problemen met routen onder Linux :(

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 12:23
ik heb zware problemen met het bereiken van een website onder Linux.
ik zal ff wat vertellen over hoe ons netwerk eruit ziet:

er draait bij ons een webserver onder Linux, die ook fileserver en gateway voor internet is.
onder linux kan ik als ik vanaf de lokale machine inbel, wel gewoon normale websites bereiken, maar de site op de eigen server niet.
Als ik echter geen internetverbinding heb, gaat het perfect.

My guess is dat de DNS adressen niet kloppen, omdat het DNS adres van onze server wordt vervangen door die van mijn internet provider.

zo ziet mijn routing table onder linux er uit:

destination|dummy/gateway|netmask |dev
0.0.0.0 192.168.0.99 255.255.255.0 eth0
192.168.0.0 192.168.0.99 255.255.255.0 eth0

mijn DNS configuratie ziet er zo uit:

dns adressen search domain
192.168.0.99 (lokaal domein)
(dns van provider)

hoe los ik dit op?

ik krijg dus wel verbinding met de lokale webserver als ik geen internetverbinding heb, anders lukt het met geen mogelijkheid.

hoe moet ik die routing table en DNS instellen?

tnx in advance!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 12:23
niemand :'(

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 11:06 schreef sp_strikwerda het volgende:
ik krijg dus wel verbinding met de lokale webserver als ik geen internetverbinding heb
als de server niet met internet is verbonden bedoel je?

Zodra verbinding wordt gemaakt wordt dan een firewall geladen? En zo ja: ligt het daar niet aan?

Verwijderd

My guess is dat de DNS adressen niet kloppen, omdat het DNS adres van onze server wordt vervangen door die van mijn internet provider.
handmatig toevoegen in de hosts-file?

Verwijderd

Misschien dat je ook op je Linuxbak een DNS server moet draaien? Daarin zou je misschien de naam van je server kunnen opnemen en zo ervoor zorgen dat ie niet door de externe DNS-servers wordt geresolved?
Of op al je lokale clients misschien in c:\windows\hosts of /etc/hosts een regeltje plaatsen met de naam en ipadres van je server?
Windows kijkt nl. (voor zover ik weet) eerst of ie zelf het adres weet.
Suc6!

offtopic:
Zemanova, je hebt gelijk met je sig.
No offense to Windhoos users ofcoz... :)