Hoi allemaal,
Na vanmiddag een Radeon R9 290 hebben gekocht (via marktplaats), ben ik tegen een probleem aangelopen. Ik zal even het hele verhaal vertellen.
Dit is mijn eerste eigen PC en dit is mijn eerste upgrade. Vanmiddag dus de videokaart erin gestopt maar vergeten de power kabel erin te stoppen
. Toen deed ie t dus niet. Toen heb ik hem dus gestart, maar ik zag niks op t scherm dus weer uitgezet en toen kwam ik erachter dat de kabels er dus niet in zaten. Kabels alsnog erin gedaan en toen weer gestart, maar ik zag nog steeds niks op mijn scherm. Ook kon ik de pc niet meer uitzetten via de normale knop. De muis gaf ook geen licht meer, maar mijn toetsenbord nog wel.
Na toen wat research te hebben gedaan kwam ik erachter dat de vga kabel niet meer werkt met deze nieuwe kaart en dat ik dus een HDMI of een dvi kabel nodig heb. Enige probleem is dat mijn monitor alleen vga kabel ondersteunt dus ik zal een overgang moeten kopen.
Toen kwam ik op het idee om mijn tv van mijn kamer af te halen en die via een HDMI aan mijn pc te verbinden. Dit werkte helaas ook niet. Ik ga sowieso volgende week een overgang van vga naar dvi kopen maar ik weet nu dus niet of dat wel zal werken. Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Mijn spec:
AMD A8-6600k met Radeon 8570D (APU)
Radeon R9 290 (MSI)
LG 22M35A-B Full HD Led
8 GB DDR3 1866MHz RAM (crucial ballistix tact.)
MSI A78M- E35 moederbord
Sharkoon gaming gear combo
1000 gb sata III harde schijf
500 watt voeding (cooler master)
Cooler master Silencio 550 (case)
Windows 8.1 NL 64 bit
Sorry voor de lange post en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten,
Dion
Na vanmiddag een Radeon R9 290 hebben gekocht (via marktplaats), ben ik tegen een probleem aangelopen. Ik zal even het hele verhaal vertellen.
Dit is mijn eerste eigen PC en dit is mijn eerste upgrade. Vanmiddag dus de videokaart erin gestopt maar vergeten de power kabel erin te stoppen
Na toen wat research te hebben gedaan kwam ik erachter dat de vga kabel niet meer werkt met deze nieuwe kaart en dat ik dus een HDMI of een dvi kabel nodig heb. Enige probleem is dat mijn monitor alleen vga kabel ondersteunt dus ik zal een overgang moeten kopen.
Toen kwam ik op het idee om mijn tv van mijn kamer af te halen en die via een HDMI aan mijn pc te verbinden. Dit werkte helaas ook niet. Ik ga sowieso volgende week een overgang van vga naar dvi kopen maar ik weet nu dus niet of dat wel zal werken. Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Mijn spec:
AMD A8-6600k met Radeon 8570D (APU)
Radeon R9 290 (MSI)
LG 22M35A-B Full HD Led
8 GB DDR3 1866MHz RAM (crucial ballistix tact.)
MSI A78M- E35 moederbord
Sharkoon gaming gear combo
1000 gb sata III harde schijf
500 watt voeding (cooler master)
Cooler master Silencio 550 (case)
Windows 8.1 NL 64 bit
Sorry voor de lange post en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten,
Dion