[ADSL] wat voor kabels....

Pagina: 1
Acties:

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Ik heb net een nieuw huis gekocht en daar wil ik straks een adsl verbinding in hebben maar de eerste maanden nog niet omdat ik eerst even wil zien wat m'n totale vaste lasten worden en of ik het dus kan betalen...

stel ik kan het betalen(waar we de rest van deze topic maar van uitgaan) dan moeten er natuurlijk wat kabels naar m'n pc... omdat ik NU ga verbouwen wil ik nu al vast die kabels plaatsen zodat ze dan mooi weggewerkt zijn, ik heb echt geen zin om over 3 maanden weer alle plinten er uit te slopen om die kabel weg te werken...

mijn vraag: waar komt het adsl modem meestal te staan en wat voor kabels lopen er naar het modem en naar m'n pc... kan ik die zelf kopen..?

alvast bedankt.

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Vanaf het modem naar je PC gaat een USB kabel óf een Ethernetkabel (zie FAQ voor de beste keuze). Maar naar je modem toe vanaf je telefoonlijn loopt een gewone telefoonlijn, die ik hier ook heb (30 meter lang). Ethernetkabels kun je gewoon kopen, dat is echter wel duurder dan telefoonlijn.

DIT IS MIJN WEBSITE

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
ethernet kabel..? oftewel gewoon een netwerk kabel? (utp?)

en als ik bij m'n comp gewoon een telefoon aansluiting heb komt dat ook wel goed?

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is ook goed
Vanaf je splitter kan er een gewone telefoonlijn naar de plaats waar je pc staat.
Daar sluit je je modem op aan, en vanaf de modem naar de pc
De splitter komt dus bij het 1e telefoonstopcontact

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
dus als ik het modem naast me pc zet hoef ik verder alleen maar te zorgen dat ik een telefon aansluiting bij me pc heb... mooi sju...

thx

• havana
Op donderdag 14 juni 2001 13:40 schreef D-RiSe het volgende:
dus als ik het modem naast me pc zet hoef ik verder alleen maar te zorgen dat ik een telefon aansluiting bij me pc heb... mooi sju...

thx
Klopt. En als dat NIET je hoofdaansluiting is (zoals hier het geval) moet je wel ff zorgen dat die telefoonaansluiting naast je pc over de splitter bij de hoofdaansluiting aangesloten zit, maar da's koekie :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

'k heb 't ethernet adsl modem en dat ligt beneden ergens onder de bank ofzo vlak naast de telefoon aansluiting.. de utp kabel die er uit komt loopt naar m'n computertje boven.. maar 't maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, je hebt of een lange telefoon kabel of een lange utp kabel... enige verschil is dat als je een lange telefoonkabel neemt (en je modem dus bij je pc zet) je nog wat mooie groene ledjes hebt waar je naar kan staren...

• havana
Dat klopt inderdaad. Maar er zijn mensen die beweren dat een lange telefoonlijn veel storing oplevert. Ik heb daar persoonlijk nog geen last van gehad, maar het zou natuurlijk kunnen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1