ASUS S551LN - Geen Full HD mogelijkheid meer

Pagina: 1
Acties:

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-03 14:15
Een tijdje geleden is er elektronische luchtverfrisser vloeistof over m'n laptop gevallen (ASUS S551LN-DN079H). Niet veel later gaf het dusdanig problemen dat ik het scherm heb moeten laten vervangen.
Toen ik na een weekje ofzo de nieuwe Kodi TV erop ging zetten kwam ik er achter dat mijn maximaal instelbare resolutie 1366 x 768 was Maar mijn scherm behoorde Full HD te zijn. Na diverse drivers en instellingen geprobeerd te hebben zonder succes heb ik de laptop teruggestuurd naar ASUS.
Zij hebben de laptop na gekeken en het scherm (weer) vervangen. Nu heb ik hem vandaag terug ontvangen en direct naar de resolutie gekeken, maar weer is 1366 x 768 de max....
Gebeld met ASUS maar daar geven ze aan dat het scherm echt de juiste moet zijn.

Dus heb ik weer gezocht naar drivers en instellingen maar kom er niet meer uit. Hopelijk heeft hier iemand een idee. Ik heb zelf nadat ik de laptop terugkreeg windows 8.1 opnieuw geinstalleerd omdat ik geen zin had in alle meekomende software die bij een nieuwe laptop schijn te horen. Wellicht dat ik daardoor een officiele driver mis? Die op de asus website staan zijn het in ieder geval niet. Ook de drivers van de Geforce 840M maakten geen verschil, dus ik zit nu met m'n handen in het haar...

• BadWampa
Het aantal reacties gaf al aan dat dit niet software matig is op te lossen. De notebook wordt morgen weer opgehaald door Asus voor nader onderzoek...

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Zijn er niet gewoon 2 schermopties voor die laptop?

Volgens ASUS:
15.6" 16:9 HD (1366x768) of Full HD (1920x1080) Glare panel

Het ligt er dus aan welke je origineel erin had zitten.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• BadWampa
Ja dat klopt, ik heb de uitvoering met de i7 processor en die heeft van alles de beste specs dus ook het scherm. Nu was ik na de 1e reparatie al bang dat men van Asus het verkeerde scherm erin heeft gezet.
Ik heb vandaag een reparatie update status gehad waarin er wordt aangegeven dat het moederbord wordt vervangen.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Maar niks over je paneel?

Kun je niet iets toevoegen aan het service request? Als je Full HD had dan hoor je dat ook weer terug te krijgen!

Succes!

Manusjes van alles kunnen multitasken

• BadWampa
Bedankt! Op de reparatiebon van 9 januari stond een productspecificatie nummer waar ik wel enigzins uit kon afleiden dat het om een Full HD scherm ging. Het exacte nummer weet ik even niet want de bon ligt thuis, maar de cijfer reeks eindigde op "F/HD" of iets in die trend. Toen ik ook belde heb ik het voor de zekerheid gevraagd aan de medewerker en die gaf aan dat het een Full HD scherm was.

Ik hoop dat het euvel nu straks verholpen is, want ik ben nu al die tijd nog aangewezen op m'n oude acertje...

• BadWampa
Update:
Na veel (lees heel veel) mailen, chatten en bellen kreeg ik van Asus de mail waarin stond dat de laptop niet meer te repareren is en dat ik mijn geld terug zou krijgen.

Dat is nu uiteindelijk ook gebeurd dus nu sta ik weer voor de keuze "welke laptop ga ik kopen?". Dezelfde kopen gaat niet meer want die is nauwelijks meer verkrijgbaar of duurder geworden dus ik zoek een vervanger voor ongeveer hetzelfde bedrag (mag wel ietsje meer).

Nu heb ik al de HP Envy TouchSmart 15-k046nd (pricewatch: HP Envy 15-k046nd) in 't vizier maar twijfel nog omdat ik verschillende meningen over HP hoor. Iemand advies voor me?
Pagina: 1