Eerste gebruik van een laptop.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646455

Topicstarter
(ik weet niet goed in welk forum dit te plaatsen.)

Hallo,

ik heb een laptop besteld, met hulp van dit forum, een Asus N551JK-CN130H.

Hij komt over een dikke 10 dagen aan. Maar ik heb nog nooit eerder een laptop in gebruik genomen.
Wat moet ik doen bij opstarten? Volledig opladen? Iets aanzetten bij de hardware?
Installeert Windows zichzelf op de laptop, of moet ik dit nog manueel doen.
Er wordt veel software van de makers bijgevleverd heb ik vaak gelezen, is dit ook het geval bij ASUS? Moet ik deze verwijderen?
Is windows 8 makkelijk te configureren?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:11
Stekker erin, aanzetten, de rest wijst zichzelf. Waarschijnlijk start er vanzelf een Windows installatie waar je af en toe iets moet invullen. En ja, meestal komt er een hoop voorgeinstalleerde zooi mee maar die kan je gewoon verwijderen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Anoniem: 646455 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:18:
(ik weet niet goed in welk forum dit te plaatsen.)

Hallo,

ik heb een laptop besteld, met hulp van dit forum, een Asus N551JK-CN130H.

Hij komt over een dikke 10 dagen aan. Maar ik heb nog nooit eerder een laptop in gebruik genomen.
Wat moet ik doen bij opstarten? Volledig opladen? Iets aanzetten bij de hardware?
Installeert Windows zichzelf op de laptop, of moet ik dit nog manueel doen.
Er wordt veel software van de makers bijgevleverd heb ik vaak gelezen, is dit ook het geval bij ASUS? Moet ik deze verwijderen?
Is windows 8 makkelijk te configureren?

alvast bedankt
Nu hoort dit eigenlijk thuis in Complete Systemen & Laptops >:)

Stekker er in, externe muis aansluiten en gaan!

Ik begin inderdaad met het opnieuw installeren van Windows op de laptop (letop! niet het SSD formateren, dat is niet zo goed voor de SSD) - hiermee ben je af van alle 'bloatware' - en dat is wel net zo prettig :+

De juiste drivers etc kan je gewoon terug vinden op de website van Asus :D

ASUS levert doorgaans minder 'bloatware' op de laptops dan bijvoorbeeld Samsung of MSI - maar dat maakt voor mij toch niet uit, want ik begin gewoon lekker opnieuw :9

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Formatteren slecht voor een ssd? Onzin. Plus als je niet formatteert ben je alsnog een hoop schijfruimte kwijt aan alle programma's die je niet eens meer gebruikt.

[ Voor 62% gewijzigd door sig69 op 09-01-2015 21:39 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

sig69 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:36:
Formatteren slecht voor een ssd? Onzin. Plus als je niet formatteert ben je alsnog een hoop schijfruimte kwijt aan alle programma's die je niet eens meer gebruikt.
Je kan de partitie verwijderen of een 'quick format' doen, maar een full format is wel degelijk slecht voor een SSD. Voor meer informatie kan je bijvoorbeeld even kijken op How to format an SSD safely :+

[ Voor 17% gewijzigd door Vidra op 09-01-2015 21:44 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hoe vaak formatteer je een schijf nou eigenlijk? Tuurlijk, het zal een x aantal write operaties kosten maar hij gaat er heus niet stuk van. En als je de ssd niet verkoopt volstaat een quick format natuurlijk (ik dacht dat je dat bedoelde overigens).
Overigens, voor de TS: ik raad je niet aan om te formatteren. Ik raad het ook niet af, het is een keuze die je zelf moet maken. Persoonlijk zou ik gewoon alle meuk deinstalleren en vanaf daar verder gaan.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1