Nieuwe Workstation/Game PC

Pagina: 1
Acties:

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-03 12:17
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

De PC wordt gebruikt voor Autocad en sketchup met daarbij het office gebeuren.
Daarbuiten wil ik er ook op kunnen gamen op 1920x1080

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€ 1100 - € 1200

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

- Muis en toetstenbord
- Samsung syncmaster 2243SN
- Samsung SH-S223

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Gewoon een degelijk systeem wat het bovenstaande prima kan volstaan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ja dit keer wil ik een systeem gebasseerd op Intel en Nvidea

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Altijd prettig als hij niet te veel herrie maakt, Verder wil ik de kleurstelling rood en zwart houden.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik wil dit wel gaan proberen.

Ik zelf kwam uit op het volgende systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 217,95€ 217,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 125,95€ 125,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 350,95€ 350,95
1Corsair Graphite 760T Black€ 157,95€ 157,95
1Scythe Mugen MAX€ 35,95€ 35,95
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9R€ 81,28€ 81,28
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 81,95€ 81,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.145,93

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
Een mooie kast kun je al voor minder geld krijgen.
pricewatch: NZXT H440 Zwart

En als je voor een helemaal zwarte kast gaat heb je nog meer keuze voor nog minder geld.

Geheugen is eigenlijk ook te duur.
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Over de kast, dat is persoonlijk, de 760t is een degelijke en mooie gaming kast.
Aan de v550 heb je genoeg, helemaal met een gtx 970, voor de rest kan ie de bestelling in!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-03 20:16
Als ram zou ik dit nemen: pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
En dan als kast inderdaad de NZXT H440 (Dat is gewoon een hoop kast voor de prijs)

• the squaler1
De kast is inderdaad een kwestie van smaak en ik vind de Corsair 760t wel een hele mooie kast.
De voeding is alleen nog een puntje voor de build die ik voor ogen heb wil ik eigenlijk een volledig modulaire voeding en daar rode kabel op hebben zoals je vaak bij Corsair ziet maar is dit alleen bij hun mogelijk of doen meer fabrikanten dit?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
the squaler1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:11:
De kast is inderdaad een kwestie van smaak en ik vind de Corsair 760t wel een hele mooie kast.
De voeding is alleen nog een puntje voor de build die ik voor ogen heb wil ik eigenlijk een volledig modulaire voeding en daar rode kabel op hebben zoals je vaak bij Corsair ziet maar is dit alleen bij hun mogelijk of doen meer fabrikanten dit?
Je hebt gewoon universele kabels, waar je die moet bestellen, weet ik niet. De corsair voedingen (rm series en lager) zijn van iets mindere kwaliteit tov bijvoorbeeld seasonic s/m12II Evo of de s12G series. De corsair ax760(i) is een aanrader maar wel prijzig. Echter zijn de RM series vanaf 750 watt beter, als ik andere tweakers mag geloven.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• CrocodileGena
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-03 10:13
Je wilt gaan overclocken. Voor nagenoeg dezelfde prijs als de Mugen Max, zou je de Thermalright TS 140 kunnen nemen, stiller, betere prestaties.
the squaler1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:11:
Dan zou je kunnen kijken naar een product als Cablemod. Dit zijn sets die volledig sleeved zijn, geen adapters dus. Een goedkopere optie zijn dan verlengkabels van bijvoorbeeld Bitfenix, die op je bestaande kabels klikken. Dan moet je die bestaande kabels wel weer goed routen zodat ze niet al te veel in het zicht zijn, redelijk makkelijk met kasten die veel opties voor cablemanagement bieden. Als voeding zou je dan voor een 520W Seasonic S12 EVO (deze is modulair) kunnen kiezen, veruit de beste optie qua prijs/kwaliteit verhouding.
Kevin1Smid schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:06:
Als ram zou ik dit nemen: pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
En dan als kast inderdaad de NZXT H440 (Dat is gewoon een hoop kast voor de prijs)
Geen idee waarom je dat RAM aanbeveelt, de extra prijs tegenover de 8GB Crucial Ballistix rechtvaardigt de prestatieverschillen totaal niet want die zijn gewoon nauwelijks aanwezig.
Wat TS echter wel zou kunnen overwegen is 16GB Crucial Ballistix Sport vanwege het gebruik van AutoCad en vooral Sketchup, dit hangt echter ook weer af van wat je doet in de applicaties, misschien meer info hierover?

Daarbij, de keuze van de kast is altijd persoonlijk, hier geef ik persoonlijk liever geen commentaar over tenzij er echt iets mis mee is. Deze kast is duur, maar gewoon goed.
Maar als het dan toch echt moet is de NZXT H440 niet "een hoop kast voor de prijs", je betaalt gewoon extra voor de form-factor. Koeling en Cablemanagement zijn beter bij meerdere andere kasten in de zelfde prijsklasse, met de Phanteks Enthoo Pro stipt op 1.

Part-time werkend in Artis als krokodil

• the squaler1
Het verhaal over de voeding is inmiddels duidelijk :)
Echter is het raadzaam om nu al een wat grotere voeding te kopen voor als ik er later een 2de GTX970 bij zet?
Misschien dat dit de keuze voor bijvoorbeeld een Corsair AX760i of een HX750i rechtvaardigt?

Met betrekking tot het ram:
Bij autocad gaat het vooral om bouwkundige tekeningen.
Autodesk raadt zelf 8GB ram geheugen aan.

Sketchup is vooral om mensen een impressie te geven wat zij kunnen gaan verwachten. (Omdat een bouwtekening niet voor iedereen duidelijk is) dit wordt echter niet zo vaak gedaan.

Dus ik denk dat de 8gb ram afdoende moet zijn voor mijn gebruik.

Ja en dan de behuizing, ik betaal liever iets meer voor een goed uitziende kast en die ook gewoon degelijk is en goed is.
Bij genoemde behuizingen komen inderdaad goed uit te testen maar kunnen mij niet bekoren.

Overigens heeft NZXT geen mogelijkheid om dvd branders etc te monteren vanwege het ontbreken van 5,25 inch bays.
Niet dat het nog vaak gebruikt wordt maar zo nu en dan heb je ze toch nodig.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
GTX heeft een daadwerkelijk verbruik van iets meer dan 160Watt als ik me niet vergis. Neem 175x2 + 90 (cpu) + 50 (rest) = 490Watt. Een 550Watt voeding is dus meer dan voldoende inclusief ruimte voor overklokken.

CPU verbruikt overigens geen 90Watt. heb het TDP afgerond dus dat verbruik ligt ook lager.

!!! Zorg er wel voor dat de voeding genoeg stroomkabels voor beide videokaarten heeft.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1