Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-05 20:07
Voor het planmatig verwerken van een klantenbestand zoek ik een digitale kaart van Nederland waar je:
A: Kunt inzoomen waarbij tijdens het inzoomen er details bijkomen en bij het uitzoomen details verdwijnen.
(Heb je bijvoorbeeld bij routeplanner of routeXL etc. etc.)
B: Je hier zelf P.O.I. kunt invoegen welke zichtbaar blijven.
(En naar gelang van de zoom de details verschijnen)
C: Je deze P.O.I. kunt voorzien van een kleurtje naar gelang het type adres.
(Klant, Suspect, Prospect, Lead dat soort grappen)
Dit moet dus wijzigbaar zijn!

Ik heb een tijdje zitten googelen maar dit soort kaarten kan ik dus buiten de routeplanners of google maps niet vinden. Waar vind ik zoiets downloadbaar en bewerkbaar?

Ik heb me serieus een breuk zitten zoeken maar kan er niet eentje vinden. |:(
Puntje is wel dat het bedrijf waar ik werk een start-up is en er geen 100-den euro`s voor een map neergelegd gaan worden...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:46
Misschien dat je OpenStreetMap kunt gebruiken? Hebben ook gewoon een API. Het is alleen wel even zelf knutselen ;) En gratis! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 09-01-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Deze was ik inderdaad al tegengekomen, maar daar dan inderdaad een download van. Online bewerken gaat hem niet worden ben ik bang. Beetje knutselen is niet erg, ik heb nu een lijst met 1300 adressen en das best lachen met plannen. Ik heb wel een bak met filters maar toch...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Is Google Earth geen optie? Zover ik weet bied dat de opties die je zoekt. Weet niet precies in hoeverre je details op de kaart zelf wilt weergeven ipv een apart schermpje, maar er is een hoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegury
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:00
Je zou gebruik kunnen maken van een Geografisch Informatie Systeem (GIS), maar dit kost wellicht iets meer tijd om uit te vogelen.

ArcGIS is veel gebruikt maar duur, ik vind Qgis net zo goed werken en die is open source (en vond ik wat makkelijker uit te vogelen).

Achtergrond kaarten kun je downloaden, zoals de eerder aangegeven Openstreetmaps, ik geloof dat er in Qgis een database met wat kaarten zit.

Je kunt met deze programmas nog veel meer dingen dan je hebt aangegeven te willen. Veel analyseermethoden en visualisatie mogelijkheden.

Er zijn een hoop tutorials op internet te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 08:01
Met QuantumGIS (QGIS) kun je dit in principe doen. Eventueel gebruiken met GeoServer (open source) om te presenteren op een webpagina. QGIS gebruik je dan om data in te voeren en te wijzigen. GeoServer gebruik je dan om de gegevens te presenteren.
Als ik jou was zou ik beginnen met QGIS. GeoServer vereist wat meer kennis en tijd om goed te gebruiken.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Qgis klinkt wel aardig, google earth heb ik niet naar gekeken. Lang geleden ooit geinstalleerd maar die gin galtijd online, geen idee of je ondertussen downloadable content hebt dus daar kan ik nog eens naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:01
Je kan diverse gratis kaarten gebruiken via PDOK (Publieke Dienstverlening op de Kaart)
https://www.pdok.nl/nl/pr...k-services/overzicht-urls
Deze kan je onder anderen inladen in QGIS

Wellicht is het ook de moeite waard je eens te verdiepen in Leaflet. http://leafletjs.com/
Hiermee kan je leuke interactieve kaartjes maken dmv javascript.

[ Voor 29% gewijzigd door perslucht op 21-01-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 08:15
Gewoon Google Maps kan toch ook wat jij wilt?
Even goed onderzoeken, want dit heb ik onlangs voor een klant ook geïmplementeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Ik zie niet zo goed waarom de kaart te downloaden moet zijn. Waar is dat precies voor nodig? Wat jij lijkt te willen is het projecteren van POI's op een kaart. Dat is compleet iets anders. Die POI's zijn gewoon coordinaten met wat data er aan vast, en die hoeven je pand niet te verlaten. De kaartdata die je daar onder laat zien kan toch gewoon dynamisch gedownload worden? Dan kan je gewoon OSM of Google Maps of Bing of welke provider van data dan ook gebruiken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1