Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Plasma VT60 omruilen voor .... ?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-11 18:02
Mijn plasma Panasonic 55VT60 is defect verklaard en helaas niet meer te herstellen ;w met als gevolg dat er een credit wordt toegestaan met een te besteden saldo van €2.500 langs de kassa v/de winkel.

Hierdoor ben ik als fan en plasmaliefhebber genoodzaakt om mijn keuze te moeten vinden onder de Led of Oled-Tv’s. Ik vrees alleen dat het een zeer zware tobber zal worden, om een toestel voor onze verduisterd ruimte te vinden, dat toch een beetje in de lijn der verwachtingen van een plasma zal liggen.

Belangrijkste eisen voor me zijn in de onderstaande volgorde.
- Beeldkwaliteit: zwartwaarden, goede kleurweergave, geen backligtbleeding, egaal beeld (dus geen vlekken), goede video-proccesing, dus zaken die je in een plasma vindt, enz…
- Design
- Stille fans
- Support, firmware, enz...
- Garantie en serviceafhandeling

Niet belangrijk zijn…
- 3D
- Smart-Tv
- Decoder
- Gamen, doen we hier toch nooit.

Kortom: Wat we ook kiezen het gaat me hier puur om de beeldkwaliteit, al het overige heeft hier geen meerwaarde. Merknaampje onderaan het scherm is voor me echt niet van belang en heb alvast geen vooroordelen.

Intussen zijn we met een gebrek aan tijd toch maar eens vluchtig in een veel te fel verlichte ruimte naar enkele toestelen gaan kijken. Waarbij deze onderstaande jongens bij me zijn blijven hangen. Jammer genoeg viel de Pana AX800 door zijn laag contrast (flets) jammer genoeg af.

In volgorde zijn het alvast…..
- LG 55EC930V 
- Samsung HU7500
- Sony X8505BB
- Sony W828/829 (de indruk dat de zwartwaarden beter zijn, dan de bovenstaande Sony)
- Enz……?

Hmmm, dit wordt weer wikken en wegen …… :?
Omdat we niet te lang zonder tv wensen te zitten, willen we hier graag van de plasma liefhebbers weten, welke keuze je eventueel op dit moment zou maken en waarom.

Alvast hartelijk dank :)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dus geen nieuwe 55VT60 meer als je deze nog zou kunnen kopen?

Testing, one, two ...

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:08

Bever!

3

Volgens de reviews heeft van de lcds die ax800 juist de beste zwartwaardes. Ik zou de oled kopen denk ik.. mits het kromme je niet stoort

• Moris
Tja, liever een gebogen scherm, dan een flets en belabberd beeld, hé :)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:09
LG komt dit jaar met nieuwe platte OLED's. Kun je geen overbrugging regelen? Een tv koop je uiteindelijk toch voor langere tijd.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Moris
Helaas is een overbrugging met een defecte tv niet mogelijk en voor de credit gaat Panasonic de TV eerstdaags komen afhalen en zitten we dus zonder :(

Dus we hebben dringend hulp voor een nieuwe Tv nodig;)

Wat het OLED-scherm van LG betreft!
Ik heb deze LG 55EC930V even zien staan en was op het plaatje op 1 slag verliefd geworden, waarbij ik het gevoel had dat het hier echt om een plasma ging.
Langs de andere zijde vrees ik met deze nieuwe techniek die nog in zijn kinderschoenen staat om de nodige kinderziekten. Ook zijn er bijgevolg nog zeer weinig gebruikerservaringen over dit toestel te vinden.

Maar diegene die ik heb gelezen waren de meeste reviews zeer positief en vol lof over deze OLED, behalve dan weer deze… die ik al jaren toch wat hoger inschat en de moeite waard vond om te lezen hdtvtest.co.uk/news/55ec930v-201412163962.htm

[ Voor 61% gewijzigd door Moris op 10-01-2015 10:33 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor aankoopadvies advies hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verplaats je even.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:42:
Dus geen nieuwe 55VT60 meer als je deze nog zou kunnen kopen?
Vraag over het hoofd gezien?

Testing, one, two ...

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is dat saldo 'oneindig' geldig?

anders voor nu een goedkope (kleinere?) kopen. (nieuw of 2ehands) zodat je op je gemak voor een model kan gaan shoppen die in de nabije toekomst uit gaan komen... ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

TV kan niet gemaakt worden, en heeft de TS recht op een nieuwe. De winkel heeft die niet, en de TS krijgt een tegoed van 2500 voor een andere TV uit te zoeken. Waarom zou je dat tegoed weggooien, en ergens anders geld gaan uitgeven?

