Ik twijfel tussen Sony 50W815b en Panasonic 47AS750E. Help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ga een nieuwe tv kopen en na uitgebreid onderzoek tussen verschillende merken zijn er 2 toestellen die in de "finale' staan, de Sony W815b en de Panasonic AS750.

De Sony is 824 euro en de Panasonic 850 bij de Media Markt. Ik heb zojuist gebeld met Panasonic en zij zeggen dat er een 50hz paneel in de 750 zit. Voor mij is het heel belangrijk dat de bewegende beelden vloeiend verlopen en ik heb begrepen dat een 100 hz basispaneel daarvoor essentieel is.

Kunnen jullie mij vertellen of de Panasonic model inderdaad 50hz native is, of heeft de bewuste medewerker het bij het verkeerde eind?

Ik wil sowieso wel wachten tot de BTW dagen eind januari, heb ook begrepen dat je 2 weken van tevoren een aankoop kan doen om vervolgens tijdens de btw dagen je korting te halen (mits het niet op de lijst met uitzonderingen staat).

Om een lang verhaal kort te maken; kunnen jullie mij vertellen of de bewuste Panasonic model inderdaad 50hz basis heeft, en wat vinden jullie persoonlijk het beste beeldkwaliteit hebben tussen deze twee? Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat Sony iets meer last heeft van reflectie, en mindere kijkhoeken heeft dan het IPS LCD scherm van Panasonic.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:37
Persoonlijk zou ik dan voor de 805 gaan en niet de 815. De 815 heeft namelijk een zilveren rand en die gaat heel erg opvallen bij films met "zwarte balken". Ik stoor me daar dan altijd erg aan. Ik heb dan ook het liefst gewoon een zwarte tv.

Voor de rest kan ik me haast niet voorstellen dat de pana een cheap 50 Hz paneel heeft. En de kennis daarover is vaak zeer gering, dus ik snap je sceptisch bent.

Wat betreft de kijkhoeken, IPS is inderdaad iets beter. Je krijgt er bij Sony echter wel een hoger contrast voor terug, door het VA paneel dat in de 50W815 zit. Het hangt er een beetje vanaf hoe je voor de televisie zit. Zit je echt scheef voor de tv, dan heb je niks aan het hogere contrast van het VA paneel want dat gaat volledig verloren door de slechtere kijkhoek. Maar dan zit je wel goed scheef hoor, dat moet je eigenlijk sowieso niet willen.

Reflectie zou ik me bij de Sony geen zorgen om maken. Het is al geen volledig glanzend paneel (beetje half mat) en je focust als het goed is op het diepte van beeld, niet op de reflectie aan de oppervlakte van het scherm. Dus ook in dit geval moet het wel heel extreem zijn. Dan kun je beter die irritante lamp verplaatsen of even het gordijn dicht doen om direct zonlicht op het scherm te vermijden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Die AS750 zal echt geen 50 Hz paneel bevatten. Ga er maar van uit dat de medewerker je verkeerd heeft geïnformeerd.

Je zou trouwens ook nog een AS640 van Panasonic kunnen overwegen. Komt beter uit de reviews en is nog goedkoper ook.

Daarnaast een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net op de Bol.com site dat Panasonic tv's vanaf de AS640 een 100 HZ paneel hebben. Ik maar zoeken op google op AS740 en AS750 100hz, en kon niks vinden pff. Nu ik op AS640 heb gezocht heb ik eindelijk uitsluitsel. De manier waarop de Panasonic medewerker op een overtuigende manier aangaf van JA, alle modellen van ons hebben 50 hz,en de concurrenten zullen ook allemaal overgaan op 50hz vanwege Europese richtlijnen etc. Ongelooflijk toch!? Bel je naar de fabrikant en denk je dat zij je zullen voorzien van de juiste info.

@Rossi46: Die zilveren rand vind ik persoonlijk juist mooi, vandaar dat ik op de W805b en de AS750 ben uitgekomen die beide een aluminium zilveren rand hebben. Ik zou me er niet aan storen tijdens het kijken van films o.i.d. Ik heb ook een witte Galaxy S5 en ik vind het absoluut niet storend. Trouwens nog een vraagje: Denken jullie dat het verschil in Motionflow tussen W805b (400hz) en de W815b (600hz) met het blote oog te zien is? Ik wil namelijk echt wel waar voor mijn geld, en ik ben wel bereid om eventueel die 70 euro extra voor W815b te betalen mits de 600hz echt meerwaarde levert.

