Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe 5.1 receiver voor B&W DM 603 S3

Pagina: 1
Acties:

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:04
Ik was nog niet klaar... maar goed.

In plaats van een gelikte soundbar van ca. 1000+ euro ben ik na luisteren van o.a. Bose Cinema, Sonos en Naim Muso er toch op terug gekomen om mijn speakers te gaan vervangen voor een van deze apparaten. Het geluid sluit niet aan bij mijn wensen en wat ik gewend ben. Sterker nog, ik heb mijn vloerzuilen geupgrade van de B&W DM 602.5 S3 naar de DM 603 S3 en dit is al een wereld van verschil zeker in het laag:)
Nu wil ik nog mijn 12 jaar oude Sony STR DB 780 vervangen voor een moderner apparaat met nog betere specs.

receiver
Marantz, Yamaha, Sony of...

budget is ca. 500 euro

]Ik wil het apparaat gaan gebruiken om vooral van muziek te genieten dus stereo
[i]daarnaast wil ik het gebruiken voor het bekijken van films in 5.1 en live registraties van concerten. Op dit moment heb ik dus een Sony STR DB 780 met als zuilspeakers de B&W DM 603 S3 (genieten) en als rearspeakers de DM 601 S3 met een center de B&W LCR3. De Sony receiver is nu ca. 12 jaar oud, geen HDMI, geen internet,etc. Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Ik verwacht een mooi muziekbeeld in stereo, kunnen streamen van internetradio, spotify etc en daarnaast af en toe een film/concert in 5.1 kunnen kijken met bijbehorend geluid.Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?[nee, geen idee]

[b]Wat heb je zelf al gevonden?[alleen merken zoals Marantz, yamaha etc.]
[i]Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Totaal niet, wel een die HDMI heeft uiteraard, moderner is met de nieuwe techniek zoals kunnen streamen, app op telefoon/tab. Naar welk merk gaat je voorkeur uit? geen voorkeur. Heb nu dus een 12 jaar oude Sony maar instellingen zoals hall,concert,game etc gebruik ik nooit.

Ik probeer dus enig inzicht te krijgen welke receiver het beste bij mijn speakers en bij mijn wensen past.
Ik weet niet of Dab+ toegevoegde waarde heeft, ik ken het nu ook niet. Wel het streamen lijkt me makkelijk evenals bluetooth. De Samsung 55 inch van 2 jaar oud wordt er op aangesloten en dat kan bij de huidige alleen met een optische/analoog kabel.
graag jullie reacties/suggesties/opmerkingen.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik ben zelf erg tevreden met mn yamaha receiver.
Yamaha heeft "pure direct" waarbij hij alle onzin uitzet in de receiver om een zo puur mogelijk geluid te produceren.
Dit is in stereo.
Bij een 7.2 kanaals kun je je 603 s3's ook biampen.
Dit heb ik ook gedaan bij mn NS-F700's en bevalt me prima.
Welke tv heb je dan ?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Grandisimo schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:29:
Yamaha heeft "pure direct" waarbij hij alle onzin uitzet in de receiver om een zo puur mogelijk geluid te produceren.
Zo'n stand hebben vrijwel alle merken receivers.
Bij een 7.2 kanaals kun je je 603 s3's ook biampen.
Dit heb ik ook gedaan bij mn NS-F700's en bevalt me prima.
Bi-ampen geeft (in deze klasse) weinig tot geen verschil in power dan wel geluid. Het is/staat/klinkt wel cool maar daar blijft het meestal bij :)

Nickname does not reflect reality

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Voor de rest alles goed ???

• snoekds20
:) Ja prima.
TV is een samsung EU55es7000 en is nu 2 jaar oud. Ik ga me eens verdiepen in Yamaha receivers, bi-ampen en 3d en 4K geluid. Is het wel nuttig en heb ik het wel nodig. Het hoeft niet perse een versterker met allerlei toeters en bellen te zijn. Om te beginnen, 5.1 of 7.1? Laat ik daar als eerste een keuze in maken :)
en wat is de meerwaarde van DAB+ als je ook internetradio en spotify heb?

[ Voor 10% gewijzigd door snoekds20 op 10-01-2015 13:46 ]

• snoekds20
Iemand een suggestie voor een receiver met voldoende stream mogelijkheid, spotify, DAB+(heeft dit toegevoegde waarde?) tot ca 500 euro?

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 13:16
Ben zelf enorm te spreken over de kwaliteit van mijn Marantz nr1602 in combinatie met Monitor Audio Radius HD serie. Eerst een Yamaha aangesloten gehad, maar dit gaf eerder een schel ipv warm geluid. De combinatie luidsprekers - receiver kan dus ook nog een rol spelen in de geluidsweergave. Hoe het tegenwoordig zit met al die stream mogelijkheden weet ik niet. Denk dat de meeste moderne toestellen dit ondertussen wel deftig ondersteunen.

• snoekds20
Qua budget en aansluitingen/mogelijkheden prima, twijfel of 7 x 50 W niet te licht is. Hou van live concertregistraties en dat mag best op een redelijk volume.

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 13:16
snoekds20 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:47:
Qua budget en aansluitingen/mogelijkheden prima, twijfel of 7 x 50 W niet te licht is. Hou van live concertregistraties en dat mag best op een redelijk volume.
Heb zelf ook 5 X 50 watt en hoewel ik ook maar boekenplank speakers heb, heb ik dit nog nooit als te weinig ervaren. Heb me trouwens al vaak laten zeggen dat je ook niet naar dergelijke cijfers moet kijken om.

• snoekds20
Ik twijfel tussen een marantz SR 5008/5009 of de SR6008/6009 wat is echt nodig, wifi nee, er loopt een kabel. Bluetooth ga ik dit vaak gebruiken....denk het niet. Ziet iemand andere belangrijke verschillen die ik over het hoofd zie? Qua geluid en mogelijkheden voldoen ze allemaal aan mijn gestelde eisen.
Een ander alternatief is de Denon serie. Prioriteit zal muziek (stereo) worden maar af en toe een film met goede HT sound wil het gezin natuurlijk ook.

[ Voor 14% gewijzigd door snoekds20 op 14-01-2015 23:01 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

De opbouw van de Marantz-receivers is wel beter dan de gelijke Denons binnen de series die je noemt. Er is een site die ze tegenover elkaar zet, als ik die zo vind dan post ik die hier wel even.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• snoekds20
mooi, dat zou handig zijn voor vergelijk.
Ik denk dat ik ga kiezen tussen de Sony STR-DN1050 of de Marantz SR5009. Ik heb een lichte voorkeur voor de Marantz maar het prijsverschil van een kleine 100 euro is ook wel wat waard. Iemand opmerkingen wat het verschil is waar ik niet aan gedacht heb?

[ Voor 82% gewijzigd door snoekds20 op 15-01-2015 23:12 ]

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:19 ]

Pagina: 1