[HTC ONE X] flikkerend beeldscherm na vervangen scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re_mick
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-03-2024
Hallo iedereen,

Ik heb sinds het vervangen van mijn scherm (had mijn telefoon, een HTC ONE X S720e, laten vallen) last van een donker flikkerend beeldscherm Dit scherm had ik bij replacedirect gekocht, en het was inclusief nieuwe LCD (dat schijnt veiliger te zijn). Zeker als de batterij bijna leeg is neemt het flikkeren toe, en wordt het beeldscherm bijna zwart. Hierdoor is het normaal gebruiken van de telefoon lastig. Bovendien is de helderheid van het scherm niet meer aan te passen via de app. Via facebook ben ik door HTC geadviseerd om hier bij tweakers dit probleem voor te leggen: in de reeds bestaande topics over flikkerende beeldschermen (niet alleen HTC) kon ik mijn probleem niet goed herkennen, dus vandaar dit topic..

Ik heb gisteren opnieuw de telefoon open gemaakt in een poging eventuele connecties beter aan te brengen. Het is namelijk zo dat het aanbrengen van een van de kabels erg lastig is en dat dat makkelijk fout kon gaan. Ik heb deze kabels opnieuw bevestigd, en volgens mij zitten die nu goed. Helaas is het probleem niet verholpen. Ook heb ik de koperen folie van de batterij weer losgemaakt en beter bevestigd. Ik heb niet geprobeerd om de telefoon naar fabrieksinstellingen terug te zetten, omdat ik denk dat dat het niet gaat oplossen, en dat een verspilling van tijd zou zijn in dat geval.

Ik denk zelf dat het probleem niet zozeer ligt aan de verbindingen van de telefoon, maar eerder aan de batterij: bij het vervangen van het scherm zat deze vastgeplakt aan het originele scherm. Ik moest kracht zetten om het los te krijgen, en daarbij is toen de batterij een beetje gebogen (deze was naar mijn mening ook meer een soort "klei" qua buigen: het gaf makkelijk mee). Daarom denk ik dat het opnieuw nalopen van de kabels geen zin heeft. Wel zou het natuurlijk kunnen dat ik de aansluiting van de batterij beschadigd heb, al is er bij die aansluiting niets van te zien.

Ik krijg op mijn telefoon verder geen foutmeldingen: op het "helderheid aanpassen" en het flikkeren na doet alles het gewoon nog: bellen, trillen, knopjes, app's. Ik heb wel een foutenrapport laten maken door de telefoon, maar ik heb werkelijk waar geen enkel idee wat de ruim 1300 A4'tjes tekst betekenen (veel nummertjes).

Concluderend: mijn telefoon flikkert sinds het vervangen van het scherm, wat erg hinderlijk is. Het opnieuw aanbrengen van de kabels heeft geen effect gehad. Mijn vraag aan jullie is dan ook: wat denken jullie dat het probleem in mijn telefoon is?

(Zou het nuttig zijn om een nieuwe batterij te plaatsen? Of heb ik misschien toch bepaalde aansluitingen of draden beschadigd, waardoor hij het niet meer doet? Toch een terugzetten naar fabrieksinstellingen)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

ik heb zelf wifi problemen gehad met mij htc, ik heb toen de telefoon uit elkaar gehaald. en toen ik hem weer in elkaar zette had ik het zelfde probleem, ik heb toen veel op internet gezocht en wat bleek bij mij lag het aan de batterij. maar zoals je al zegt heb je hem een beetje verbogen dus vervangen is zeker een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re_mick
Hoi mike-19,

Ik dacht inderdaad dat het ook aan de batterij lag. Daarom had ik een nieuwe batterij besteld, en heb deze zojuist (vrij zorgvuldig, al zeg ik het zelf) gemonteerd, bijgestaan door een instructievideo op youtube.

Echter: helaas, het heeft niet geholpen. Het beeldscherm flikkert nog steeds. Het probleem lijkt niet (veel) erger geworden.

