Dag lieve tweakers, ik kom in vrede zoekend naar advies. 
Ik zoek een?
CPU, Mobo en GPU
Wat wil je doen met je nieuwe upgrade?
Gamen, huis tuin en keuken werk, Thuisstudie voor werk.
Thuisstudie voor werk bestaat uit het draaien van (meerdere) VM’s.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt, het gaat hier om een upgrade. Echter, het moet niet te debiel worden. Een systeem dat aan mijn eisen voldoet is wat het maximaal mag kosten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een AMD/ATI systeem en ik ben hier niet heel erg tevreden over, het word allemaal heet, maakt lawaai en is niet erg zuinig. De voorkeur gaat deze keer dus (weer) naar Intel/Nvidia. Ik heb nu een ASrock moederbord, ik denk dat daar mijn problemen vandaan komen(soms start de pc niet op, blijft regelmatig hangen met simpele taken, maar goed dit is niet een topic om problemen te omschrijven/op te lossen. Gewoon nieuw kopen die hap.
Ga je overklokken?
Ja, niet extreem, maar voor de leuk/hobby en het omdat het kan gehalte, vandaar de K processoren.
de volgende onderdelen staan nu op mijn overweging lijstje
I7 of toch voor de i5 gaan? Zoals ik al zei draai ik soms(met enige regelmaat) meerdere VM’s tegelijkertijd, daarnaast heb ik ook vaak veel programma’s open, soms ook meerdere games open, league of legends en world of warcraft, ook staat heartstone vaak aan i.c.m. een ander spel. Nu werkt dit ook (tot op zekere hoogte) met mijn huidige set-up, onderaan de post, maar ik durf niet te zeggen of dat komt door de 8 cores of omdat het allemaal niet zo zwaar is als dat ik denk. Verder heb ik eigenlijk altijd meerdere tabs open in browsers. Ook doe ik af en toe wel is games streamen(dat gaat soms met de nodige lag op het huidige systeem) met een aantal vrienden, zei kijken dan voor de lulz mee hoe ik aan het failen ben.
De videokaart, merk staat niet vast, maar wil toch eigenlijk wel heel graag een 970 hebben. Zoals al eerder gezegd ben ik niet heel tevreden met de AMD/ATI combinatie die ik nu heb en vandaar de keuze voor een Nvidia. Of de MSI de juiste keuze is, dat hoor ik graag, altijd wel tevreden geweest met MSI.
Moederborden, dat heb ik altijd lastig gevonden, want wat verwacht ik er van; dat het werkt. Tuurlijk zijn er een aantal eisen, zoals: de uitbreidingseis(meer ram slots, goede 2e Pci-e), digital audio out en minimale overclock mogelijkheden.
Dan een korte toelichting op de bovenstaande keuzes:
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nog een aantal laatste puntjes: Voeding ik weet ‘t, stil maar jongens. SSD wordt vervangen in de
toekomst (mx100 256GB)
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zoek een?
CPU, Mobo en GPU
Wat wil je doen met je nieuwe upgrade?
Gamen, huis tuin en keuken werk, Thuisstudie voor werk.
Thuisstudie voor werk bestaat uit het draaien van (meerdere) VM’s.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt, het gaat hier om een upgrade. Echter, het moet niet te debiel worden. Een systeem dat aan mijn eisen voldoet is wat het maximaal mag kosten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een AMD/ATI systeem en ik ben hier niet heel erg tevreden over, het word allemaal heet, maakt lawaai en is niet erg zuinig. De voorkeur gaat deze keer dus (weer) naar Intel/Nvidia. Ik heb nu een ASrock moederbord, ik denk dat daar mijn problemen vandaan komen(soms start de pc niet op, blijft regelmatig hangen met simpele taken, maar goed dit is niet een topic om problemen te omschrijven/op te lossen. Gewoon nieuw kopen die hap.
Ga je overklokken?
Ja, niet extreem, maar voor de leuk/hobby en het omdat het kan gehalte, vandaar de K processoren.
de volgende onderdelen staan nu op mijn overweging lijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 217,95 | € 217,95 |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 317,95 | € 317,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 535,90 | |
I7 of toch voor de i5 gaan? Zoals ik al zei draai ik soms(met enige regelmaat) meerdere VM’s tegelijkertijd, daarnaast heb ik ook vaak veel programma’s open, soms ook meerdere games open, league of legends en world of warcraft, ook staat heartstone vaak aan i.c.m. een ander spel. Nu werkt dit ook (tot op zekere hoogte) met mijn huidige set-up, onderaan de post, maar ik durf niet te zeggen of dat komt door de 8 cores of omdat het allemaal niet zo zwaar is als dat ik denk. Verder heb ik eigenlijk altijd meerdere tabs open in browsers. Ook doe ik af en toe wel is games streamen(dat gaat soms met de nodige lag op het huidige systeem) met een aantal vrienden, zei kijken dan voor de lulz mee hoe ik aan het failen ben.
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 354,99 | € 354,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 354,99 | |
De videokaart, merk staat niet vast, maar wil toch eigenlijk wel heel graag een 970 hebben. Zoals al eerder gezegd ben ik niet heel tevreden met de AMD/ATI combinatie die ik nu heb en vandaar de keuze voor een Nvidia. Of de MSI de juiste keuze is, dat hoor ik graag, altijd wel tevreden geweest met MSI.
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 132,50 | € 132,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 479,30 | |
Moederborden, dat heb ik altijd lastig gevonden, want wat verwacht ik er van; dat het werkt. Tuurlijk zijn er een aantal eisen, zoals: de uitbreidingseis(meer ram slots, goede 2e Pci-e), digital audio out en minimale overclock mogelijkheden.
Dan een korte toelichting op de bovenstaande keuzes:
- De Asus, hoog aangeschreven merk, mooi design(heb een dichte kast dus dat maakt niet echt uit(voor nu)), goede specs en voldoet ruim aan de eisen.
- De G.1 Sniper, wordt erg vaak aangeraden hier, echter deze heeft een oude chipset en day 1 bios update heb ik niet heel veel zin in.
- Dan een iets duurdere gigabyte, Betrouwbaar merk, bijna gelijk aan de asus maar iets goedkoper.
- En last but not least, een MSI, zoals ik al eerder zei: altijd tevreden geweest met MSI. Voldoet aan de specs.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| 1 | AMD FX-8150 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock 970 Extreme3 | € 77,- | € 77,- |
| 1 | MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon Tarea | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Hydro H80i | € 86,95 | € 86,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL7D-8GBRH | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Corsair CX500M | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 298,40 | |
Nog een aantal laatste puntjes: Voeding ik weet ‘t, stil maar jongens. SSD wordt vervangen in de
toekomst (mx100 256GB)
Alvast bedankt voor de hulp.