Aan de andere kant neig ik nu ook wel meer naar de AS750 nu ik weet dat het 100hz native panel heeft. Arrgghhh ik word helemaal gek haha. Ik heb dit blijkbaar van mijn vader, die is ook zo iemand die het helemaal gaat uitzoeken en vergelijken. En ik ben ook niet de makkelijkste, want ik ben iemand die zich bijvoorbeeld toch wel een beetje zou irriteren aan de adapter van de W805/W815, die blijkbaar los is? WTH!? Ook heeft de Panasonic hoe ik het heb gezien op Youtube (veel) betere Smart TV mogelijkheden, zoals TV Anywhere en een gepersonaliseerde modus. Zelfs een twintuner waardoor je het andere programma kunt opnemen. Standaard heeft ie ook een Smart remote, waar je bij de Sony de One flick remote apart moet kopen voor rond de 60 euro. Zoals jullie merken ziet het er nu naar uit dat het de Panasonic gaat worden, maar bij mij kan dat morgen weer veranderen :)

@ D vd V: Thanks voor de tip, ik zal ook wat uitgebreider naar de AS640 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Die 200 "verzonnen" extra Hz ga je totaal niet zien. Sterker nog, ik adviseer je om zo ongeveer bijna al die extra zooi uit te zetten. Het levert alleen maar "fake" beeld op. Oké, er zijn mensen die het mooi vinden, maar die weten naar mijn idee niks van tv's ;)

De 805 en de 815 zijn gewoon volledig identiek. Alleen heeft Sony de 815 in het leven geroepen op verzoek van de Mediamarkt. Op die manier lijkt het net alsof zij een speciaal model verkopen en hoeven ze niet mee te gaan met de prijzen van anderen, omdat niemand anders de 815 verkoopt. Om de hogere prijs dan nog wat te rechtvaardigen worden er even 200 extra Hz bij verzonnen. Niet intrappen dus.

Als je echt liever zilver wilt, dan is het prima natuurlijk. Overigens heb ik ook een witte telefoon (een LG G2), maar dat kun je niet vergelijken naar mijn mening.

En schaam je verder niet. Op Tweakers stikt het van de mensen die alles eerst willen weten voordat ze iets willen kopen. Ik ben ook zo :) Maar je moet je niet gek laten maken en nuchter blijven vergelijken. En het schopje is al gegeven..haha (je topic is naar een andere rubriek verplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:16:
Voor mij is het heel belangrijk dat de bewegende beelden vloeiend verlopen en ik heb begrepen dat een 100 hz basispaneel daarvoor essentieel is.
Een hogere beeldfrequentie is in eerste instantie niet zozeer bedoeld voor vloeiendere bewegingen maar om bewegingsonscherpte tegen te gaan. Bewegingsonscherpte kan zich echter wel uitten in het gevoel van stotter / judder tijdens bewegingen.

Ik heb overigens een blog over paneelfrequenties hier op Tweakers die je misschien wel leuk vindt om te lezen. Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
Kunnen jullie mij vertellen of de Panasonic model inderdaad 50hz native is, of heeft de bewuste medewerker het bij het verkeerde eind?
De Panasonic AS750E heeft een 100Hz paneel, daar ben ik 99,9% zeker van. De medewerker in kwestie zal het hier bij het verkeerde eind hebben wat tegenwoordig ook wel logisch is aangezien dit geen specificaties meer zijn die bij de televisie komen en dit ook geen alledaagse vragen zijn die medewerkers krijgen.
Om een lang verhaal kort te maken; kunnen jullie mij vertellen of de bewuste Panasonic model inderdaad 50hz basis heeft, en wat vinden jullie persoonlijk het beste beeldkwaliteit hebben tussen deze twee? Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat Sony iets meer last heeft van reflectie, en mindere kijkhoeken heeft dan het IPS LCD scherm van Panasonic.
Ik zou de Panasonic TX-47AS750E laten vallen in je keuze. Panasonic heeft de plank flink misgeslagen door IPS-panelen te gebruiken in bepaalde modellen. Momenteel zijn de VA-panelen over het algemeen veel beter dan de IPS-panelen die je in televisies terug vindt. Vooral qua contrast krijg je veel betere prestaties met een VA-paneel.

