Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Apps via dns naar chromecast sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik heb een probleem
Ik heb mn router standaard achter een dns zitten voor mn netflix,iplayer en vele andere tv apps
werkt prima op mn mobiel alleen casten naar mn chromecast gaat niet
youtube cast prima net als alle video's die ik rechtstreeks cast maar screen mirror (op samsung tab kitkat) werkt niet en netflix en bbc iplayer en vele andere apps die buitelandse media aanbieden niet
ik weet niet meer zeker of ik de dns bij het eerste gebruik van de chromecast al via de router had lopen of alleen op mn telefoon
Router is een linksys N utra range plus

iemand die kan helpen?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41

TommieW

Numa numa.

Alsjeblieft, gebruik hoofdletters en leestekens en probeer niet na iedere zin een enter te doen. Dit is gewoon niet te lezen. Anyway, je wil dus je Chromecast met een andere DNS server laten werken? Krijgen alle apparaten dit DNS adres mee met DHCP? In dit geval zou er weinig mis moeten gaan, lijkt me. Als ik me het goed herinner, kan je de DNS servers aanpassen als je je Chromecast root. Daarvoor zou je even moeten Google'n. Het probleem is wel dat niet alle Chromecasts geroot kunnen worden.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:54:
Alsjeblieft, gebruik hoofdletters en leestekens en probeer niet na iedere zin een enter te doen. Dit is gewoon niet te lezen. Anyway, je wil dus je Chromecast met een andere DNS server laten werken? Krijgen alle apparaten dit DNS adres mee met DHCP? In dit geval zou er weinig mis moeten gaan, lijkt me. Als ik me het goed herinner, kan je de DNS servers aanpassen als je je Chromecast root. Daarvoor zou je even moeten Google'n. Het probleem is wel dat niet alle Chromecasts geroot kunnen worden.
zit op mobiel en ben sws niet zo op leestekens maar zal m'n best doen :p
Alle apparaten krijgen dit ip mee ja maar het is een dynamische dns(of hoe je het wil noemen)
Dus voor elke app gebruikt ie een ipadres uit het land die je bij die app ingesteld hebt.
Zou dat het probleem kunnen zijn?
rooten van de chromecast heb ik wel eens wat over gelezen maar nog niet geprobeerd, is misschien wel de moeite waard

Verwijderd

Topicstarter
Soort van kick.
ik heb deze tutorial ff doorgelopen: http://help.unotelly.com/...61-linksys-old-interface-

En zoals daarboven al heel mooi staat: sommige routers hebben een bug waardoor dat niet werkt, en laat ik nou net zo'n router hebben :')

maar nu zit ik dus te denken, als ik er nou een firmware update of custom firmware op gooi dan zou het wel moeten werken toch?
Is dat mogelijk?
Ik ben wel bekend met custom androids, draait m'n telefoon ook op maar heb zoiets nog nooit met een router gedaan

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Chromecast gebruikt al een tijdje hardcoded Google's DNS servers en dus niet de DHCP gegevens voor DNS. Je kan dat dus niet veranderen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
johnkeates schreef op zondag 11 januari 2015 @ 04:17:
Chromecast gebruikt al een tijdje hardcoded Google's DNS servers en dus niet de DHCP gegevens voor DNS. Je kan dat dus niet veranderen.
Wel als je in je router een route maakt van 8.8.8.8 naar bv UnblockUS. Alleen heb ik dit nog niet met chromecast aan de praat gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, custom firmware op mn router gezet en vervolgens deze tutorial gevold en nu werkt het eindelijk *O*
zal tijd worden ook, werd er helemaal debiel van :')
http://help.unotelly.com/support/solutions/articles/165577-

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:46

Freakie1NL

Grote Baas

Megamind schreef op zondag 11 januari 2015 @ 04:59:
[...]

Wel als je in je router een route maakt van 8.8.8.8 naar bv UnblockUS. Alleen heb ik dit nog niet met chromecast aan de praat gekregen.
Ik heb gewoon de gewenste DNS als standaard in mijn DNS in mijn routes gezet en daarna voor chromecast adres range van 8.8.4.4 tm 8.8.8.8 geblokkeerd werkt dikke prima. Voor de veiligheid heb ik dan op mijn desktop en 1 accespoint een ander DNS provider zodat ik daarover mijn bank zaken kan doen.

Kortom gewoon blokkeren werkt veel makkelijker

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1