Deuk in zitvlak bureastoel bij levering... terugsturen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ergens begin december 2014 heb ik bij een webshop een nieuwe bureaustoel gebeld. Na diverse malen om een status gevraagd te hebben kreeg ik de melding dat "de fabriek gesloten was" en dat deze pas in januari zou arriveren. Begon al goed, de aangekondigde levertijd was enkele dagen :)

Ik heb ook gevraagd naar een track&trace code. Daar doet men niet aan. Een belletje als het ding naar mij vertrekt? Mmh nee. Een mail dan? OK dat moest kunnen.

Je kan het al raden: enkele dagen geleden ineens vroeg in de ochtend een koerier voor mijn deur. Het moest voorbestemd zijn want normaal ben ik allang naar mijn werk vertrokken op dat moment.

Ik heb vandaag pas de tijd gehad om het ding uit te pakken. Even samenvatten:
- De doos stond op zijn kant. Aangezien de koerier hem daar zo had neergezet (garage) zat hij misschien ook zo in de vrachtwagen.
- De doos bevat quasi geen verpakkingsmateriaal. het lijkt er net niet lukraak ingemikt.
- Er zit geen bescherming rond het zitvlak en de armsteunen (die lagen gewoon los onderin). Je zou op zijn minst een laagje bubblewrap verwachten?

Helaas stopt het daar niet. De padding van de stoel is gemaakt van een soort traagschuim waar een gaasje over gespannen zit. Het zitvlak bevat echter reeds een "deuk" die er na enkele uren niet is uitgegaan. De deuk komt vermoedelijk van de rugsteun die er zonder bescherming bovenop oplag.

Een foto van de deuk. Genomen van het zitvlak in de doos. Zoals je ziet zit er geen enkele bescherming rond:
Afbeeldingslocatie: http://whitedog.be/stoel/IMG_20150109_212916.jpg

Foto van wat er onder het zitvlak zit.
Afbeeldingslocatie: http://whitedog.be/stoel/IMG_20150109_213034.jpg

Er zat enkel zo'n dun wit kartonnetje tussen het zitvlak en de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://whitedog.be/stoel/IMG_20150109_215835.jpg

Nu is de vraag, neem ik contact op met de webshop, de leverancier (ding is van fabriek rechtstreeks naar mij gestuurd) of meteen met beide? Gezien eerdere fantastische ervaringen met de webshop belooft dit niet veel goeds.

Voor de volledigheid: stoel is zakelijk besteld, instant retourtje zit er dus niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jammer dat ie zakelijk besteld is.

Verder gewoon contact opnemen met de webshop. Je hebt het artikel daar gekocht en je hebt niets te maken met de fabriek, ook al komt ie van de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Probeer de 'deuk' er eens met een stofzuiger uit te zuigen. Verder lijkt de boel gewoon net voldoende ingepakt. Ik zou als je de deuk er uit krijgt verder niet moeilijk doen.

Overigens best raar dat de fabrikant de stoel direct naar jou stuurt. De webshop is dus niet eens een dozenschuiver, maar meer een tussenpersoon. Lijkt mij dat je dan rechtstreeks bij de fabriek had kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Denk dat de deuk er naar verloop van tijd wel uitgaat, zeker als je er op gaat zitten ed.

My favorite programming language is solder.