UPC Horizon draadloos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

Ik heb een UPC abonnement afgesloten omdat mijn adsl constant stoort. Alleen zie ik nu dat mijn horizon mediabox rechtstreeks aan het aop moet, en mijn opstelling in huis is zo dat er dan een kabel door de woonkamer moet. ADSL komt nu van de andere kant uit de slaapkamer. Is er een oplossing om coax draadloos of via powerline te doen? Kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
even vragen of ze een modem-router naar je toe willen sturen en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nee, Horizon box moet direct via coax aangesloten worden met kabels van goede kwaliteit. Ook dient gebruikt van splitters en koppelstukken zoveel mogelijk vermeden te worden. Digitale TV via COAX is relatief gevoelig voor signaalkwaliteit.
Een los modem-router voor het internet kan in de meterkast geplaatst worden, maar ook dan moet de Horizon box voor TV nog steeds direct aangesloten worden op het AOP. In dit geval kan natuurlijk wel een splitter (in aansluitpakket) in de meterkast geplaatst worden voor splitsen signaal modem en Horizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TimothyW schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:33:
even vragen of ze een modem-router naar je toe willen sturen en opgelost.
Voor internet ja, maar zo'n box doet ook TV, en daarvoor is coax nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
dion_b schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:33:
[...]

Voor internet ja, maar zo'n box doet ook TV, en daarvoor is coax nodig.
ja, daar had ik inderdaad even niet over nagedacht... 8)7
Hoe dan ook, een los modem-router leverde UPC mij zonder te vragen, misschien omdat er wat problemen waren met de modem-router functie van de horizonbox? Die kunnen ondertussen opgelost zijn natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die losse modem leveren ze indien gewenst omdat zat mensen eerste aansluitpunt - en verdeelpunt voor UTP - in meterkast hebben zitten. Of die losse modem een betere router bevat dan de Samsung G7400 is een heel andere kwestie. Maar linksom of rechtsom gaat TS voor TV een coaxkabel nodig hebben.

Je kunt je afvragen waarom iemand anno 2015 liniair TV wil kijken, maar dat is ook een heel andere kwestie :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1