Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:50
Ik heb een Samsung UE48HU7500 TV.
Zodra mijn TV aanstaat heb ik last van packet loss en extreme vertragingen op mijn netwerk.

Wat ik heb gedaan:
De volgende opties heb ik aan/uit gezet op mijn modemrouter (geen verschil):
IGMP Proxy, UPNP, Factory Reset

Reset van de TV naar fabrieksinstellingen heeft ook niet geholpen.
Samsung support kon ook al niet helpen, Samsung wijst naar ziggo (modemrouter het onderdeel wat ik niet kan vervangen).

De vertragingen en packet loss is zowel via Wifi als via een kabel (getest met notebook/pc (pc met intel/realtek)).

TV AAN:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5YUP1Jel.png

TV UIT:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CJvk8Wtl.png

Een schema van mijn netwerk:
Netwerkdiagram

Ik heb een video gemaakt zie mijn link:
Video

Hebben jullie nog suggesties?

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:51
Hulde voor de uitgebreide info, hoeven we eindelijk iemand eens niet te vragen hoe z'n netwerk eruitziet en wat er wel/niet/hoe pingt.

Dat maakt wel dat ik er weinig mee kan, zo'n Cisco-modem is nogal beperkt - net als de meeste andere consumentenrouters trouwens, tenzij je er iets van custom firmware op draait. Idealiter zou je dit even debuggen door de processes en interrupts op je router te bekijken, maar dat gaat nou net niet.

Wat je nog zou kunnen doen is even een port mirror aanmaken in je switch, met Wireshark traffic capturen, en dan de traffic van je TV zien te correleren met die latency spikes. Maar al weet je iets te correleren, dan is het maar de vraag of je er iets mee kan in je routersettings, en je hebt al redelijk wat settings gehad zo te horen... heel misschien valt er aan de TV nog wat in te stellen over wat 'ie wel-en-niet met het netwerk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
- Volgens mij voldoet een CAT5e kabel prima, ik kan me niet voorstellen dat dit klopt, maar zowel de NL als de UK manual van je Samsung tv spreken hierover :
"Gebruik een categorie 7-LAN-kabel om uw televisie met een internettoegangspunt te verbinden"

- En ik lees iets over een "Multiroom Link" functie. Kan dit voor onnodig veel netwerkverkeer zorgen vanuit de tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

EverLast2002 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:25:
- Volgens mij voldoet een CAT5e kabel prima, ik kan me niet voorstellen dat dit klopt, maar zowel de NL als de UK manual van je Samsung tv spreken hierover :
"Gebruik een categorie 7-LAN-kabel om uw televisie met een internettoegangspunt te verbinden"

- En ik lees iets over een "Multiroom Link" functie. Kan dit voor onnodig veel netwerkverkeer zorgen vanuit de tv ?
Ik zie niet waarom een TV überhaupt CAT7 nodig heeft :')
Samsung verwacht TV's die 100Gbit/s doen ofzo?

M.a.w: Je kabels zal het wss niet aan liggen.
Die multiroom functie zou ik eerder naar zoeken, klinkt als een hoop geschreeuw op het netwerk om te zoeken naar andere TV's

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.