Ik heb voor een appartementencomplex dat in 2012 is opgeleverd bij het Kadaster het koopsommenoverzicht opgevraagd. Omdat nog niet alle woningen verkocht zijn en de brochures online staan weet ik wat een woning moet hebben gekost.
Echter; in de lijst van het kadaster zijn de meeste koopsommen extreem laag. Ik heb ze zojuist in een sheet gezet en het blijkt dat bij veruit de meeste woningen een koopsom genoteerd is van PRECIES 35% van de v.o.n. prijs zoals in de brochure vermeld staat.
Ik probeer op Internet te vinden hoe dit kan, maar kom er niet echt verder mee. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de meeste huizenbezitters echt maar 35% van de prijs hebben betaald.
Een aantal typische gegevens uit het document (de lijst bevat ~50 resultaten):
Heeft iemand hier een verklaring voor? Zal ik gewoon 35% van de brochureprijs bieden?
Echter; in de lijst van het kadaster zijn de meeste koopsommen extreem laag. Ik heb ze zojuist in een sheet gezet en het blijkt dat bij veruit de meeste woningen een koopsom genoteerd is van PRECIES 35% van de v.o.n. prijs zoals in de brochure vermeld staat.
Ik probeer op Internet te vinden hoe dit kan, maar kom er niet echt verder mee. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de meeste huizenbezitters echt maar 35% van de prijs hebben betaald.
Een aantal typische gegevens uit het document (de lijst bevat ~50 resultaten):
datum | huisnummer | koopsom | brochureprijs | quotient |
01/18/12 | 439 | 68600 | 196000 | 0.35 |
12/27/11 | 441 | 49000 | 140000 | 0.35 |
07/09/14 | 429 | 83900 | 297000 | 0.28 |
Heeft iemand hier een verklaring voor? Zal ik gewoon 35% van de brochureprijs bieden?