Toon posts:

HDD --> SSD maar eerst naar factory settings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een vraag wat ik het best zou doen als ik mijn huidige OS wil migreren naar een SSD. Dus HDD --> SSD.
Ik heb een harde schijf die opgesplitst is in 2 stukken, C: (voor mijn OS) en D:(voor mijn data). Nu wil ik alles op deze HDD naar factory settings zetten, buiten het data D:, gedeelte.

Wat doe ik nu best als ik dit wil bereiken?

Groeten.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Wat bedoel je precies? Ik denk dit: je hebt een merkcomputer met een 'recovery partition' en je wil die partitie + D: migreren en vervolgens de recovery gebruiken om C: opnieuw te installeren, klopt dat?

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:33:
Wat bedoel je precies? Ik denk dit: je hebt een merkcomputer met een 'recovery partition' en je wil die partitie + D: migreren en vervolgens de recovery gebruiken om C: opnieuw te installeren, klopt dat?
Neen, probleem is dat er maar 1 harde schijf in mijn pc zit, en die is opgedeeld in 2 gelijke partities, 1TB voor C, waar mijn OS op zit, samen met mijn programma's en 1TB voor D voor mijn data, zoals fotos. Stel als ik nu mijn pc naar factory settings overzet, verlies ik dan ook mijn Data of niet?

Mocht dit niet het geval zijn zou ik dan op het einde gewoon mijn windows samen met een aantal andere standaard programma's migreren naar mijn SSD. En hierbij doe ik dus geen verlies van mijn data.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:36:
[...]

Neen, probleem is dat er maar 1 harde schijf in mijn pc zit, en die is opgedeeld in 2 gelijke partities, 1TB voor C, waar mijn OS op zit, samen met mijn programma's en 1TB voor D voor mijn data, zoals fotos. Stel als ik nu mijn pc naar factory settings overzet, verlies ik dan ook mijn Data of niet?

Mocht dit niet het geval zijn zou ik dan op het einde gewoon mijn windows samen met een aantal andere standaard programma's migreren naar mijn SSD. En hierbij doe ik dus geen verlies van mijn data.
Het probleem is dat ik helemaal niet weet wat jij bedoelt met "factory settings". Ik ga er van uit dat dit zo'n recovery partitie is zoals enkele producenten van merkcomputers hebben. De vraag is dan of je die wil bewaren. Indien niet, laat weten wat het dan wél is.

Wat voor 'reset' het ook is, als hij werkelijk alle partities verwijderd zou hij daar wel nog een waarschuwing voor moeten geven.

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:40:
[...]

Het probleem is dat ik helemaal niet weet wat jij bedoelt met "factory settings". Ik ga er van uit dat dit zo'n recovery partitie is zoals enkele producenten van merkcomputers hebben. De vraag is dan of je die wil bewaren. Indien niet, laat weten wat het dan wél is.

Wat voor 'reset' het ook is, als hij werkelijk alle partities verwijderd zou hij daar wel nog een waarschuwing voor moeten geven.
Factory settings is dus gewoon gaan naar het begin van toen ik de PC heb gekocht, dus dat zal dan zijn vanaf het eerste gebruik. Zonder de programma's die ik nadien heb gedownload.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is toch een kwestie van gewoon je OS op je SSD installeren met de bijgeleverde DVD of een bootable USB?

Vervolgens kan je C-partitie wissen.

[ Voor 40% gewijzigd door br00ky op 09-01-2015 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:55:
Dat is toch een kwestie van gewoon je OS op je SSD installeren met de bijgeleverde DVD of een bootable USB?

Vervolgens kan je C-partitie wissen.
Dat zou leuk zijn mocht die meegeleverd zijn, aangezien ze dat al een aantal jaren niet meer doen, of toch niet vaak, ze zetten nu namelijk al die software die nodig is gewoon op de HDD zelf, zonder de CD te geven.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen probleem. Je hebt de licentiecode dus zijn er legale, schone images te downloaden. Bootable USB maken en gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 09-01-2015 21:09 ]

Pagina: 1