Toon posts:

Hoe weet ik of mijn videokaart goed werkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de mainstream configuratie van Sep Best Buy gekozen en in elkaar gezet.

De videokaart Radeon R9 290 wordt niet herkend door Steam.
Moeder board is Gigabyte G1 Sniper B5 en voeding Coolermaster V550 submodular.

De vraag is of deze wel goed werkt. Hoe kan ik dit controleren?

In Windows apparaat beheer wordt onder beeldscherm adapters wel beide videokaarten herkent.

Ter informatie de steam systeem informatie:
Versie van besturingssysteem:
Windows 8.1 (64 bits)
NTFS: Ondersteund
Crypto Aanbieder Codes: Ondersteund 311 0x0 0x0 0x0

Videokaart:
: Intel(R) HD Graphics 4600

Naam stuurprogramma DirectX: aticfx32.dll
Versie stuurprogramma: 10.18.10.3960
Versie stuurprogramma DirectX: 8.17.10.1333
Datum stuurprogramma: 29 sept 2014
OpenGL-versie: 4.4
Kleurdiepte bureaublad: 32 bits per pixel
Vernieuwingsfrequentie monitor: 60 Hz
DirectX-kaart: AMD Radeon R9 200 Series
Leverancier-id: 0x1002
Apparaat-id: 0x67b1
Aantal monitoren: 1
Aantal logische videokaarten: 1
Geen SLI of Crossfire gevonden

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Zo te zien heb je je monitor aangesloten op je moederbord in plaats van op je videokaart.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-12 15:26
Heb je je beeldscherm wel aan je videokaart aangesloten en niet aan de onboard video?
Heb je ook de laatste drivers geinstalleerd?

Het makkelijkste om te controleren is door een wat zwaarder spel op te starten en kijken hoe die draait, de hd4600 zal niet zoveel kunnen terwijl die r9 290 toch behoorlijke plaatjes op je scherm kan toveren.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de monitor via de HDMI kabel aangesloten op de Radeon video kaart.
We hebben ook de laatste versie van de drivers geïnstalleerd.

We zullen zwaardere spellen uitproberen.

Maar is er ook een objectieve manier om dit te controleren. Misschien heb ik wel dingen verkeerd aangesloten (bv de voeding, o.i.d.). Dus hoe kan ik zien dat de Radeon videokaart echt werkt en gebruikt wordt?

• Axewi
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:45:
We hebben de monitor via de HDMI kabel aangesloten op de Radeon video kaart.
We hebben ook de laatste versie van de drivers geïnstalleerd.

We zullen zwaardere spellen uitproberen.

Maar is er ook een objectieve manier om dit te controleren. Misschien heb ik wel dingen verkeerd aangesloten (bv de voeding, o.i.d.). Dus hoe kan ik zien dat de Radeon videokaart echt werkt en gebruikt wordt?
Als jij zeker weet dat je monitor op de AMD kaart aangesloten zit (dus niet op je I/O shield) en je krijgt beeld dan "werkt" je kaart.
Of je kaart naar behoren presteert kun je uitzoeken door een benchmark te draaien en deze te vergelijken met ander r9 290 kaarten.

Post eens een screenshot van je apparaat beheer met display adapters uitgevouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Axewi op 09-01-2015 16:50 ]

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:07

jpiwf

licenced pepernootaddict

Zoizo even je driver updaten, Ze zijn ondertussen bij 14.500, jij zit op 10.18 als ik je info goed lees.

Qua kabels: als je pc opstart zonder piepjes e.d. en je beeldscherm zit idd aan je videokaart dan zit dat waarschijnlijk goed. Als de stroomkabels niet goed aangesloten zijn weigert de kaart gewoon op de starten. Je zou in de bios/uefi kunnen proberen je onboard hd 4600 uit te schakelen en kijken of Steam dan wel de 290 herkent.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Verwijderd

Topicstarter
Hoe post ik een screen shot?

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2020 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bUkiIzF.png

De HDMI zit vast aan de Radeon kaart en dus niet aan het moederbord. Verder hebben we prima beeld.
Is hiermee bewezen dat de radeon kaart werkt?

Als dit antwoord ja, is dan neig ik er naar de BIOS default te veranderen, zodat alstijd de video kaart genomen wordt van Radeon. Kunnen we dit zonder risico uitproberen (niet opeens helemaal geen scherm meer...)? En hoe doe je dat?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het is heel erg eenvoudig om te checken of de kaart goed werkt. Download valley benchmark (https://unigine.com/products/valley/) en kijk of je score met extreme hd rond de 2400 ligt.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Axewi
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:23:

De HDMI zit vast aan de Radeon kaart en dus niet aan het moederbord. Verder hebben we prima beeld.
Is hiermee bewezen dat de radeon kaart werkt?

Als dit antwoord ja, is dan neig ik er naar de BIOS default te veranderen, zodat alstijd de video kaart genomen wordt van Radeon. Kunnen we dit zonder risico uitproberen (niet opeens helemaal geen scherm meer...)? En hoe doe je dat?
Drivers zijn geinstalleerd ziet er allemaal goed uit.
Aan je verhaal te lezen mag je er dus vanuit gaan dat het allemaal werkt, wil je zekerheid doe een benchmark zoals ik al aangaf.

Je bios veranderen dat deze alleen je pci-e slot als video output pakt kan zonder problemen, maar mocht dan ooit je videokaart de geest geven moet je eerst je bios resetten voordat je op je onboard beeld krijgt. Verder raad ik niet aan dit te doen, je wint hier niets mee en het kost je wel tijd.

http://support.amd.com/en...os=Windows%208.1%20-%2064 hier download je de laatste drivers, installeer deze even. !LET OP deze link gaat ervan uit dat je windows 8.1 X64 hebt! Heb je dat niet volg dan deze link. http://support.amd.com/en-us/download

Edit:
ik zie league of legends staan in je startbalk, als je daar alle details op max zet met 1920X1080 hoeveel fps haal je dan? dat zou al genoeg moeten zeggen gezien de HD4600 dat niet gaat redden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Axewi op 09-01-2015 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Valley Benchmark op Extreme HD krijgen we een score van 2500+, dus de GPU werkt waarschijnlijk gewoon helemaal goed. Maar bij systeeminformatie op Steam staat er dat de GPU die van de processor is. Is dit nu nog een probleem? En hoe kunnen we het oplossen.

Verwijderd

Dat maakt toch verder geen bal uit?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-12 15:35

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

heb je heel toevallig Virtu aan staan?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-12 19:22

Audione0

Strijdt der titanen

Kun je het videogedeelte van de intel chip niet uitschakelen in het bios. Dan weet steam zeker dat het alleen om een R290 gaat :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Pagina: 1