Hosting voor een simpele Typo3 website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 10:50
Iemand heeft voor mij ooit een website gemaakt waarop ik af en toe wat foto's en wat text zet. Dit is destijds door hem in Typo3 gemaakt en ik kan prima met dit concept overweg (CMS). Echter, ik weet helemaal niets van het maken ervan of hoe ik het online kan zetten.
De maker woont in het buitenland en had destijds een webserver (in eigendom) hier in NL. Hij heeft echter aangegeven met deze server te stoppen en dus moet mijn site verhuizen (of gaat verdwijnen). Ik heb echter geen idee waar naartoe. Ik heb gegoogled naar Typo3 hosting en heb bijv. hostnet.nl gevonden die het voor een paar euro per maand hosten.
Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb namelijk ook een Synology DS-409+ NAS draaien. Zou het bijvoorbeeld daarop kunnen? Ik zou gewoon graag een goedkope oplossing willen hebben. Het is een eenvoudige site met maar heel weinig verkeer. Ik zou het prettig vinden als de site kan blijven bestaan, maar het moet me geen bergen geld kosten. Dat is het ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 09:05
Typo3 kun je doorgaans bij de meeste hosting bedrijven in Nederland wel hosten. De vereisten van dit script zijn minimaal, namelijk:

PHP version 5.3.7
MySQL version 5.1.x

Zelf zou ik niet zo zeer voor een thuisserver kiezen maar voor een klein en goedkoop hosting pakketje, waarom? De webserver/e-mailserver en alles is dan al geconfigureerd en je kunt vragen stellen aan het hostingbedrijf als er iets niet goed werkt zodat ze je op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Zoals Nenoki al aangeeft kan dit bij de meeste providers wel. Kwestie van kijken wat de eisen zijn (werkt bijna overal), wat je verder aan diensten wil (technische ondersteuning, e-mail, etc.) en wat je kwijt wil zijn.

Houd daarbij wel rekening met het mooie Hollandse gezegde: Pay peanuts, get monkeys. Kortom: als je bezuinigt op de hosting dan kan dat goed, maar houd er rekening mee dat die bezuinig ergens vandaan moet komen... Hetzij ondersteuning die niet word geleverd, hetzij goedkopere servers. Aan jou de keuze.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 10:50
Thanks guys, voor jullie input. Het is een site die maar weinig traffic behelst, dus ik denk dat ik het eerst bij een relatief goedkoop pakket houd. Ik moet er dan idd rekening mee houden dat support te wensen over kan laten.