Toon posts:

AMD Radeon Dual Graphics probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb hier al vanaf het begin dat ik de laptop heb last van, ik heb in mijn Lenovo G505s Dual Graphics van AMD.
Het probleem echter is, mijn GPU (De betere van de twee) wordt niet gebruikt of nauwelijks ( 300mhz van de 900mhz).
In AMD Catalyst Control Center heb ik de games toepassingsinstellingen veranderd naar Hoge Prestaties.
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/6nm23548h/Naamloos2.png
Echter als ik mijn applicaties 'volg' staan de applicaties en games nogsteeds op 'Energie Besparen'.
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/3rm6lc5at/Naamloos.png
Is er iets wat ik hier aan kan doen?
Heb al tientallen keren de drivers ge-herinstalleerd, maar geen succes.
P.s. De APU is de 8650G en de GPU is de 8570M.

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-01 18:44
Krijg je ook als je op het pictogrammetje van de game klikt met de rechter muisknop de keuze met welke GPU je de game wil starten (dat is op nvidia wel zo ik weet niet hoe het op AMD zit)

Je moet connected zijn

Verwijderd

Topicstarter
icter-tje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:17:
Krijg je ook als je op het pictogrammetje van de game klikt met de rechter muisknop de keuze met welke GPU je de game wil starten (dat is op nvidia wel zo ik weet niet hoe het op AMD zit)
Nee daar is de optie 'Hoge Prestaties' voor bedoeld.
Die optie zou ook de GPU moeten pakken samen met de standaard werkende APU.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

De net adapter ook aangesloten? Bij sommige laptops word de snelle/2e videokaart uitgeschakeld wanneer je op de accu werkt.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het probleem echter is, mijn GPU (De betere van de twee) wordt niet gebruikt of nauwelijks ( 300mhz van de 900mhz).
En dat weet je door? Ga eens een spel spelen en laat gpu-z op de achtergrond draaien en loggen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:43:
De net adapter ook aangesloten? Bij sommige laptops word de snelle/2e videokaart uitgeschakeld wanneer je op de accu werkt.
Ja is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Frozen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:03:
[...]

En dat weet je door? Ga eens een spel spelen en laat gpu-z op de achtergrond draaien en loggen.
Heb inderdaad GPU-Z gebruikt om dat te checken een paar weken geleden, ik zal morgen even een screenshot maken.
Pagina: 1