Panasonic zei het op de CES in Las Vegas zelf ook al: "We had some great products in our range last year. But we have had some missers as well." "For the next year (2015) we're gonna have a full VA line-up" Waarmee ze dus aangeven dat de modellen met een IPS-paneel de missers zijn en ze met die rede dus ook geen IPS meer gaan gebruiken. Daar zal LG overigens niet blij mee zijn.
Trouwens nog een vraagje: Denken jullie dat het verschil in Motionflow tussen W805b (400hz) en de W815b (600hz) met het blote oog te zien is? Ik wil namelijk echt wel waar voor mijn geld, en ik ben wel bereid om eventueel die 70 euro extra voor W815b te betalen mits de 600hz echt meerwaarde levert.
Beiden zijn in het bezit van een 100Hz paneel. Zoals in mijn blog over frequenties is te lezen, zijn cijfers zoals Motion Flow marketingcijfers waar je geen waarde aan moet hechten. Hier gaat dit ook op. Het verschil zit hem in de manier van Black Frame Insertion wat bij de W815B niet effectiever zou zijn dan de Black Frame Insertion van de W805B.

De Sony W828B en Sony W829B adverteren met een Motion Flow van 800. Alhoewel het cijfer neit veel zegt, is het wel zo dat deze twee modellen wel gebruik maken van een effectiever Black Frame Insertion techniek. Hierdoor heb je minder last van bewegingsonscherpte wat bij deze modellen vergelijkbaar is met bepaalde 200Hz televisies. Hierdoor kan de Sony W828B en Sony W829B zich meten met de topmodellen tegen een zeer interessante prijs. Dit geldt echter alleen voor de 50" en groter. Onder de 50" heeft Sony enkel 50Hz modellen die minder goed presteren.

Ik zou overigens ook niet wachten op de BTW-actie van de Media Markt maar snel gebruik maken van de aanbieding bij HIFICorner.nl. Wanneer je daar een Sony KDL-50W805B koopt, krijg je hiervoor een Sony KDL-50W829B voor terug wat dus een zeer goede televisie is. LINK

Ik verwacht ook niet dat de Sony KDL-50W815B bij de Media Markt de BTW-actie over de prijs van € 854,- heen gaat doen maar dit hoger zal zijn. Het is ruim bekend dat de Media Markt haar prijzen verhoogd vlak voordat de actie begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Volledig eens met Dimens z'n verhaal. Goed relaas! :Y

Op één ding na, de prijs van de 815 bij de MM. De 815 kost al sinds de intro (nu bijna een jaar geleden) 850 à 900 euro. Die gaan ze echt niet zwaar omhoog gooien (wettelijk mogen ze dat niet eens vlak voor een grote actie). Maar dat zullen we binnenkort zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt Rossi ik wou Dimens net ook prijzen voor zijn reactie. Jij ook bedankt trouwens. Wat een uitgebreide, interessante en nuttige reacties. Had ik niet verwacht zo snel ook. Ik had al vernomen dat de 815 een Media Markt only model is. Goed om te weten dat die 200hz extra in dit specifieke geval een verkooptruc is. En dat de Black Frame insertion alleen bij de W828 en W829 effectief is en dus verschil maakt. Ik had ook al verwacht dat de Media Markt de W8 serie en met name de W815b hoogstwaarschijnlijk zal uitsluiten. Goed om te weten ook dat het gebruiken van IPS technologie door Panasonic juist een misser is (volgens mij is Pana ook de enige die ze gebruikt dacht ik). Het is inderdaad niet voor niks dat ze overgaan naar VA. Door deze info wordt de keuze nóg lastiger, maar ik vind dat stiekem juist wel leuk haha. Misschien moet ik toch maar voor de Samsung 46H7000 gaan haha, wel 1200 euro. Als dat model nou mee zou doen met de BTW dagen dan zou ik die 991 euro (1200/1,21) er wel voor over hebben. Maarja, ik had de lijst met uitzonderingen bekeken van januari 2014 bekeken en toen waren de F7000 en F8000 series ook uitgesloten dus dat zal met de H7000 en 8000-serie niet anders zijn. Wat ik ook heel jammer vind is dat de LG LB 671v van die lelijke donkere plekken heeft in alle 4 de hoeken. Als dat niet het geval was geweest dan was die het misschien wel geworden, ook vanwege de lagere prijs t.o.v. de concurrentie. En de Samsung midrange modellen hebben van die lelijke voetsteunen, lijken net robot voeten. Bijvoorbeeld de UE48H6410ss, leuke tv, goed specs, maar dan alleen in witte variant te krijgen met dus zoals ik al zei die afzichtelijke voetjes. Ik wil de tv trouwens niet ophangen, dus dat maakt de keuze voor een mooi design inclusief voet ook wat moeilijker. Ik was vorige week naar de Media Markt gegaan om modellen te checken, maar ik ga vanavond na het werk gewoon weer kijken en vergelijken. Heerlijke bezigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Rossi46 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:34:
Die 200 "verzonnen" extra Hz ga je totaal niet zien. Sterker nog, ik adviseer je om zo ongeveer bijna al die extra zooi uit te zetten. Het levert alleen maar "fake" beeld op. Oké, er zijn mensen die het mooi vinden, maar die weten naar mijn idee niks van tv's ;)
Iets wat ik veel beeldpuristen hoor zeggen en waar ik het niet altijd mee eens ben.