Dat slaat toch ook nergens op..

Ey!! Macarena \o/

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RaZ schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:45:
[...]
TV kan niet gemaakt worden, en heeft de TS recht op een nieuwe. De winkel heeft die niet, en de TS krijgt een tegoed van 2500 voor een andere TV uit te zoeken. Waarom zou je dat tegoed weggooien, en ergens anders geld gaan uitgeven?

[knip]
Als de winkel een credit geeft van €2500,- maar elders een splinternieuwe VT60 onder volledige garantie zou kunnen inkopen voor aardig minder dan die €2500,- dan zou dat zomaar een extra mogelijkheid kunnen bieden indien TS nog steeds een VT60 zou willen. Zowel voor de winkel als TS. Waarom zou dit nergens op slaan vind je?

Edit: maar blijkbaar is het voor TS toch teveel om even een reactie te plaatsen op deze specifieke vraag dus laten we het verder voor wat het nu is.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 12-01-2015 16:41 ]

Testing, one, two ...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hmm.. je hebt een punt...

Dat krediet is natuurlijk niet veel meer dan "Zoek zelf maar een vervangend toestel uit". Iets wat ook gewoon zo hoort. Daar hoef je niet mee accoord te gaan als het aanbod je niet bevalt. Dan kom je op het punt dat je dan gewoon (een deel van) je geld hoort terug te krijgen. Dan heb je inderdaad meer keuze, en hou je wellicht nog geld over.

Ey!! Macarena \o/

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:56
Ik zou als je een hoog contrast wil hebben sowieso niet voor de sony x8505 gaan, deze heeft door het IPS paneel een erg laag contrast. De AX800 heeft een even hoog contrast als de HU7500 en mijn keuze zou dan naar de AX800 gaan, omdat deze beter is in het weergeven van kleuren en grijstinten bij een donker beeld, naast dat ik de beeldverwerking en upscaling van Panasonic beer vindt dan die van Samsung. Sony W8 is ook een optie, en de keuze tussen de AX800 en de W8 is lastiger. W8 serie is goedkoper, maar is ook minder goed in het weergeven van donkere grijstinten dan de AX800 en donkere kleuren en hij heeft een ietwat ondergesatureerd rood. Of UHD gaat uitmaken is lastig. 55 inch ligt om en nabij op het punt waar het een zichtbaar verschil oplevert met fullHD, maar er is nog weinig UHD content beschikbaar. Aan de andere kant is de upscaler in de AX800 vrij competent. In mijn ogen zou de keuze binnen de LCD modellen moeten gaan tussen de AX800 en de W8, waarbij aan jo de keuze is of je het het prijsverschil waard vindt.

De OLED vindt ik een beetje lastig. Aan de ene kant is het een geweldige techniek die zeker de toekomst heeft. Aan de andere kant heeft het in mijn ogen nog te veel kinderziektes. Dode pixels, inbranden, kleurtinten langs de randen, vignettering, onbekende levensduur... Ik zou met OLED nog even wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door InEtVa op 10-01-2015 23:18 ]

• Moris
hardware-lover schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:54:
Als de winkel een credit geeft van €2500,- maar elders een splinternieuwe VT60 onder volledige garantie zou kunnen inkopen voor aardig minder dan die €2500,- dan zou dat zomaar een extra mogelijkheid kunnen bieden indien TS nog steeds een VT60 zou willen. Zowel voor de winkel als TS. Waarom zou dit nergens op slaan vind je?

Edit: maar blijkbaar is het voor TS toch teveel om even een reactie te plaatsen op deze specifieke vraag dus laten we het verder voor wat het nu is.
Sorry voor de late reactie, maar vreesde dat het topic was verwijderd, gelukkig dus niet en kan ik hier verder beroep doen op menig advies ;)

Wat betreft de Plasma VT60 is er na een heuse zoektocht naar een VT60 geen hoop meer op leverbaarheid :'( Er zit dus niets anders op, om met de credit dan maar een Led-tv in huis te moeten halen.

Intussen ben ik al naar verschillende Led-tv's gaan kijken en wat valt het me vies tegen, dat deze markt nog steeds geen grote sprongen in beeldkwaliteit heeft geboekt. Zelfs bij toestellen in een prijsklasse van +/- 2.500 Euro, kom je nog steeds enkele of gecombineerde van de onderstaande artifacts tegen….

