Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair voor programmeerwerk, daarnaast voor wat gamen. Ik programmeer veel voor Minecraft. Hiervoor heb ik Skype, Chrome, Eclipse, een of twee Minecraft clients, en een Minecraft-server draaien, wat aardig wat van het systeem vraagt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zelf aan zo'n 900-1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onlangs heb ik een monitor gekocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel heb ik een vijf jaar oude Sony Vaio die het nog steeds geweldig doet. Ben supertevreden met de Intel i5-processor die er in zit. Het liefst heb ik weer een i5 of i7. Als case wil ik per se de R5 omdat deze er gewoon prachtig uit ziet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Assemblage?
Het liefst zet ik het systeem zelf in elkaar zodat ik wat kan besparen. De laatste keer dat ik een desktop heb gebouwd is alweer tien jaar geleden. Is het een gemakkelijk proces? Kan er veel fout gaan? Is het beter om het te laten doen?
Wat ik nodig denk te hebben
Hieronder staat mijn samengestelde lijst van producten. Of alles met elkaar kan samenwerken weet ik niet, heb ik te weinig verstand voor. Hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.
Primair voor programmeerwerk, daarnaast voor wat gamen. Ik programmeer veel voor Minecraft. Hiervoor heb ik Skype, Chrome, Eclipse, een of twee Minecraft clients, en een Minecraft-server draaien, wat aardig wat van het systeem vraagt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zelf aan zo'n 900-1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onlangs heb ik een monitor gekocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel heb ik een vijf jaar oude Sony Vaio die het nog steeds geweldig doet. Ben supertevreden met de Intel i5-processor die er in zit. Het liefst heb ik weer een i5 of i7. Als case wil ik per se de R5 omdat deze er gewoon prachtig uit ziet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil en koel als mogelijk.
- Levensduur van toch wel minimaal vij jaar.
Nee.
Assemblage?
Het liefst zet ik het systeem zelf in elkaar zodat ik wat kan besparen. De laatste keer dat ik een desktop heb gebouwd is alweer tien jaar geleden. Is het een gemakkelijk proces? Kan er veel fout gaan? Is het beter om het te laten doen?
Wat ik nodig denk te hebben
Hieronder staat mijn samengestelde lijst van producten. Of alles met elkaar kan samenwerken weet ik niet, heb ik te weinig verstand voor. Hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 207,- | € 207,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X (refurbished) | € 190,- | € 190,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Logitech Comfort Keyboard K290 (Qwerty, Int'l EN) | € 23,47 | € 23,47 |
| 1 | MS-Tech SM-X35 | € 9,63 | € 9,63 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,75 | € 64,75 |