Beeldinterpolatie vind ik zeker een goede uitvinding bij LCD-televisies. Ja, er ontstaan inderdaad beeldartefacten. Echter ben ik van mening dat de bewegingsonscherpte bij LCD door geen beeldinterpolatie toe te passen voor een grotere ergernis zorgt dan beeldartefacten.

Goede televisies weten ook een goede balans te vinden tussen het tegengaan van bewegingsonscherpte en daarbij zo min als mogelijk beeldartefacten te vertonen. En dat zonder dat het Soap Opera Effect ontstaat.

Dit is ook een van de redenen dan ik voorheen een groot voorstander van Plasma was daar er geen beeldinterpolatie toegepast dient te worden om bewegingsonscherpte tegen te gaan. Plasma heeft immers van nature al een snel paneel.
Rossi46 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:40:
Volledig eens met Dimens z'n verhaal. Goed relaas! :Y

Op één ding na, de prijs van de 815 bij de MM. De 815 kost al sinds de intro (nu bijna een jaar geleden) 850 à 900 euro. Die gaan ze echt niet zwaar omhoog gooien (wettelijk mogen ze dat niet eens vlak voor een grote actie). Maar dat zullen we binnenkort zien natuurlijk.
De BTW-actie is in samenwerking met de fabrikanten en die hebben daar veel over te zeggen. Dit model heeft bij Sony een adviesprijs van € 999,- en Sony zal er waarschijnlijk niet mee akkoord gaan dat deze televisie straks voor € 705,40 de toonbank over gaat.

Ik zal niet zeggen dat de televisie straks een prijs heeft van € 999,- en daar de BTW-actie overheen gaat, maar het is realistisch om te bedenken dat de televisie enkele tientjes meer zal gaan kosten dan deze € 705,40.

Stel dat de prijs straks zal stijgen naar € 929,-, dan zal de BTW Actie er € 767,36 van maken wat een realistische prijs is. In mijn ogen zal het prijsverschil met de Sony KDL-50W829B bij HIFICorner.nl dan nog altijd het prijsverschil waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Zonder hier een hele discussie over te gaan beginnen, maar die 200Hz extra is volgens mij echt nergens op gebaseerd. En het past perfect in het plaatje van "exclusieve" modellen.

Wat betreft de BTW actie, dat gaat inderdaad in samenspraak (de MM bekostigt de actie niet enkel uit eigen zak). Maar filialen hebben wel enige zelfstandigheid hierin. Pana plasma tv's bijvoorbeeld deden officieel nooit mee, maar werden vaak toch met BTW korting verkocht.

Het wordt afwachten voor welke prijs de 815 dan verkocht zal worden. Ik vind jouw genoemde prijs van 929,- op zich niet eens zo raar, maar de prijs kan niet teveel af gaan liggen van de 805.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
@TS
Neem gewoon rustig de tijd en stel je gerichte vragen gewoon hier. Dimens weet er meer van dan ik, maar ik blijf wel kritisch ;) Overigens verwacht ik niet dat je er wat mee opschiet binnen de MM. Beeldkwaliteit zegt niets in die omstandigheden, veel te veel licht en daar op aangepaste "schreeuw" instelling van het beeld. En de verkopers weten toch geen zak ;)

Wat de Samsung betreft; eens met de kritiek op de voet! De UHD modellen hebben die dan weer niet, maar het 7000 model is weer aanzienlijk duurder. De H6400 is overigens ook gewoon in het zwart verkrijgbaar. Maar wel inclusief die stomme voet.