- Backlightbleeding.
- Clouding
- Flikkeren van de leds (local dimming)
- Beroerde video-proccesing
- Slecht zwartwaarden (blauwe waas)
- Enz................

Dan doet het me toch wel ergens pijn om tegen een bedrag van €2.500 met een belabberd beeld aan te moeten kijken. Enkel die kromme LG EC930V kon me nog ergens bekoren, maar helaas staat deze techniek nog in de kinderschoenen en is een prijs van 3.500 Euro met een CashBack van 500Euro waar je naar lezen veel te lang op moet wachten ook niet echt aan te bevelen.

Misschien moet ik me maar gewoon en als overbrugging naar wat beters in de toekomst bv een Sony W829 met de bijbehorende artifacts aankopen! Dan doet het alvast minder pijn om tegen een bedrag van +/- € 900Euro met de nadelen ervan te moeten aankijken ipv 2.500 Euro.
Hierbij hou ik nog een slordige 1.500 Euro over voor andere audio of video zaken of mocht het allemaal plotseling in de OLED-wereld wat sneller gaan, misschien wel een echt vervangende plasma-tv (OLED).

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 14-01-2015 21:21 ]

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Klinkt alsof de VT60 de enige perfecte tv ter wereld was....

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 11:50
Je bent er wel echt verliefd op he? ;)

Misschien via deze weg een overbrugging?

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

EDIT: Oh ja sorry - je moet natuurlijk die 2500 besteden bij DIE winkel. Balen.

[ Voor 12% gewijzigd door iamzero456 op 14-01-2015 22:04 ]

• Moris
Grandisimo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:58:
Klinkt alsof de VT60 de enige perfecte tv ter wereld was....
Perfect was ie zeker niet, maar de kleine nadelen wegen zeker niet door op de grote en vele artifacts van een te duur betaalde Led-tv :)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07
waar gebruik je tv voornamelijk voor?Films?

• Moris
freaky35 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:37:
waar gebruik je tv voornamelijk voor?Films?
De tv wordt hier voornamelijk voor film, series enz.. gebruikt, dus zeker niet voor spelconsoles of een pc op aan te sluiten.

Na rondvraag zou deze plasma “LG 60PB560V” eventueel nog leverbaar via mijn winkel kunnen zijn aan de prijs van +/- €799. Het gaat hier bij deze LG puur om een no nonsens apparaat, dus gewoon gericht op de beeldkwaliteit. Enig klein en persoonlijk minpunt, geen hoofdtelefoonaansluiting.

Zou deze LG het dan kunnen worden met het oog op een overbrugging naar meer aanbod onder de Oled tv’s :?

Dit toestel is helaas ook nergens in demo te bekijken, dus beeldprestaties zijn dan ook moeilijk in te schatten.

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Ik heb net eens naar de specificaties van dat toestel gekeken. Durven ze dat nog een tv te noemen?
Geen smart-functies, geen 3D, geen netwerkaansluiting (dus ook geen DLNA), maar één HDMI-aansluiting, inderdaad geen hoofdtelefoonaansluiting, ... en daar vragen ze nog € 799 voor?

Een goede raad: koop u gewoon een moderne, kwalitatieve LED-tv in plaats van zo'n energieverslindende plasma-tv die niets kan en amper aansluitingen heeft. Je hebt tegenwoordig LED-tv's met een adembenemende beeldkwaliteit. Vooral de Japanse merken (Sony, Panasonic) zijn aan te raden als je echt kwaliteit wilt.

• Moris
Apollo89 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:04:
Ik heb net eens naar de specificaties van dat toestel gekeken. Durven ze dat nog een tv te noemen?
Geen smart-functies, geen 3D, geen netwerkaansluiting (dus ook geen DLNA), maar één HDMI-aansluiting, inderdaad geen hoofdtelefoonaansluiting, ... en daar vragen ze nog € 799 voor?
Euh, waarom meer betalen aan nutteloze functies waar ik persoonlijk als gebruiker echt niets aan heb?

Zoals ik reeds eerder aanhaalde gaat het hier bij mij "puur om de beeldkwaliteit", al het overige werd hier op mijn Pana VT60 ook nooit gebruikt!! Er zijn mensen zat die het zeer jammer vinden om meer te betalen voor al die ongewenste toeters en bellen, helaas is een betere beeldkwaiteit steeds functioneel gekoppeld aan een berg onbenutte opties :(

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:49
Als je van de winkel mag bepalen wanneer je die 2500 uitgeef zou ik wachten op de nieuwe modellen die dit jaar op de CES zijn getoond. Ik zou het zonde vinden als je nu een 2014 model zou kopen. De nieuwe toestellen ondersteunen HDR en hebben Quantum-dot techniek. Verder worden de nieuwe modellen vaak met cashback acties geïntroduceerd waardoor je ze met soms wel 500 euro korting kunt aanschaffen en als je een beetje goed kunt onderhandelen kan je nog meer van de vraagprijs afhalen. Dus misschien twee of drie maanden kijken naar een tv met redelijke beeldkwaliteit om vervolgens een 2015 model aan te schaffen.

