i7 4770K + Gelid Tranquillo Rev.2 hoge temp?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 09:45
Hallo allemaal,

ik heb net mijn nieuwe koeling geinstalleerd en ik ben wel benieuwd of deze temps een beetje normaal zijn zonder oc:
Idle: ~35 graden
Prime95 alle (v)Cores: ~57 graden
aangezien hij ver onder de 80 zit maak ik me geen enkele zorgen maar ik ben wel benieuwd of dit normale temps zijn met deze cooler.

Rest van de specs(die misschien nodig zijn):
Kast: Fractal Design Define R5
Mobo: MSI Z87-G45
Voeding: Seasonic m12 520watt

Alvast bedankt,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Mooie temps die kan je wel een beetje overklokken waar loopt op?

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
Mooi!
Wat bedoel je eigenlijk met 'waar loopt op'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zeer mooie temps hoor! Je moet je realiseren dat Prime95 je CPU onrealistisch hard stresst. Geen enkele game of zwaar software programma zal ooit voor langere periode de cpu cores voor 100% belasten. 57 graden is erg laag, ik zou me pas zorgen maken als je inderdaad standaard boven de 75-80 graden zit bij normaal gebruik.

Undeepdiver bedoelt denk ik dat je nog wel aardig wat overclock ruimte hebt, aangezien je temps erg laag zijn. Overclocken met een eventuele hogere vcore zorgt voor iets hogere temps, maar je hebt een hele grote marge aangezien je nu slechts op 57 graden zit bij zeer hoge belasting :) Inclusief een dikke overclock zou je in Prime95 op bijv. 75 graden uit kunnen komen; geen enkel probleem.

Edit: Met "waar loopt op?" bedoelt hij waarschijnlijk: op hoeveel Mhz draait de I7 4770k momenteel? Stock snelheid of al overgeklokt?

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 10-01-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
Mooi om te horen, dan maak ik me in ieder geval geen zorgen :)

P. S. Er staat in de OP dat hij op stock draait, maarja ik lees ook continu over dingen geen dus ik neem niemand kwalijk.

Trouwens, bij mn define r5 was de front fan kapot bij aankomst (daar zit er dan nu ook geen een). Ik neem aan dat ik gewoon contact op moet nemen met fractal ipv de winkel waar ik hem heb gekocht(Azerty)?

[ Voor 35% gewijzigd door thomas6886 op 10-01-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
In principe gaat garantie de eerste 2 jaar meestal via de retailer, Azerty dus. Ik zou hen eerst eens bellen of mailen om te vragen wat zij voorstellen. Ik weet namelijk niet of de hele kast terug moet of slechts een fan; dat laatste zou logischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Normaliter in Nederland inderdaad direct met je verkoper contact opnemen. Er zijn echter merken, waaronder Fractal, die je direct kan porren bij problemen. Dit lost het in de regel sneller op.

(Ik weet iig dat het bij BitFenix, Cooler Master, Corsair, Fractal en Noctua zeker kan, maar er zijn er vast meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
Afbeeldingslocatie: http://i1377.photobucket.com/albums/ah70/thomas6886/PCTEMPS_zpsaeef6b33.png

Dit zijn mijn temps nu de front-fan er ook in zit(Fractal Support is geweldig snel) en de koelpasta een beetje ingehard is :)

Misschien toch maar eens een heeeeeel klein beetje gaan overklokken, just for fun.

Edit:
Bij idle zijn deze temps dan

[ Voor 17% gewijzigd door thomas6886 op 18-01-2015 15:27 . Reden: Foto ]

Pagina: 1