[ Voor 23% gewijzigd door Rossi46 op 09-01-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Rossi46 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:12:
Zonder hier een hele discussie over te gaan beginnen, maar die 200Hz extra is volgens mij echt nergens op gebaseerd. En het past perfect in het plaatje van "exclusieve" modellen.
Als je het hebt over de zogenaamde Motion Flow 600 "Hertz" van de W815B, dan heb je eigenlijk gelijk. Het is "ergens" op gebaseerd maar net zoals al deze termen en cijfers is het meer marketing dan dat je er ook daadwerkelijk iets aan hebt. Eigenlijk zou het de naam "Hertz" niet eens mogen dragen.
Wat betreft de BTW actie, dat gaat inderdaad in samenspraak (de MM bekostigt de actie niet enkel uit eigen zak). Maar filialen hebben wel enige zelfstandigheid hierin. Pana plasma tv's bijvoorbeeld deden officieel nooit mee, maar werden vaak toch met BTW korting verkocht.

Het wordt afwachten voor welke prijs de 815 dan verkocht zal worden. Ik vind jouw genoemde prijs van 929,- op zich niet eens zo raar, maar de prijs kan niet teveel af gaan liggen van de 805.
De W805B zal waarschijnlijk ook een prijsverhoging krijgen waar vervolgens deze korting overheen gaat. Uit ervaring valt ook te zeggen dat de prijs na korting vergelijkbaar is met dat van de goedkoopste concurrenten. Prijs zal stijgen naar zo'n € 849,- waarna de prijs met korting uitkomt op € 701,56 en dat is een realistische prijs.

Natuurlijk is het allemaal ruw genomen maar wel iets voor ErikQ om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:27:
[...]

Als je het hebt over de zogenaamde Motion Flow 600 "Hertz" van de W815B, dan heb je eigenlijk gelijk. Het is "ergens" op gebaseerd maar net zoals al deze termen en cijfers is het meer marketing dan dat je er ook daadwerkelijk iets aan hebt. Eigenlijk zou het de naam "Hertz" niet eens mogen dragen.

[...]

De W805B zal waarschijnlijk ook een prijsverhoging krijgen waar vervolgens deze korting overheen gaat. Uit ervaring valt ook te zeggen dat de prijs na korting vergelijkbaar is met dat van de goedkoopste concurrenten. Prijs zal stijgen naar zo'n € 849,- waarna de prijs met korting uitkomt op € 701,56 en dat is een realistische prijs.

Natuurlijk is het allemaal ruw genomen maar wel iets voor ErikQ om mee te nemen.
Om eerlijk te zijn ga ik er persoonlijk niet van uit dat de W8 mee zal doen met de btw actie (dus ook niet de W805b). Mocht mijn uiteindelijke keuze vallen op de Sony, dan zal ik (mocht de korting toch toegepast worden na de slinkse prijsverhoging) uiteraard blij zijn met zelfs een paar tientjes korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:35:
[...]

Om eerlijk te zijn ga ik er persoonlijk niet van uit dat de W8 mee zal doen met de btw actie (dus ook niet de W805b). Mocht mijn uiteindelijke keuze vallen op de Sony, dan zal ik (mocht de korting toch toegepast worden na de slinkse prijsverhoging) uiteraard blij zijn met zelfs een paar tientjes korting ;)
Dan nog is het prijsverschil met de Sony KDL-50W829B bij HI-FI Corner het waard. Tevens zou ik persoonlijk liever daar een televisie kopen dan bij de Media Markt. Reviews lijken ook erg goed te zijn: http://tweakers.net/shopr...hi-fi-corner/shopreviews/

Ik heb overigens geen aandelen bij deze webwinkel, mocht iemand dat denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:52:
[...]

Dan nog is het prijsverschil met de Sony KDL-50W829B bij HI-FI Corner het waard. Tevens zou ik persoonlijk liever daar een televisie kopen dan bij de Media Markt. Reviews lijken ook erg goed te zijn: http://tweakers.net/shopr...hi-fi-corner/shopreviews/

Ik heb overigens geen aandelen bij deze webwinkel, mocht iemand dat denken.
Heb net gekeken op de website, ziet er niet verkeerd uit inderdaad. Het prijsverschil valt te overzien ook. Ik zal het in overweging nemen. Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zou niet weten waarom de W8 niet in de (eventuele) BTW actie zou zitten? Te duur verkopen, doen ze het hele jaar al dus daar kan nog wel wat van af :P . De W815B is overigens natuurlijk ook geen speciaal Mediamarkt model, het is alleen zo dat ie in Nederland alleen exclusief door de MM verkocht wordt. In andere landen heeft ie dezelfde specs en is niet per se een exclusief model.

Vorig jaar ging het zo:

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/nntlwg.jpg

18-01-'14 vs 01-02-'14

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/13zpnb7.jpgAfbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2rxbfk6.jpg

Volgens mij was de zwarte W655 voor de actie ook goedkoper dan de W656 en tijdens de actie even duur ... (deze hadden overigens wel precies dezelfde specs, dus geen opgevoerde Motionflow)

[ Voor 53% gewijzigd door apis29 op 09-01-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Persoonlijk vermoed ik ook dat de W8 gewoon mee gaat doen. Is een redelijk mainstream model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rossi46 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:34:
Persoonlijk vermoed ik ook dat de W8 gewoon mee gaat doen. Is een redelijk mainstream model.
S1NN3D schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:00:
Die AS750 zal echt geen 50 Hz paneel bevatten. Ga er maar van uit dat de medewerker je verkeerd heeft geïnformeerd.

Je zou trouwens ook nog een AS640 van Panasonic kunnen overwegen. Komt beter uit de reviews en is nog goedkoper ook.

Daarnaast een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.
Dimens schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:35:
[...]

Een hogere beeldfrequentie is in eerste instantie niet zozeer bedoeld voor vloeiendere bewegingen maar om bewegingsonscherpte tegen te gaan. Bewegingsonscherpte kan zich echter wel uitten in het gevoel van stotter / judder tijdens bewegingen.

Ik heb overigens een blog over paneelfrequenties hier op Tweakers die je misschien wel leuk vindt om te lezen. Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

[...]

De Panasonic AS750E heeft een 100Hz paneel, daar ben ik 99,9% zeker van. De medewerker in kwestie zal het hier bij het verkeerde eind hebben wat tegenwoordig ook wel logisch is aangezien dit geen specificaties meer zijn die bij de televisie komen en dit ook geen alledaagse vragen zijn die medewerkers krijgen.

[...]

Ik zou de Panasonic TX-47AS750E laten vallen in je keuze. Panasonic heeft de plank flink misgeslagen door IPS-panelen te gebruiken in bepaalde modellen. Momenteel zijn de VA-panelen over het algemeen veel beter dan de IPS-panelen die je in televisies terug vindt. Vooral qua contrast krijg je veel betere prestaties met een VA-paneel.

Panasonic zei het op de CES in Las Vegas zelf ook al: "We had some great products in our range last year. But we have had some missers as well." "For the next year (2015) we're gonna have a full VA line-up" Waarmee ze dus aangeven dat de modellen met een IPS-paneel de missers zijn en ze met die rede dus ook geen IPS meer gaan gebruiken. Daar zal LG overigens niet blij mee zijn.

[...]

Beiden zijn in het bezit van een 100Hz paneel. Zoals in mijn blog over frequenties is te lezen, zijn cijfers zoals Motion Flow marketingcijfers waar je geen waarde aan moet hechten. Hier gaat dit ook op. Het verschil zit hem in de manier van Black Frame Insertion wat bij de W815B niet effectiever zou zijn dan de Black Frame Insertion van de W805B.

De Sony W828B en Sony W829B adverteren met een Motion Flow van 800. Alhoewel het cijfer neit veel zegt, is het wel zo dat deze twee modellen wel gebruik maken van een effectiever Black Frame Insertion techniek. Hierdoor heb je minder last van bewegingsonscherpte wat bij deze modellen vergelijkbaar is met bepaalde 200Hz televisies. Hierdoor kan de Sony W828B en Sony W829B zich meten met de topmodellen tegen een zeer interessante prijs. Dit geldt echter alleen voor de 50" en groter. Onder de 50" heeft Sony enkel 50Hz modellen die minder goed presteren.

