivers weet je niet dat er een driver is bijgewerkt. Dus als je systeem dan ineens niet meer op start weet je niet dat het door die driver komt. Dus automatisch downloaden is niet zo verstandig.

Daarnaast is het zo dat sommige fabrikanten, zoals Dell, de drivers iets aanpassen waardoor de originele driver juist voor onstabiele systemen zorgt.

Gewoon 2x per jaar naar de website van de fabrikant gaan en daar de laatste versie ophalen.