Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen netwerk verbinding VM Hyper-V

Pagina: 1
Acties:

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 13:09
Beste,

op het moment hebben we een vreemd probleem op één van onze VM's die draaien op onze hypervisor.
De server(2012R2) krijgt geen verbinding met het netwerk.
Al ik de server een static ip krijgt of een een ip laat krijgen via DHCP maakt geen verschil.
De server kan ook niet naar buiten pingen, wat op zich een logisch gevolg is van bovenstaande.
DNS ingesteld op 8.8.8.8 en IP op DHCP om in ieder geval een verbinding te krijgen maar dit werkt niet.

De hypervisor heeft 4 nics. 1 nic = management lan, 1 nic = client lan, 2 nic(team) = VM LAN
De hypervisor is bijgewerkt met de laatste HP firmware etc. en de hypervisor is zelfs geupgrade van 2012 naar 2012R2.

De server met het probleem krijgt dus een NIC in het VM LAN. Zoals beschreven krijg ik dan geen verbinding. In Network en Sharing centre zie ik ook unidentified network.
Als ik deze server een NIC geef in het client lan krijg ik netjes een ip en verbinding met de buitenwereld.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er ergens iets in de firewall zit. Deze lokaal op de server uitgeschakeld maar ook dit verhelpt het probleem niet.

Iemand een idee? Heb geen idee waar dit nog in kan zitten daar andere VM's op deze hypervisor met dezelfde netwerk instellingen wel werken.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even wat snelle vragen die me te binnen schieten:
  • Welk os draait de VM?
  • welk type virtuele nic krijgt deze toegekend? (legacy of regulier)
  • zijn de integration services geinstalleerd?
  • Wat gebeurd er als je een tweede nic toekent aan de vm en die koppelt aan het VM Lan

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11 18:10
de hyper-v server rebooten wil ook nog wel eens helpen..

ik had dit laatst met 1 server van ons. alles werkte op 1 hyper-v sessie na. precies t zelfde als wat jij verteld..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• hampeleman
Bedankt voor je snelle reply.
Ik zie inderdaad dat ik OS van de VM er niet opgezet heb. Dit is ook 2012R2.
Hij krijgt een reguliere netwerk adapter.
Ik had nog niet getest met een legacy adapter dus dat heb ik nu maar gedaan.
Het probleem is hierbij exact hetzelfde.
Integration services zijn geinstalleerd en bijgewerkt met de laatste versie.
Wanneer ik een 2e nic toevoeg in het VM LAN heeft deze het probleem ook.

NIC is al verwijderd en zoals gemeld is de hypervisor geupgrade. Hierdoor heb ik ook de NIC teaming opnieuw geconfigureerd.
de overige 3 servers op de hypervisors hebben zoals gezegd geen problemen terwijl ze in hetzelfde lan gekoppeld zijn.

@furian: dat heb ik al meermaals gedaan. Tijdens het bijwerken van de firmware en het upgraden van 2012 naar 2012R2. Hierna updates geinstalleerd dus nogmaals hypervisor gereboot.

[ Voor 12% gewijzigd door hampeleman op 09-01-2015 15:38 ]

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 11:32
Controleer even of de verbinding tussen je virtuele switch en je fysieke switch wel een trunk verbinding is. Edit: controleer ook of alle vlans zijn toegestaan over die trunk verbinding.

[ Voor 26% gewijzigd door RazorBlade72nd op 11-01-2015 01:24 ]

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Controleer dan ook in welk VLAN de VM hoort en of dat VLAN ook is ingesteld op de vNIC van de VM.

while (! ( succeed = try ()));

• hampeleman
bedankt voor jullie reactie. ik zal in de loop van de dag onze netwerk config nalopen.

• hampeleman
waarschijnlijk is het probleem al gevonden. We hebben de NIC teaming nagelopen en de lokale beheerder heeft op bepaalde poorten "sticky MAC" geconfigureerd zonder dit te melden.
Waarschijnlijk zijn de poorten ingesteld met het onjuiste MAC adres.
Zodra we bevestiging hebben zal ik dit terug koppelen aan jullie

• hampeleman
Lokale beheerder had inderdaad met de kabels gerommeld. Totaal niet gedacht dat dit de oorzaak kon zijn.
Lokale beheerder maar eens goed aangesproken:-)
Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1