Ik zou overigens ook niet wachten op de BTW-actie van de Media Markt maar snel gebruik maken van de aanbieding bij HIFICorner.nl. Wanneer je daar een Sony KDL-50W805B koopt, krijg je hiervoor een Sony KDL-50W829B voor terug wat dus een zeer goede televisie is. LINK

Ik verwacht ook niet dat de Sony KDL-50W815B bij de Media Markt de BTW-actie over de prijs van € 854,- heen gaat doen maar dit hoger zal zijn. Het is ruim bekend dat de Media Markt haar prijzen verhoogd vlak voordat de actie begint.
Ik wil mijn vreugde graag met jullie delen. Ik heb namelijk de knoop doorgehakt en een definitieve keuze gemaakt.Niks geen BTW dagen afwachten en verder vergelijken bla bla. Het is de Panasonic 48AS640E geworden! Yes yess! Voor €599 besteld bij Coolblue en hij wordt morgen bezorgd. Bedankt D vd V voor het doorgeven van deze AS640 als optie. Rossi en Dimens jullie ook bedankt voor de hulp en info d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Flinke quote... ;)

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben benieuwd wat je ervaringen gaan zijn. Maak je nog even een plaatje van het eindresultaat? Altijd leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja ik heb jullie gequote zodat jullie de notificatie zouden krijgen rechtsbovenin.
Ik kan helaas niet ingaan op je verzoek om een foto te sturen van het eindresultaat.
Geen zin in, ben ik gewoon eerlijk in :*)
Als 'troost' bij deze een foto geplukt van internet. Ook leuk O+

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-QQYwo3ya04o/VC0ak7rdkQI/AAAAAAAAEnI/Y6DzWb9X4Rc/s1600/panasonic-as640e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prachtig inderdaad _/-\o_
Maar bovenal een goede prijs-kwaliteitsverhouding!
Panasonic, Ideas for Life 8)
Ik zal morgen later op de dag, of zondag mijn eerste indrukken hier delen met jullie.
Nu maar hopen dat die gasten morgen vroeg komen bezorgen, en vooral niet de doos laten vallen onderweg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gefeliciteerd, lijkt me een uitstekende keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De tv is inmiddels al een paar uurtjes binnen en ik ben er super blij mee! Prachtig design met hoogwaardige aluminium afwerking. Geluid en beeld zijn zeer goed. Seriously het volle geluid en diepe bass zijn impressive. Beeld is mooi en rustig voor de ogen (duidelijk 100hz basispaneel), mooie kleuren, kijkhoeken schat ik rond de 178 graden zonder negatieve invloed op beeldkwaliteit, contrast, helderheid etc. De dual core processor voor Smart tv ben ik ook zeer tevreden over, soepel en snel. Heel intuïtief ook. Dit is gewoon precies wat ik zocht, kwaliteit voor een acceptabele prijs. Good job Panasonic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 14:48
Vanaf maandag is de Sony bij MM in de aanbieding voor 699,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mirod schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:26:
Vanaf maandag is de Sony bij MM in de aanbieding voor 699,-
Ja ik zag het net. Hoe toevallig is dat haha. Net dat model waar ik bijna voor wou gaan. Maar geen probleem, ben namelijk écht super blij met mijn nieuwe aanwinst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-03 13:42
Ik heb deze thread met veel plezier door zitten spitten en ik ben bijzonder benieuwd naar de ervaringen met de tv van ErikQ. Ik heb zelf namelijk eerder een vergelijkbare tv besteld, de Panasonic 55AS640E, net een stapje groter dan die van ErikQ maar ik twijfel toch heel erg over mij beslissing. Ik heb hiervoor ook een aparte thread gestart omdat ik ook twijfel over bijvoorbeeld de Sony 50W805B maar ik hoop nu dat de ervaringen van ErikQ met kunnen overtuigen dat de Panasonic de juiste keuze is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08
jarnotimmermans schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:06:
Ik heb deze thread met veel plezier door zitten spitten en ik ben bijzonder benieuwd naar de ervaringen met de tv van ErikQ. Ik heb zelf namelijk eerder een vergelijkbare tv besteld, de Panasonic 55AS640E, net een stapje groter dan die van ErikQ maar ik twijfel toch heel erg over mij beslissing. Ik heb hiervoor ook een aparte thread gestart omdat ik ook twijfel over bijvoorbeeld de Sony 50W805B maar ik hoop nu dat de ervaringen van ErikQ met kunnen overtuigen dat de Panasonic de juiste keuze is!
3 posts boven je staan zijn ervaringen ;) Voor de 699 die je er voor betaald hebt (had je andere topic ook al gezien) is het een heel erg mooie tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
SONY KDL-50W815B is nu in de aanbieding bij de Media Markt voor € 699
Link: http://www.mediamarkt.nl/...email&utm_campaign=week03

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Pagina: 1