V&A aangeboden: Panasonic Viera TX-P50G30 (THX certified)

Gewoon een goede mid to high-end Plasma voor 350 op de kop tikken, beeld kwaliteit is minder dan je VT60 maar voor de komende tijd moet dat toch geen probleem vormen. De G-series van Panasonic leveren meestal zeer behoorlijk beeld.

[ Voor 24% gewijzigd door BlacKstaR- op 15-01-2015 19:25 ]

• Moris
BlacKstaR- schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:23:
Als je van de winkel mag bepalen wanneer je die 2500 uitgeef zou ik wachten op de nieuwe modellen die dit jaar op de CES zijn getoond. Ik zou het zonde vinden als je nu een 2014 model zou kopen. De nieuwe toestellen ondersteunen HDR en hebben Quantum-dot techniek. Verder worden de nieuwe modellen vaak met cashback acties geïntroduceerd waardoor je ze met soms wel 500 euro korting kunt aanschaffen en als je een beetje goed kunt onderhandelen kan je nog meer van de vraagprijs afhalen. Dus misschien twee of drie maanden kijken naar een tv met redelijke beeldkwaliteit om vervolgens een 2015 model aan te schaffen.
De vraag hierbij, wanneer deze toestellen daadwerkelijk leverbaar zullen zijn en helaas dan ook aan de volle introductieprijs :(
Zoals reeds eerder vermeld, ben ik met mijn creditnota aan de winkel gebonden ;)
BlacKstaR- schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:23:
Gewoon een goede mid to high-end Plasma voor 350 op de kop tikken, beeld kwaliteit is minder dan je VT60 maar voor de komende tijd moet dat toch geen probleem vormen. De G-series van Panasonic leveren meestal zeer behoorlijk beeld.
Idem.....

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:49
Moris schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:31:
[...]

De vraag hierbij, wanneer deze toestellen daadwerkelijk leverbaar zullen zijn en helaas dan ook aan de volle introductieprijs :(

[...]

Zoals reeds eerder vermeld, ben ik met mijn creditnota aan de winkel gebonden ;)

[...]

Idem.....
Dat snap ik wel maar, kan je nu niet voor 300-400 een interim televisie aanschaffen? Ik weet niet waar je je Panasonic heb gekocht. Als dit bij een speciaal is gedaan dan kun je even navragen wanneer zij de nieuwe modellen in de showroom verwachten.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07
Als je vooral films kijkt, word een beamer dan geen optie of?

• Moris
@BlacKstaR-
Mijn Pana VT60 is in de winkel achter de hoek gekocht.
Helaas ga je voor een €300-400 geen 55" exemplaartje vinden, de “LG 60PB560V” komt hierbij wel dicht in de buurt.

@Freaky35
Beamer in de huiskamer is helaas echt geen optie.

Nergens kan ik een recente review van de LG PB560V vinden?

edit
Helaas niet exact hetzelfde type hier, http://www.hdtvtest.co.uk...0-60pk590-20100824823.htm
Deze LG blijkt wel zéér gevoelig te zijn aan IR :|

[ Voor 20% gewijzigd door Moris op 15-01-2015 20:32 ]

• Moris
De knoop is eindelijk doorgehakt :)
We hebben als tijdelijke overbrugging naar Oled en als vervanging van de 55” Pana VT60 voor deze beste prijs/kwaliteit led-tv gekozen, namelijk de Sony 42W829.

Waarom nu de keuze om van een 55inch naar een 42inch te gaan?

- Deze 42" tv verhuisd bij een upgrade naar Oled, naar de dochter haar kamer en is daar de perfect maat voor.
- Zodat we een €1.900 aan budget en credit over houden naar de toekomstige Oled-tv.
- Door een kleiner exemplaar te nemen gaan alvast de aanwezige artifacts, die je helaas en ongeacht de prijsklasse bij alle led-tv's ziet, minder uitvergroot worden.

Allen hier nog bedankt voor het meedenken :)
Pagina: 1