Nu blijven er eigenlijk maar 3 opties over waar het, naar mijn mening, aan kan liggen:

optie 1. het scherm en de rest van het toestel zijn niet goed op elkaar "ingespeeld" of iets dergelijks, waardoor het ding niet goed werkt. Dit zou misschien kunnen verklaren waarom mijn "helderheids app" (voor het instellen van de helderheid) niet werkt. Zou de oplossing dan kunnen zijn om de telefoon te resetten? Het lijkt me namelijk wel een beetje sterk dat dit het probleem gaat verhelpen, omdat ik niet snap wat er dan wordt "hersteld". Misschien dat hier iemand het weet?

optie 2: het beeldscherm wat ik heb besteld is gewoon niet helemaal in orde. Aangezien het probleem begon met het vervangen van het scherm, kan het natuurlijk ook hier aan liggen. Misschien dat er bij het monteren van het scherm, wat wel origineel was maar bij de goedkoopste (Nederlandse) leverancier: replacedirect).

optie 3: ik heb, toen het ding op de grond viel, ook iets in de telefoon beschadigd. Ik vraag me dan wel een beetje af wat dat moet zijn, aangezien hij het verder nog redelijk prima doet. Ik kan hier slechts naar gissen, aangezien ik het zelf niet weet.

Wie o wie heeft er verstand of ervaring met een dergelijk probleem?

Ps: ik heb ook een korte video gemaakt waarin het flikkeren duidelijk zichtbaar is. Misschien is het handig om deze ook te posten?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hoe meer info des te beter.
Ik heb van veel telefoons het scherm vervangen, dit soort grapjes zijn ook vaak het resultaat van een defect LCD kabeltje of LCD zelf. Opnieuw het scherm erop proberen te zetten zou je kunnen proberen, anders het schermpje omruilen voor een nieuw exemplaar.

Helderheid aanpassen lijkt mij te verwijten aan een kapot proximity sensor.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re_mick
Hallo Quad,

Dank voor je antwoord.

Om antwoord te geven op je tips:
- ik heb het scherm al reeds helemaal losgekoppeld en opnieuw bevestigd. De losse onderdelen die bij het vervangen moesten worden overgezet (de volumeknop en de microfoon aan de bovenkant) heb ik wel laten zitten, aangezien zij niet verbonden (lijken te) zijn met het beeldscherm. Dit heeft het probleem niet verholpen.

- de proximity sensor functioneert. Dit heb ik getest door te bellen met iemand, en te kijken of het beeldscherm aan en uitgaat. Dit gebeurde inderdaad.

Overigens vraag ik me inderdaad of het niet gewoon aan de LCD kabel kan liggen: ik vind het sowieso een beetje raar dat je in de tutorial wordt geacht de kabel van het LCD (die reeds aan het nieuwe scherm was bevestigd) moet buigen. Dit buigen kan volgens mij nooit echt goed zijn voor een kabel. Toch moest dat volgens de tutorial(s)

Ik heb replacedirect zojuist een email gestuurd. Ik hoop dat zij mij ook verder kunnen helpen, want zo'n flikkerend scherm is best wel irritant (niet onoverkomelijk, maar toch iets wat je niet graag ziet na een dergelijke dure reparatie). Ik zal meer informatie posten zodra ik meer weet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

de htc one x heeft 3 verschillende types schermen met verschillende nummers heb je wel gekeken welk type nummer je oud scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Als je de mogelijkheid hebt om een microscoop te gebruiken , op het mainboard onder de shielding kan een scheurtje in de harslaag rondom de processoren zitten. Als dit het geval is, heb je kans op de storingen die je omschrijft. Bij het overzetten van je moederboard op het nieuwe scherm kan er spanning op de print gestaan hebben, het is wat vorm betreft niet de meest fijne vorm om mee te werken (erg klein/smal stukje PCB waar alle aansluitingen op geconcentreerd worden) .

Proximity sensor doet idd niets anders dan doorgeven of er iets voor zit (je hoofd) en stuurt dan scherm op uit.. Lichtsensor echter kan wel voor problemen zorgen. Deze zit er ook vlak bij , printje van de aan/uit toets bevat beide sensoren ...

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Pagina: 1