Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen "dropbox" server inclusief exchange?

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Ik ben op zoek naar een eigen dropbox achtige server met de mogelijkheid om een stukje "exchange" te draaien. Wat ik daar mee bedoel is de mogelijkheid om een agenda te delen met computer, tablet, laptop en b.v. telefoon.

Nu zijn er verschillende opties voor b.v. het dropbox achtige deel:

- Synology cloud station app
- Drobo Transporter
- Owncloud

Nu heb ik met beide geen ervaring dus ben op zoek naar ervaring deskundige. Een belangrijke eis is b.v. makkelijke verschillende gebruikers met eigen stukje Cloud kunnen maken.

Voor wat betreft de agenda, heeft Synolgy een optie om dat via icav of zafara te doen. Echter dat werkt niet zonder aparte software op de cliënts te installeren (bij icav zeker). Dat is iets wat ik niet wil, het liefst gewoon a la ms exchange netjes een account aanmaken in outlook.

Zo heeft de synolgy wel iets wat er op lijkt bijkomend voordeel is dat er ook camera surveillance software op kan. Maar de bovengenoemde eisen voldoet synolgy niet voldoende aan om om overtuigd te zijn.

Om nou zo ff een sunology en een drobo te transporter te kopen voor de test is een beetje overdreven.

Dus zoek ervaring deskundigen of mensen die op een andere manier iets nuttigs kunnen zeggen hierover.

Snap dat het een aantal vragen ineen zijn maar volgens mij is de vraagstelling wel helder :)

[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 10-01-2015 03:11 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:04

rjong5

?

Mail /agenda van exchange kan je ook niet zonder cliënt te installeren ophalen . outlook staat niet standaard op elke PC.

In die zin verschilt het niets met wat bijv. De synology kan.

Voor agenda kan je indd caldav gebruiken.
Voor ophalen op een Android tel heb je gratis apps, werkt prima.
Voor op een PC gebruik je bijv Thunderbird met lightning (agenda) plugin.

Syncen met ios apparatuur helaas geen ervaring mee.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Ik heb een simpele vps bij Directvps.nl , cheap en helemaal prima, en laatst erg eenvoudig Owncloud erop gezet. Werkt helemaal prima (behalve de desktop client die nog niet zo efficiënt synchroniseert) , maar met de Exchange kanten heb ik geen ervaring, maar volgens mij zijn daar genoeg mensen mee bezig. (Hoewel, net in een topic via Google gevonden doen ze vooral aan Webdav dingen en minder met proprietare Exchange)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB