Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01
Hopelijk kan hier iemand me helpen om wat duidelijkheid te krijgen over mijn loonstrook.

Ik vraag me af of de bijtelling van mijn auto hier wel goed afgetrokken wordt. Voor ik aan de bel trek wil ik het graag zeker weten.

De post "inhouding prive gebruik auto" zou naar mijn idee daar niet moeten staan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23898968/SS-loonstrook-2.jpg

Bij mijn werkgever is er geen eigen bijdrage voor deze lease auto. Ik krijg de indruk dat nu het bedrag wat bijgeteld wordt ook als "eigen bijdrage" ingehouden wordt.

Is er hier iemand die wel snap wat er precies gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Dat lijkt me inderdaad niet te kloppen. Ff langs de salarisadministratie gaan dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:38

The End

!Beginning

Dit lijkt mij wel te kloppen hoor. Wat ze doen is de bijtelling bij je salaris optellen, zodat er loonheffing berekend kan worden. Daarna zie je dat ze de loonheffing van het totaal afhalen. Daarna moet ook weer de bijtelling eraf gehaald worden, want die is alleen maar erbij opgeteld om de loonheffing te berekenen.

3850 - 1331,08 - 4,07 - 3 - 120,38 = 2391,47

[ Voor 7% gewijzigd door The End op 09-01-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
The End schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:22:
Dit lijkt mij wel te kloppen hoor. Wat ze doen is de bijtelling bij je salaris optellen, zodat er loonheffing berekend kan worden. Daarna zie je dat ze de loonheffing van het totaal afhalen. Daarna moet ook weer de bijtelling eraf gehaald worden, want die is alleen maar erbij opgeteld om de loonheffing te berekenen.

3850 - 1331,08 - 4,07 - 3 - 120,38 = 2391,47
ja klopt. Zo is het bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Zelfde sommetje, maar dan 'logischer':

Je bijtelling (20% cataloguswaarde/jaar) is 296,98 per maand blijkbaar.
Ik ga gezien je brutosalaris even uit van 42% loonheffing op de bijtelling, dit is dus 124,73

Je brutosalaris is: 3850
Loonheffing hierover: 1206,35 (berekening staat er niet bij, maar dit is 1331 min de lh op de bijtelling)
Andere inhoudingen: 127,45
Lh ivm prive gebruik auto: 124,73 -/-
Netto 2391,47

[ Voor 4% gewijzigd door Icephase op 09-01-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Icephase schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:12:
Zelfde sommetje, maar dan 'logischer':

Je bijtelling (20% cataloguswaarde/jaar) is 296,98 per maand blijkbaar.
Ik ga gezien je brutosalaris even uit van 42% loonheffing op de bijtelling, dit is dus 124,73

Je brutosalaris is: 3850
Loonheffing hierover: 1206,35 (berekening staat er niet bij, maar dit is 1331 min de lh op de bijtelling)
Andere inhoudingen: 127,45
Lh ivm prive gebruik auto: 124,73 -/-
Netto 2391,47
Alleen kan je de som niet op die manier maken, omdat je dan niet uitkomt met mensen die rondom de grenzen van de verschillende loonschalen zitten. Daarom tel je belastingplichtige vergoedingen eerst op bij je salaris (en dat is de bijtelling in feite), en trek je ze na de berekening van de loonheffing er weer af. Zo werkte het vroeger ook met de inkomensafhankelijke ziektekosten.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

ATS schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:20:
[...]

Alleen kan je de som niet op die manier maken, omdat je dan niet uitkomt met mensen die rondom de grenzen van de verschillende loonschalen zitten. Daarom tel je belastingplichtige vergoedingen eerst op bij je salaris (en dat is de bijtelling in feite), en trek je ze na de berekening van de loonheffing er weer af. Zo werkte het vroeger ook met de inkomensafhankelijke ziektekosten.
Klopt helemaal (het woord 'bijtelling' zegt het in feite al!), alleen gevoelsmatig zou mijn berekening beter kloppen. Loonstrookjes zijn naar mijn mening ook vaak onnodig ingewikkeld; wat kan mij het nou schelen als werknemer hoe mijn werkgever de berekeningen maakt? Als maar duidelijk wordt dat hij het juiste brutoloon gebruikt en alle toeslagen etc erbij op telt én welke belastingen/sociale lasten hij heeft ingehouden... Die regels over de bijtelling en inhouding zijn dan overbodig; alleen maar verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01
thanx mannen! Is me nu duidelijk hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Icephase schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:25:
Loonstrookjes zijn naar mijn mening [i]Het nederlandse belastingstelsel is[i] ook vaak onnodig ingewikkeld.
Jou berekening is misschien gevoelsmatig duidelijker, maar niet juist. De bijtelling hoeft immers niet helemaal in dezelfde schaal te vallen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Icephase schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:25:
[...]

Klopt helemaal (het woord 'bijtelling' zegt het in feite al!), alleen gevoelsmatig zou mijn berekening beter kloppen. Loonstrookjes zijn naar mijn mening ook vaak onnodig ingewikkeld; wat kan mij het nou schelen als werknemer hoe mijn werkgever de berekeningen maakt? Als maar duidelijk wordt dat hij het juiste brutoloon gebruikt en alle toeslagen etc erbij op telt én welke belastingen/sociale lasten hij heeft ingehouden... Die regels over de bijtelling en inhouding zijn dan overbodig; alleen maar verwarrend.
Mja, ik vind van niet. Je krijgt bijtelling, dat wordt netjes bij je loon opgeteld, het wordt er uiteindelijk afgetrokken omdat de bijtelling niet iets is wat je krijgt uitbetaald (je hebt je auto immers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

PolarBear schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:06:
[...]

Mja, ik vind van niet. Je krijgt bijtelling, dat wordt netjes bij je loon opgeteld, het wordt er uiteindelijk afgetrokken omdat de bijtelling niet iets is wat je krijgt uitbetaald (je hebt je auto immers).
Precies. Het is een forfaitaire waarde van iets dat je in natura van je werkgever krijgt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bovendien wordt verrekening van de eigen bijdrag voor privégebruik (gaat af van de bijtelling) dan wel heel lastig. Als de bijtelling €500 per maand is maar je betaalt aan je werkgever €100 voor het privégebruik, dan gaat de loonheffing over €400.

Verder telt de bijtelling wel mee in de grondslag voor inkomensafhankelijke ziektekostenpremie maar niet voor de premies voor sociale werknemersverzekeringen (onder andere WW) dus dan wordt het vooral ingewikkelder.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1